Kvalifikaci na GP Španělska ovládl Lewis Hamilton. Druhý skončil Valtteri Bottas a třetí Max Verstappen.
Úvodní kvalifikační segment započal rychlým kolem Nicholas Latifi. Kanaďan byl ve svém prvním pokusu o tři desetiny rychlejší než jeho týmový kolega Russell. Brzy následovaly další piloti, konkrétně duo Mercedesu nebo Verstappen.
V čele průběžného pořadí se usadil Hamilton, hned za ním následovaly oba Racing Pointy, čtvrtý byl Bottas před Verstappenem. Činili se u Renaultu, neboť stihli opravit poškozený vůz Estebana Ocona z třetího tréninku. Francouz tak mohl do kvalifikace naskočit.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupili obě Alfy, Haasy a Latifi. Závěrečné pokusy znamenaly na těchto pozicích jen jednu změnu, Kimi Rikkonen se dokázal vyšvihnout a první postupové místo, ze kterého odsunul George Russella.
Prostřední část kvalifikace odstartoval Bottas. Fin se tak chvíli ocitnul na prvním místě, z něj ho ale po chviličce vyšoupl Hamilton rozdílem 0,139 sekundy.
Třetí Verstappen už ztrácel přes půl vteřiny. Za pilotem Red Bullu se seřadili Sainz, Leclerc a Pérez. Mimo elitní desítku byl průběžně jedenáctý Vettel. Poslední postupovou příčku držel Ricciardo.
Do třetí části se nakonec nepodívali Vettel, Kvyat, Ricciardo, Raikkonen a Ocon.
Po úvodních pokusech třetí části patřila prozatímní pole position Hemiltonovi. Druhá příčka náležela Bottasovi, za duem stříbrných šípů následoval Verstappen a Racing Pointy.
Závěrečná ostrá kola už nic klíčového nepřinesla. Z první pozice tak zítra odstartuje Lewis Hamilton.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.