Úvodní trénink na GP Španělska patřil Mercedesům. Dobře si vedly Haasy, které skončily v první desítce. Naopak pomalejší rozjezd má McLaren.
První trénink na GP Španělska přinesl slunečné počasí. Některé týmy jej využily k otestování nových komponent, které čerstvě vyvinuly. V zákulisí se přitom horlivě debatovalo o záměru FIA zakázat kvalifikační režimy motoru, který by měl být stanoven od GP Belgie.
Jako první se na trati objevili Stroll a Giovinazzi, tempo ale logicky nebylo nijak závratné. Přidali se i další piloti. Jmenovitě Pérez, který byl poslední dva týdny v karanténě a Vettel s novým šasi.
Tempo opět udávaly oba Mercedesy. byť s nijak závratným náskokem. Za nimi se seřadili Verstappen a Leclerc. Monačan přitom testoval upravenou záď svého vozu. Náskok stříbrných šípů se po chvíli přece jen zvýraznil na téměř sekundový rozdíl.
V první desítce se patnáct minut před koncem vyměřeného času držely i oba Haasy, což bylo překvapením. Trochu za očekáváním zůstával naopak McLaren, tradičně se nevedlo Alfě ani Williamsu.
Mimo top 10 se nacházely rovněž obě Alpha Tauri, přičemž lépe postaveným pilotem této stáje byl Gasly.
Celkově nakonec zvítězil Bottas před Hamiltonem. Odpoledne nás čeká trénink číslo dva.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.