Úvodní trénink na GP Španělska patřil Mercedesům. Dobře si vedly Haasy, které skončily v první desítce. Naopak pomalejší rozjezd má McLaren.
První trénink na GP Španělska přinesl slunečné počasí. Některé týmy jej využily k otestování nových komponent, které čerstvě vyvinuly. V zákulisí se přitom horlivě debatovalo o záměru FIA zakázat kvalifikační režimy motoru, který by měl být stanoven od GP Belgie.
Jako první se na trati objevili Stroll a Giovinazzi, tempo ale logicky nebylo nijak závratné. Přidali se i další piloti. Jmenovitě Pérez, který byl poslední dva týdny v karanténě a Vettel s novým šasi.
Tempo opět udávaly oba Mercedesy. byť s nijak závratným náskokem. Za nimi se seřadili Verstappen a Leclerc. Monačan přitom testoval upravenou záď svého vozu. Náskok stříbrných šípů se po chvíli přece jen zvýraznil na téměř sekundový rozdíl.
V první desítce se patnáct minut před koncem vyměřeného času držely i oba Haasy, což bylo překvapením. Trochu za očekáváním zůstával naopak McLaren, tradičně se nevedlo Alfě ani Williamsu.
Mimo top 10 se nacházely rovněž obě Alpha Tauri, přičemž lépe postaveným pilotem této stáje byl Gasly.
Celkově nakonec zvítězil Bottas před Hamiltonem. Odpoledne nás čeká trénink číslo dva.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.