Kvalifikaci na výroční závod Formule 1 opanoval Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Hrdinou dne je každopádně třetí Nico Hulkenberg. Zklamal McLaren, Norros odstartuje desátý, Sainz třináctý.
Q1 začala ostrými pokusy pilotů Haasu. Rychlejší byl Grosjean, který Magnussena zdolal rozdílem tří desetin. Brzy poté se na okruh vydal Russell, Brit se v tabulce dostal před oba piloty americké stáje.
Výborné kolo zajel průběžně čtvrtý Gasly, Francouz se nacházel před oběma piloty Ferrari, naopak chyby se dopustil Albon, který vyjel mimo trať.
Pět minut před koncem prvního segmentu by nepostoupili Albon, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen.
Závěrečné minuty přinesly ještě pořádné drama. Výsledkem byl nepostup pro Kvyata, Raikkonena, Giovinazziho, Latifiho a Magnussena. Namále měl rovněž čtrnáctý Vettel.
And here's how Ocon picked up that grid pen 👀#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/RADGU0jMeo
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Ve druhé části kvalifikace chtěla naprostá většina pilotů zajet svůj nejrychlejší čas na střední směsi pneumatik. Skvělá kolo měl rozjeté Hulk, jenže ho pokazil, nedařilo se ani Vettelovi. Naproti tomu Mercedes, Verstappen, Ricciardo nebo Leclerc ukázali, že se s nimi musí počítat. Jejich časy byly velmi konkurenceschopné.
Závěrečná kola Q2 přinesla vyřazení Sebastiana Vettela, který ta podtrhl svůj mizerný závodní víkend. Nepostoupili ani Russell, Ocon Sainz a Grosjean. Zvláště v případě Sainze jde rovněž o velké zklamání.
How good was that quali by @HulkHulkenberg?! 😃#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/t7qIpe3N98
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Po prvních pokusech závěrečné části vedl Hamilton před Bottasem a Riciardem. čtvrté místo patřilo Hulkenbergovi, následovali Verstappen a Leclerc.
V posledním kvalifikačním kole zaperlil Bottas, který se dostal před Hamiltona a kvalifikaci vyhrál. Ještě více ale překvapil třetí Hulkenberg, za Němcem se seřadili Verstappen s Ricciardem.
"Yes!"Career pole No. 1️⃣3️⃣ for @ValtteriBottas#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/gX2eAm7MlE
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.