Kvalifikaci na výroční závod Formule 1 opanoval Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Hrdinou dne je každopádně třetí Nico Hulkenberg. Zklamal McLaren, Norros odstartuje desátý, Sainz třináctý.
Q1 začala ostrými pokusy pilotů Haasu. Rychlejší byl Grosjean, který Magnussena zdolal rozdílem tří desetin. Brzy poté se na okruh vydal Russell, Brit se v tabulce dostal před oba piloty americké stáje.
Výborné kolo zajel průběžně čtvrtý Gasly, Francouz se nacházel před oběma piloty Ferrari, naopak chyby se dopustil Albon, který vyjel mimo trať.
Pět minut před koncem prvního segmentu by nepostoupili Albon, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen.
Závěrečné minuty přinesly ještě pořádné drama. Výsledkem byl nepostup pro Kvyata, Raikkonena, Giovinazziho, Latifiho a Magnussena. Namále měl rovněž čtrnáctý Vettel.
And here's how Ocon picked up that grid pen 👀#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/RADGU0jMeo
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Ve druhé části kvalifikace chtěla naprostá většina pilotů zajet svůj nejrychlejší čas na střední směsi pneumatik. Skvělá kolo měl rozjeté Hulk, jenže ho pokazil, nedařilo se ani Vettelovi. Naproti tomu Mercedes, Verstappen, Ricciardo nebo Leclerc ukázali, že se s nimi musí počítat. Jejich časy byly velmi konkurenceschopné.
Závěrečná kola Q2 přinesla vyřazení Sebastiana Vettela, který ta podtrhl svůj mizerný závodní víkend. Nepostoupili ani Russell, Ocon Sainz a Grosjean. Zvláště v případě Sainze jde rovněž o velké zklamání.
How good was that quali by @HulkHulkenberg?! 😃#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/t7qIpe3N98
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Po prvních pokusech závěrečné části vedl Hamilton před Bottasem a Riciardem. čtvrté místo patřilo Hulkenbergovi, následovali Verstappen a Leclerc.
V posledním kvalifikačním kole zaperlil Bottas, který se dostal před Hamiltona a kvalifikaci vyhrál. Ještě více ale překvapil třetí Hulkenberg, za Němcem se seřadili Verstappen s Ricciardem.
"Yes!"Career pole No. 1️⃣3️⃣ for @ValtteriBottas#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/gX2eAm7MlE
— Formula 1 (@F1) August 8, 2020Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.