Valtteri Bottas u Mercedesu zůstane i příští rok, s týmem se dnes dohodl na nové smlouvě.
Mistrovská stáj před Výroční 70. velkou cenou Formule 1 potvrdila, že si i příští rok ponechá Bottase, jenž k ní nastoupil v sezóně 2017 po překvapivém konci Nica Rosberga. Od té doby ji pravidelně pomáhá k zisku konstruktérských titulů, svého týmového kolegu Lewise Hamiltona ovšem za tu dobu ještě moc potrápit nedokázal.
"Jsem moc rád, že zůstávám v roce 2021 u Mercedesu a že budu stavět na úspěších, kterých jsme již společně dosáhli. Děkuji všem v týmu i širší rodině Mercedesu za jejich neutuchající podporu a důvěru ve mne. Budu hrdě reprezentovat tento skvělý tým a třícípou hvězdu na naší společné cestě znovu příští rok," usmívá se Bottas.
Jeho šéf Toto Wolff k tomu říká: "Jsme nadšeni z toho, že Valtteri u týmu zůstane ještě alespoň jednu sezónu. Letos pozorujeme toho nejsilnějšího Valtteriho, jakého jsme kdy viděli, pokud jde o jeho výkonnost na dráze, ale také fyzickou či psychickou kondici."
🚨 #BottasAnnounced 🚨He’s STAYING! 👊 @ValtteriBottas will race for the Team next year! 🔥 pic.twitter.com/hsGv1WuWIX
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 6, 2020"Je druhý v šampionátu, minulou sezónu skončil na druhém místě a hraje velmi důležitou roli v celkové výkonnosti našeho týmu. Pevně věřím, že dnes máme tu nejlepší jezdeckou dvojici v F1 a podepsání Valtteriho je dalším důležitým krokem pro uchování této síly pro budoucnost," pokračuje Wolff.
"Valtteri tvrdě pracuje, je upřímným klukem, který má dobré vztahy s celým týmem včetně svého týmového kolegy, což není pravidlem, když oba jezdci bojují o šampionát. Těším se, jak bude pokračovat ve zvedání laťky společně s námi tento a příští rok," dodává šéf Mercedesu.
Tým zatím ale nepotvrdil, jestli u něj v příští sezóně zůstane i Hamilton. V padoku se má nicméně za to, že jde jen o formalitu a že obě strany již pouze dolaďují detaily nového kontraktu. Lewis má v šampionátu na svého kolegu po 4 závodech náskok už 30 bodů a je jasným lídrem týmu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.