Max Verstappen věří, že pokud bude Red Bull vyvíjet na Mercedes soustavný tlak, tak se dočká příležitostí, které mu mohou otevřít cestu k vítězství.
Max Verstappen a Red Bull vstupovali do letošní sezony plní očekávání. Společně chtěli konečně získat mistrovský titul. Vždyť šéf stáje Christian Horner tvrdil, že rudí býci jsou na novou sezonu připraveni nejlépe od roku 2013.
Jenomže na trati to zatím příliš vidět není. Mercedes Formuli 1 vládne a Red Bull stále ještě není na jeho úrovni, přičemž k tomu, aby se na ni dostal mu pořád ještě hodně chybí. Zvlášť když se Rakušané trápí s aerodynamikou, což v minulosti zvykem rozhodně nebývalo.
Výsledek je ten, že Red Bull sbírá spíše drobky, které Mercedesu upadnou, než že by si sám mohl dělat zálusk na mastnou kostičku s názvem mistrovský titul. Max Verstappen sice jezdí konstantně, ale závod letos ještě nevyhrál. I to svědčí o lecčems.
„Stále ještě nejsme tam, kde chceme být. Ztrácíme poměrně hodně, obzvlášť v kvalifikacích. Na řadě okruhů však nemůžeme bojovat ani o vítězství v závodech," uznává Max Verstappen.
Zároveň ale věří, že bez šance na zdolání suverénní stáje není. „Náš recept je jednoduchý, musíme na Mercedes tlačit, jak jen to je možné, pak můžou i oni udělat chybu, což je naše šance, svou příležitost pak musíme využít," dodává.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.