Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
FIA má o legálnosti Racing Pointu rozhodnout ve středu. Francouzský tým považuje vůz RP20 svého soupeře za nelegální, již třetí závod po sobě podal protest proti vozu svého soupeře, který podle něj jednoduše okopíroval loňský Mercedes W10. Poukazuje přitom například na brzdové kanálky, které sám nenavrhl.
Ferrari dalo nyní nahlas najevo podporu Renaultu, když požádalo o objasnění sportovních pravidel, které jsou ve stížnosti Renaultu klíčové. Ta v příloze 6 říkají, že "soutěžící smí využívat pouze ty vypsané díly, které sám navrhne." Pokud jejich výrobu svěří třetí straně, pak k ním "musí vlastnit exkluzivní práva tak dlouho, dokud závodí ve Formuli 1."
Ferrari není jasné, jak může Racing Point využívat sporné díly, když sám připustil, že je vyrobil dle předlohy Mercedesu, což oznámil Nikolas Tombazis, šéf FIA pro jednosedadlové formule, jenž navštívil továrnu Racing Pointu, aby prověřil jejich monopost.
"Byli jsme přesvědčeni o hodnověrnosti toho, co Racing Point tvrdil o svém procesu fotografování a detailního reverzního inženýrství z fotografií. Řekl bych více než to, ukázali nám, jak vše dělali. A jsme spokojeni s procesem, kterého se drželi," prohlásil Tombazis.
Obavy z porušování pravidel kromě Renaultu a Ferrari vyjádřil také šéf McLarenu Zak Brown: "Podporujeme objasnění celého kopírování vozu Mercedesu Racing Pointem. Podle nás to je proti duchu pravidel... rozhodně to vypadá, že jdou proti tomu, co Formule 1 zamýšlí."
"Velmi nás tedy zajímá výsledek protestu Renaultu a podobně jako Ferrari toužíme po objasnění toho, zda to FIA shledá jako legální. S ohledem na budoucnost by podle mě neměla. Ale musíme to vyřešit, pokud to bude považováno a vytvořila se nějaká díra, pak tyto díry musíme uzavřít, jak tomu bylo v F1 už dříve," dodává Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.