Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
FIA má o legálnosti Racing Pointu rozhodnout ve středu. Francouzský tým považuje vůz RP20 svého soupeře za nelegální, již třetí závod po sobě podal protest proti vozu svého soupeře, který podle něj jednoduše okopíroval loňský Mercedes W10. Poukazuje přitom například na brzdové kanálky, které sám nenavrhl.
Ferrari dalo nyní nahlas najevo podporu Renaultu, když požádalo o objasnění sportovních pravidel, které jsou ve stížnosti Renaultu klíčové. Ta v příloze 6 říkají, že "soutěžící smí využívat pouze ty vypsané díly, které sám navrhne." Pokud jejich výrobu svěří třetí straně, pak k ním "musí vlastnit exkluzivní práva tak dlouho, dokud závodí ve Formuli 1."
Ferrari není jasné, jak může Racing Point využívat sporné díly, když sám připustil, že je vyrobil dle předlohy Mercedesu, což oznámil Nikolas Tombazis, šéf FIA pro jednosedadlové formule, jenž navštívil továrnu Racing Pointu, aby prověřil jejich monopost.
"Byli jsme přesvědčeni o hodnověrnosti toho, co Racing Point tvrdil o svém procesu fotografování a detailního reverzního inženýrství z fotografií. Řekl bych více než to, ukázali nám, jak vše dělali. A jsme spokojeni s procesem, kterého se drželi," prohlásil Tombazis.
Obavy z porušování pravidel kromě Renaultu a Ferrari vyjádřil také šéf McLarenu Zak Brown: "Podporujeme objasnění celého kopírování vozu Mercedesu Racing Pointem. Podle nás to je proti duchu pravidel... rozhodně to vypadá, že jdou proti tomu, co Formule 1 zamýšlí."
"Velmi nás tedy zajímá výsledek protestu Renaultu a podobně jako Ferrari toužíme po objasnění toho, zda to FIA shledá jako legální. S ohledem na budoucnost by podle mě neměla. Ale musíme to vyřešit, pokud to bude považováno a vytvořila se nějaká díra, pak tyto díry musíme uzavřít, jak tomu bylo v F1 už dříve," dodává Brown.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.