Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
FIA má o legálnosti Racing Pointu rozhodnout ve středu. Francouzský tým považuje vůz RP20 svého soupeře za nelegální, již třetí závod po sobě podal protest proti vozu svého soupeře, který podle něj jednoduše okopíroval loňský Mercedes W10. Poukazuje přitom například na brzdové kanálky, které sám nenavrhl.
Ferrari dalo nyní nahlas najevo podporu Renaultu, když požádalo o objasnění sportovních pravidel, které jsou ve stížnosti Renaultu klíčové. Ta v příloze 6 říkají, že "soutěžící smí využívat pouze ty vypsané díly, které sám navrhne." Pokud jejich výrobu svěří třetí straně, pak k ním "musí vlastnit exkluzivní práva tak dlouho, dokud závodí ve Formuli 1."
Ferrari není jasné, jak může Racing Point využívat sporné díly, když sám připustil, že je vyrobil dle předlohy Mercedesu, což oznámil Nikolas Tombazis, šéf FIA pro jednosedadlové formule, jenž navštívil továrnu Racing Pointu, aby prověřil jejich monopost.
"Byli jsme přesvědčeni o hodnověrnosti toho, co Racing Point tvrdil o svém procesu fotografování a detailního reverzního inženýrství z fotografií. Řekl bych více než to, ukázali nám, jak vše dělali. A jsme spokojeni s procesem, kterého se drželi," prohlásil Tombazis.
Obavy z porušování pravidel kromě Renaultu a Ferrari vyjádřil také šéf McLarenu Zak Brown: "Podporujeme objasnění celého kopírování vozu Mercedesu Racing Pointem. Podle nás to je proti duchu pravidel... rozhodně to vypadá, že jdou proti tomu, co Formule 1 zamýšlí."
"Velmi nás tedy zajímá výsledek protestu Renaultu a podobně jako Ferrari toužíme po objasnění toho, zda to FIA shledá jako legální. S ohledem na budoucnost by podle mě neměla. Ale musíme to vyřešit, pokud to bude považováno a vytvořila se nějaká díra, pak tyto díry musíme uzavřít, jak tomu bylo v F1 už dříve," dodává Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.