Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
FIA má o legálnosti Racing Pointu rozhodnout ve středu. Francouzský tým považuje vůz RP20 svého soupeře za nelegální, již třetí závod po sobě podal protest proti vozu svého soupeře, který podle něj jednoduše okopíroval loňský Mercedes W10. Poukazuje přitom například na brzdové kanálky, které sám nenavrhl.
Ferrari dalo nyní nahlas najevo podporu Renaultu, když požádalo o objasnění sportovních pravidel, které jsou ve stížnosti Renaultu klíčové. Ta v příloze 6 říkají, že "soutěžící smí využívat pouze ty vypsané díly, které sám navrhne." Pokud jejich výrobu svěří třetí straně, pak k ním "musí vlastnit exkluzivní práva tak dlouho, dokud závodí ve Formuli 1."
Ferrari není jasné, jak může Racing Point využívat sporné díly, když sám připustil, že je vyrobil dle předlohy Mercedesu, což oznámil Nikolas Tombazis, šéf FIA pro jednosedadlové formule, jenž navštívil továrnu Racing Pointu, aby prověřil jejich monopost.
"Byli jsme přesvědčeni o hodnověrnosti toho, co Racing Point tvrdil o svém procesu fotografování a detailního reverzního inženýrství z fotografií. Řekl bych více než to, ukázali nám, jak vše dělali. A jsme spokojeni s procesem, kterého se drželi," prohlásil Tombazis.
Obavy z porušování pravidel kromě Renaultu a Ferrari vyjádřil také šéf McLarenu Zak Brown: "Podporujeme objasnění celého kopírování vozu Mercedesu Racing Pointem. Podle nás to je proti duchu pravidel... rozhodně to vypadá, že jdou proti tomu, co Formule 1 zamýšlí."
"Velmi nás tedy zajímá výsledek protestu Renaultu a podobně jako Ferrari toužíme po objasnění toho, zda to FIA shledá jako legální. S ohledem na budoucnost by podle mě neměla. Ale musíme to vyřešit, pokud to bude považováno a vytvořila se nějaká díra, pak tyto díry musíme uzavřít, jak tomu bylo v F1 už dříve," dodává Brown.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.