Druhý trénink ovládl na britském Silverstone Lance Stroll, druhý skončil Alex Albon, jenže ten svůj vůz zároveň rozbil. Technické problémy opět trápily Sebastiana Vettela.
Druhý trénink na GP Velké Británie přinesl slunečné počasí. Zpočátku kroužila většina jezdců na středních pneumatikách. Po čtvrt hodně se v čele výsledkové listiny vyhříval Leclerc, Monačan se ovšem nevyvaroval ani jezdecké chybě, která ho poslala do hodin. Nejednalo se však o nic vážného.
Pilota Ferrari ale brzy překonal tandem Red Bullu, přičemž rychlejším z jezdců rudých býků byl prozatímně Albon. Pak už začal úřadovat Mercedes, když se do čela dostal Bottas.
Do tempa se postupně dostával Hulkenberg, jenž byl osmý, jen dvě desetiny za Lancem Strollem. Piloti McLarenu se v úvodní části tréninku soustředili na jízdu s nejtvrdšími pneumatikami. První desítka výsledkové listiny se jich proto zatím netýkala.
Pokračovalo trápení Ferrari a Sebastiana Vettela, Němec musel kvůli technickým problémům vynechat první trénink, ale smůla ho neopustila ani v tom druhém, neboť jeho vůz stál opět nepojízdný v garáži.
Kvalifikační simulace odstartoval Albon. Thajec dal dohromady tři nejrychlejší sektory, což ho posunulo na průběžné první místo. Hned poté ho z něj nicméně sesadil Stroll, třetí příčka náležela Leclercovi.
Albon se snažil vzít si nejrychlejší čas zpět, jenže to přehnal a svůj Red Bull rozbil. Na okruhu v Silverstone zavlály červené vlajky.
Po odklizení havarovaného vozu vyjel na trať Hamilton. Brit ale svou kvalifikační simulaci kvůli výletu mimo trať nedokončil. V pořadí se tak nikam neposunul. O něco lépe na tom byl Bottas, který se zařadil na třetí místo.
Pětadvacet minut před koncem odpoledního programu vyjel na trať konečně i technickými problémy stíhaný Vettel. První měřený čas mu stačil na osmnáctou pozici.
Zbytek tréninku patřil už tradičně dlouhým jízdám, ve kterých se dobře jevil Mercedes. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.