Druhý trénink ovládl na britském Silverstone Lance Stroll, druhý skončil Alex Albon, jenže ten svůj vůz zároveň rozbil. Technické problémy opět trápily Sebastiana Vettela.
Druhý trénink na GP Velké Británie přinesl slunečné počasí. Zpočátku kroužila většina jezdců na středních pneumatikách. Po čtvrt hodně se v čele výsledkové listiny vyhříval Leclerc, Monačan se ovšem nevyvaroval ani jezdecké chybě, která ho poslala do hodin. Nejednalo se však o nic vážného.
Pilota Ferrari ale brzy překonal tandem Red Bullu, přičemž rychlejším z jezdců rudých býků byl prozatímně Albon. Pak už začal úřadovat Mercedes, když se do čela dostal Bottas.
Do tempa se postupně dostával Hulkenberg, jenž byl osmý, jen dvě desetiny za Lancem Strollem. Piloti McLarenu se v úvodní části tréninku soustředili na jízdu s nejtvrdšími pneumatikami. První desítka výsledkové listiny se jich proto zatím netýkala.
Pokračovalo trápení Ferrari a Sebastiana Vettela, Němec musel kvůli technickým problémům vynechat první trénink, ale smůla ho neopustila ani v tom druhém, neboť jeho vůz stál opět nepojízdný v garáži.
Kvalifikační simulace odstartoval Albon. Thajec dal dohromady tři nejrychlejší sektory, což ho posunulo na průběžné první místo. Hned poté ho z něj nicméně sesadil Stroll, třetí příčka náležela Leclercovi.
Albon se snažil vzít si nejrychlejší čas zpět, jenže to přehnal a svůj Red Bull rozbil. Na okruhu v Silverstone zavlály červené vlajky.
Po odklizení havarovaného vozu vyjel na trať Hamilton. Brit ale svou kvalifikační simulaci kvůli výletu mimo trať nedokončil. V pořadí se tak nikam neposunul. O něco lépe na tom byl Bottas, který se zařadil na třetí místo.
Pětadvacet minut před koncem odpoledního programu vyjel na trať konečně i technickými problémy stíhaný Vettel. První měřený čas mu stačil na osmnáctou pozici.
Zbytek tréninku patřil už tradičně dlouhým jízdám, ve kterých se dobře jevil Mercedes. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.