Lando Norris nastoupí tento víkend ve Velké ceně Británie s přilbou, které mu navrhla šestiletá holčička. Pilot McLarenu včera na Twitteru odhalil vítězný design.
Norris uspořádal před svým domácím závodem na Silverstone zvláštní soutěž, v níž své fanoušky vyzval, aby navrhli zbarvení jeho přilby pro nadcházející víkend.
Nejvíce se mu nakonec zamlouval design šestileté Evy Muttramové, jejíž otec mu zaslal ručně vybarvené písmenka modré a oranžové barvy s jeho jménem na bílém podkladě.
"Hodně mi připomíná dobu, kdy jsem byl mladší, navrhoval přilby, kreslil. Když mi pět, šest, sedm let, tiskl jsem stovky návrhů přileb, vybarvoval jsem je a dělal vše kolem toho," vysvětluje pilot McLarenu na Twitchi.
My helmet design for this weekend! THANK YOU EVA! Eva’s 6 and she created this for my design competition and it just reminded me a lot of when I was younger scribbling away coming up with some cool things, it’s just super original. Thanks for taking your time design it Eva ✊ pic.twitter.com/YAZoeJ1nqR
— Lando Norris (@LandoNorris) July 30, 2020"Tohle je vítěz. Je hodně odlišný od toho, na co jsem zvyklý. Celá ta pompéznost, krása, zářivé kousky a skvělé věci - šel jsem zkrátka do něčeho, co mi připomínalo sebe samotného, když jsem byl mladý," pokračuje Norris.
Na helmu se pochopitelně i několik log osobních sponzorů, ale také oranžový McLaren nakreslený malou Evou. "Takhle nějak bude vypadat naše auto s novým vylepšením," hodnotí s úsměvem pilot.
"Miluji to. Je to hodně bílé, ale zároveň si myslím, že to je fakt roztomilé. Líbí se mi ty barvy, je to hodně originální. Moc ti děkuji, Evo," uzavírá Norris, jenž se v šampionátu jezdců drží po 3 závodech s 26 body na 4. příčce.
Thank you for picking it Lando!! You've made her stupidly happy! I made her watch you during your year in F2 & she loves you. Your reason's for it definitely did not make me well up 😳 Think she's started a(nother) new thing with Lando Norri s 🧡💙
— Aidy Muttram (@aidymutts) July 30, 2020Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.