Pokud by byl Eddie Jordan šéf Racing Pointu, Vettela by do svých služeb nejspíš nevzal. Jeho prioritou by zůstal v týmu dobře zabydlený Sergio Pérez.
Zamíří Sebastian Vettel do Racing Pointu? To je otázka, kterou v tuto chvíli řeší mnoho odborníků i fanoušků. Zdá se, že pro čtyřnásobného šampiona je přestup do budoucího Aston Martinu jedinou možností, jak oddálit hrozící předčasný důchod. Nebo alespoň roční přestávku.
Navíc možnost Vettelova angažmá v týmu, jehož chod nyní leží zejména na Lawrenci Strollovi, se jeví docela pravděpodobně. Podle zahraničních médií už Seb dokonce dostal konkrétní nabídku spolupráce, leč ji zatím údajně nepřijal.
Někdejší šéf stáje a nynější analytik Eddie Jordan by ale Vettela do týmu pravděpodobně nechtěl. Řekl to v nedávném rozhovoru pro britské novináře.
„Příchod čtyřnásobného šampiona by byl pro každý tým velkou vzpruhou, ale nabourali byste dobře fungující tým kolem Péreze, který vám navíc přináší víc peněz? Může být zase tím starým dobrým Vettelem? Možná ano... Ale bude to mít těžké. Já osobně bych ho asi nepodepsal, důvodem je rovněž mladá krev, která do našeho sportu proudí," uvažuje Jordan.
Eddie nevěří ani tomu, že by Vettel dokázal v podobně dobrém autě úspěšně vzdorovat Lewisi Hamiltonovi. Jako důvod předkládá jeho loňskou zkušenost s Charlesem Leclercem.
„Faktem je, že Vettel byl ve spoustě ohledů rozdrcen Leclercem. Nemyslím si, že by dokázal držet krok s Hamiltonem. Tam by byla psychologická náročnost ještě větší, když si Seb neporadil s Charlesem, tak by to měl s Hamiltonem hodně těžké," uzavírá Jordan.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.