Pokud by byl Eddie Jordan šéf Racing Pointu, Vettela by do svých služeb nejspíš nevzal. Jeho prioritou by zůstal v týmu dobře zabydlený Sergio Pérez.
Zamíří Sebastian Vettel do Racing Pointu? To je otázka, kterou v tuto chvíli řeší mnoho odborníků i fanoušků. Zdá se, že pro čtyřnásobného šampiona je přestup do budoucího Aston Martinu jedinou možností, jak oddálit hrozící předčasný důchod. Nebo alespoň roční přestávku.
Navíc možnost Vettelova angažmá v týmu, jehož chod nyní leží zejména na Lawrenci Strollovi, se jeví docela pravděpodobně. Podle zahraničních médií už Seb dokonce dostal konkrétní nabídku spolupráce, leč ji zatím údajně nepřijal.
Někdejší šéf stáje a nynější analytik Eddie Jordan by ale Vettela do týmu pravděpodobně nechtěl. Řekl to v nedávném rozhovoru pro britské novináře.
„Příchod čtyřnásobného šampiona by byl pro každý tým velkou vzpruhou, ale nabourali byste dobře fungující tým kolem Péreze, který vám navíc přináší víc peněz? Může být zase tím starým dobrým Vettelem? Možná ano... Ale bude to mít těžké. Já osobně bych ho asi nepodepsal, důvodem je rovněž mladá krev, která do našeho sportu proudí," uvažuje Jordan.
Eddie nevěří ani tomu, že by Vettel dokázal v podobně dobrém autě úspěšně vzdorovat Lewisi Hamiltonovi. Jako důvod předkládá jeho loňskou zkušenost s Charlesem Leclercem.
„Faktem je, že Vettel byl ve spoustě ohledů rozdrcen Leclercem. Nemyslím si, že by dokázal držet krok s Hamiltonem. Tam by byla psychologická náročnost ještě větší, když si Seb neporadil s Charlesem, tak by to měl s Hamiltonem hodně těžké," uzavírá Jordan.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.