Šéf Mercedesu Toto Wolff se brání útokům, že jeho tým přispívá k letošnímu nudnému ročníku, v němž jsou výsledky závodů díky jejich nadvládě jasně předvídatelné. Sezónou 2020 zatím procházejí jako růžovým parkem, což však není jejich chybou.
V dosavadních třech podnicích ovládl všechny kvalifikace a získal tři vítězství, posledně v Maďarsku navíc soupeře deklasovaly náskokem přes 1,3 sekundy na kolo. Obvyklí rivalové v podobě Ferrari a Red Bullu na Stříbrné šípy zatím koukají jen z velké dálky.
"Kdybychom sezónu 2020 brali jako jistou, jako procházku parkem a v podstatě jen jako vyzvednutí trofeje v Paříži v prosinci, to bychom tyto šampionáty nevyhráli," popisuje Wolff, jenž se brání z nařčení, že díky svému rozpočtu a zdrojům můžou za nudnou Formuli 1.
"Není v nás ani smítko toho, že bychom tento šampionát považovali za hotový. Na to můžete opravdu lehce doplatit. Na druhou stranu dominance jednoho týmu, ať už jde o nás či Red Bull po roce 2010 nebo Ferrari na počátku milénia, je vždy pro šampionát trochu divná," pokračuje.
"Ale nemůžete hodit zodpovědnost na tým, že učinil kroky vedoucí k předvídatelnosti šampionátu," hájí se Wolff, jenž by uvítal těsnější souboj se svými soupeři. Je však na nich, aby se zlepšili.
"Moc rádi závodíme proti našim fantastickým soupeřům. Rádi bojujeme s Ferrari a Red Bullem, líbí se nám výzva v podobě značek jako Racing Point, který patří do hry. McLaren a Renault musí na druhou stranu nalézt cestu zpět do čela," hodnotí Wolff.
"Opravdu bych si víc nepřál nic jiného než silnou konkurenci s nejistými výsledky každý pátek, kdy vstoupíme do 1. tréninku, jenže v naší pozici to je velmi těžké měnit v této fázi pořadí týmů. Máme jeden klíčový cíl: každý víkend zajet co nejlépe dle našich schopností, nasbírat co nejvíce bodů a bojovat o šampionát. Nemůžeme s tím udělat nic jiného," říká Wolff.
Soupeři podle něj mohou snadno stáhnout bodový náskok Mercedesu: "Vidíte, že se Red Bull po celý víkend trápil a že měli v závodě hodně slušné auto - auto, které nevypadalo, že by mohlo odstartovat. Mechanici na něm odvedli opravdu skvělou práci."
"Rozdíly nejsou nic. Když se podíváte na bodové pořadí jezdců, Mezi Lewisem a Maxem máte třicet bodů. Stačí jednou nedojet a je po náskoku. Musíte zkrátka pokračovat," dodává šéf Mercedesu před další trojicí závodů, které začínají tento víkend v Silverstone.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.