Šéf Mercedesu Toto Wolff se brání útokům, že jeho tým přispívá k letošnímu nudnému ročníku, v němž jsou výsledky závodů díky jejich nadvládě jasně předvídatelné. Sezónou 2020 zatím procházejí jako růžovým parkem, což však není jejich chybou.
V dosavadních třech podnicích ovládl všechny kvalifikace a získal tři vítězství, posledně v Maďarsku navíc soupeře deklasovaly náskokem přes 1,3 sekundy na kolo. Obvyklí rivalové v podobě Ferrari a Red Bullu na Stříbrné šípy zatím koukají jen z velké dálky.
"Kdybychom sezónu 2020 brali jako jistou, jako procházku parkem a v podstatě jen jako vyzvednutí trofeje v Paříži v prosinci, to bychom tyto šampionáty nevyhráli," popisuje Wolff, jenž se brání z nařčení, že díky svému rozpočtu a zdrojům můžou za nudnou Formuli 1.
"Není v nás ani smítko toho, že bychom tento šampionát považovali za hotový. Na to můžete opravdu lehce doplatit. Na druhou stranu dominance jednoho týmu, ať už jde o nás či Red Bull po roce 2010 nebo Ferrari na počátku milénia, je vždy pro šampionát trochu divná," pokračuje.
"Ale nemůžete hodit zodpovědnost na tým, že učinil kroky vedoucí k předvídatelnosti šampionátu," hájí se Wolff, jenž by uvítal těsnější souboj se svými soupeři. Je však na nich, aby se zlepšili.
"Moc rádi závodíme proti našim fantastickým soupeřům. Rádi bojujeme s Ferrari a Red Bullem, líbí se nám výzva v podobě značek jako Racing Point, který patří do hry. McLaren a Renault musí na druhou stranu nalézt cestu zpět do čela," hodnotí Wolff.
"Opravdu bych si víc nepřál nic jiného než silnou konkurenci s nejistými výsledky každý pátek, kdy vstoupíme do 1. tréninku, jenže v naší pozici to je velmi těžké měnit v této fázi pořadí týmů. Máme jeden klíčový cíl: každý víkend zajet co nejlépe dle našich schopností, nasbírat co nejvíce bodů a bojovat o šampionát. Nemůžeme s tím udělat nic jiného," říká Wolff.
Soupeři podle něj mohou snadno stáhnout bodový náskok Mercedesu: "Vidíte, že se Red Bull po celý víkend trápil a že měli v závodě hodně slušné auto - auto, které nevypadalo, že by mohlo odstartovat. Mechanici na něm odvedli opravdu skvělou práci."
"Rozdíly nejsou nic. Když se podíváte na bodové pořadí jezdců, Mezi Lewisem a Maxem máte třicet bodů. Stačí jednou nedojet a je po náskoku. Musíte zkrátka pokračovat," dodává šéf Mercedesu před další trojicí závodů, které začínají tento víkend v Silverstone.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.