Šéf Mercedesu Toto Wolff se brání útokům, že jeho tým přispívá k letošnímu nudnému ročníku, v němž jsou výsledky závodů díky jejich nadvládě jasně předvídatelné. Sezónou 2020 zatím procházejí jako růžovým parkem, což však není jejich chybou.
V dosavadních třech podnicích ovládl všechny kvalifikace a získal tři vítězství, posledně v Maďarsku navíc soupeře deklasovaly náskokem přes 1,3 sekundy na kolo. Obvyklí rivalové v podobě Ferrari a Red Bullu na Stříbrné šípy zatím koukají jen z velké dálky.
"Kdybychom sezónu 2020 brali jako jistou, jako procházku parkem a v podstatě jen jako vyzvednutí trofeje v Paříži v prosinci, to bychom tyto šampionáty nevyhráli," popisuje Wolff, jenž se brání z nařčení, že díky svému rozpočtu a zdrojům můžou za nudnou Formuli 1.
"Není v nás ani smítko toho, že bychom tento šampionát považovali za hotový. Na to můžete opravdu lehce doplatit. Na druhou stranu dominance jednoho týmu, ať už jde o nás či Red Bull po roce 2010 nebo Ferrari na počátku milénia, je vždy pro šampionát trochu divná," pokračuje.
"Ale nemůžete hodit zodpovědnost na tým, že učinil kroky vedoucí k předvídatelnosti šampionátu," hájí se Wolff, jenž by uvítal těsnější souboj se svými soupeři. Je však na nich, aby se zlepšili.
"Moc rádi závodíme proti našim fantastickým soupeřům. Rádi bojujeme s Ferrari a Red Bullem, líbí se nám výzva v podobě značek jako Racing Point, který patří do hry. McLaren a Renault musí na druhou stranu nalézt cestu zpět do čela," hodnotí Wolff.
"Opravdu bych si víc nepřál nic jiného než silnou konkurenci s nejistými výsledky každý pátek, kdy vstoupíme do 1. tréninku, jenže v naší pozici to je velmi těžké měnit v této fázi pořadí týmů. Máme jeden klíčový cíl: každý víkend zajet co nejlépe dle našich schopností, nasbírat co nejvíce bodů a bojovat o šampionát. Nemůžeme s tím udělat nic jiného," říká Wolff.
Soupeři podle něj mohou snadno stáhnout bodový náskok Mercedesu: "Vidíte, že se Red Bull po celý víkend trápil a že měli v závodě hodně slušné auto - auto, které nevypadalo, že by mohlo odstartovat. Mechanici na něm odvedli opravdu skvělou práci."
"Rozdíly nejsou nic. Když se podíváte na bodové pořadí jezdců, Mezi Lewisem a Maxem máte třicet bodů. Stačí jednou nedojet a je po náskoku. Musíte zkrátka pokračovat," dodává šéf Mercedesu před další trojicí závodů, které začínají tento víkend v Silverstone.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.