Šéf Mercedesu Toto Wolff se brání útokům, že jeho tým přispívá k letošnímu nudnému ročníku, v němž jsou výsledky závodů díky jejich nadvládě jasně předvídatelné. Sezónou 2020 zatím procházejí jako růžovým parkem, což však není jejich chybou.
V dosavadních třech podnicích ovládl všechny kvalifikace a získal tři vítězství, posledně v Maďarsku navíc soupeře deklasovaly náskokem přes 1,3 sekundy na kolo. Obvyklí rivalové v podobě Ferrari a Red Bullu na Stříbrné šípy zatím koukají jen z velké dálky.
"Kdybychom sezónu 2020 brali jako jistou, jako procházku parkem a v podstatě jen jako vyzvednutí trofeje v Paříži v prosinci, to bychom tyto šampionáty nevyhráli," popisuje Wolff, jenž se brání z nařčení, že díky svému rozpočtu a zdrojům můžou za nudnou Formuli 1.
"Není v nás ani smítko toho, že bychom tento šampionát považovali za hotový. Na to můžete opravdu lehce doplatit. Na druhou stranu dominance jednoho týmu, ať už jde o nás či Red Bull po roce 2010 nebo Ferrari na počátku milénia, je vždy pro šampionát trochu divná," pokračuje.
"Ale nemůžete hodit zodpovědnost na tým, že učinil kroky vedoucí k předvídatelnosti šampionátu," hájí se Wolff, jenž by uvítal těsnější souboj se svými soupeři. Je však na nich, aby se zlepšili.
"Moc rádi závodíme proti našim fantastickým soupeřům. Rádi bojujeme s Ferrari a Red Bullem, líbí se nám výzva v podobě značek jako Racing Point, který patří do hry. McLaren a Renault musí na druhou stranu nalézt cestu zpět do čela," hodnotí Wolff.
"Opravdu bych si víc nepřál nic jiného než silnou konkurenci s nejistými výsledky každý pátek, kdy vstoupíme do 1. tréninku, jenže v naší pozici to je velmi těžké měnit v této fázi pořadí týmů. Máme jeden klíčový cíl: každý víkend zajet co nejlépe dle našich schopností, nasbírat co nejvíce bodů a bojovat o šampionát. Nemůžeme s tím udělat nic jiného," říká Wolff.
Soupeři podle něj mohou snadno stáhnout bodový náskok Mercedesu: "Vidíte, že se Red Bull po celý víkend trápil a že měli v závodě hodně slušné auto - auto, které nevypadalo, že by mohlo odstartovat. Mechanici na něm odvedli opravdu skvělou práci."
"Rozdíly nejsou nic. Když se podíváte na bodové pořadí jezdců, Mezi Lewisem a Maxem máte třicet bodů. Stačí jednou nedojet a je po náskoku. Musíte zkrátka pokračovat," dodává šéf Mercedesu před další trojicí závodů, které začínají tento víkend v Silverstone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.