Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.
Aerodynamika patřila dlouhodobě mezi největší zbraně Red Bullu. Konstruktérský mág Adrian Newey dokázal své vozy postavit na jedničku. Platilo to ještě loni, kdy Red Bull na technických tratích typu Maďarska exceloval.
Jenomže letos je vše jinak. RB16 po stránce šasi a aerodynamiky nestačí. Důkazem budiž závod na Hungaroringu, který měl být pro rakouskou stáj místem útoku. Nebyl... Rudí býci se na okruhu, jež jim dřív vyhovoval, trápili. Mistrovský Mercedes se nacházel totálně mimo jejich dosah, ba co víc, lépe na tom byl i Racing Point a příliš vzdálené nebylo ani Ferrari, jehož letošní vůz je při vší úctě propadákem.
„Problém máme s aerodynamikou. Ještě to šetříme, teprve pak vám budeme moci sdělit víc. Nesedí nám tok vzduchu kolem vozu, částečně kvůli tomu, že nový nos po vzoru Mercedesu jsme okopírovali špatně," říká odborný poradce Helmut Marko.
„Alespoň už víme, kde nás tlačí bota. Tento fakt zohledňujeme při dalším vývoji. Nasazení nových součástek na vůz si si však vyžádá nějaký čas," dodává.
Ani pohonná jednotka přitom není silnou stránkou RB16. Mercedes totiž během zimy svůj agregát znatelně vylepšil, na což Honda nedokázala adekvátně reagovat. Výhoda německého motoru by se oproti tomu japonskému měla pohybovat řádově kolem čtyř desetin na kolo v kvalifikačním režimu.
„Proč Mercedes takhle otevřeně ukazuje svou dominanci? Ani za našich zlatých časů jsme nejezdili tak daleko před celým zbytkem startovního pole. Ecclestone a Mosley by nás hned přibrzdili," diví se Marko.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.