Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.
Aerodynamika patřila dlouhodobě mezi největší zbraně Red Bullu. Konstruktérský mág Adrian Newey dokázal své vozy postavit na jedničku. Platilo to ještě loni, kdy Red Bull na technických tratích typu Maďarska exceloval.
Jenomže letos je vše jinak. RB16 po stránce šasi a aerodynamiky nestačí. Důkazem budiž závod na Hungaroringu, který měl být pro rakouskou stáj místem útoku. Nebyl... Rudí býci se na okruhu, jež jim dřív vyhovoval, trápili. Mistrovský Mercedes se nacházel totálně mimo jejich dosah, ba co víc, lépe na tom byl i Racing Point a příliš vzdálené nebylo ani Ferrari, jehož letošní vůz je při vší úctě propadákem.
„Problém máme s aerodynamikou. Ještě to šetříme, teprve pak vám budeme moci sdělit víc. Nesedí nám tok vzduchu kolem vozu, částečně kvůli tomu, že nový nos po vzoru Mercedesu jsme okopírovali špatně," říká odborný poradce Helmut Marko.
„Alespoň už víme, kde nás tlačí bota. Tento fakt zohledňujeme při dalším vývoji. Nasazení nových součástek na vůz si si však vyžádá nějaký čas," dodává.
Ani pohonná jednotka přitom není silnou stránkou RB16. Mercedes totiž během zimy svůj agregát znatelně vylepšil, na což Honda nedokázala adekvátně reagovat. Výhoda německého motoru by se oproti tomu japonskému měla pohybovat řádově kolem čtyř desetin na kolo v kvalifikačním režimu.
„Proč Mercedes takhle otevřeně ukazuje svou dominanci? Ani za našich zlatých časů jsme nejezdili tak daleko před celým zbytkem startovního pole. Ecclestone a Mosley by nás hned přibrzdili," diví se Marko.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.