Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.
Aerodynamika patřila dlouhodobě mezi největší zbraně Red Bullu. Konstruktérský mág Adrian Newey dokázal své vozy postavit na jedničku. Platilo to ještě loni, kdy Red Bull na technických tratích typu Maďarska exceloval.
Jenomže letos je vše jinak. RB16 po stránce šasi a aerodynamiky nestačí. Důkazem budiž závod na Hungaroringu, který měl být pro rakouskou stáj místem útoku. Nebyl... Rudí býci se na okruhu, jež jim dřív vyhovoval, trápili. Mistrovský Mercedes se nacházel totálně mimo jejich dosah, ba co víc, lépe na tom byl i Racing Point a příliš vzdálené nebylo ani Ferrari, jehož letošní vůz je při vší úctě propadákem.
„Problém máme s aerodynamikou. Ještě to šetříme, teprve pak vám budeme moci sdělit víc. Nesedí nám tok vzduchu kolem vozu, částečně kvůli tomu, že nový nos po vzoru Mercedesu jsme okopírovali špatně," říká odborný poradce Helmut Marko.
„Alespoň už víme, kde nás tlačí bota. Tento fakt zohledňujeme při dalším vývoji. Nasazení nových součástek na vůz si si však vyžádá nějaký čas," dodává.
Ani pohonná jednotka přitom není silnou stránkou RB16. Mercedes totiž během zimy svůj agregát znatelně vylepšil, na což Honda nedokázala adekvátně reagovat. Výhoda německého motoru by se oproti tomu japonskému měla pohybovat řádově kolem čtyř desetin na kolo v kvalifikačním režimu.
„Proč Mercedes takhle otevřeně ukazuje svou dominanci? Ani za našich zlatých časů jsme nejezdili tak daleko před celým zbytkem startovního pole. Ecclestone a Mosley by nás hned přibrzdili," diví se Marko.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.