Carlos Sainz příští rok přestoupí z McLarenu, jemuž se na počátku sezóny náramně daří, k Ferrari, které se naopak dost trápí. Jak nyní vnímá své rozhodnutí změnit týmy?
Po dvou úvodních závodech sezóny je McLaren na druhém místě mezi konstruktéry - o tři příčky před Ferrari, které Sainz v obou víkendech v kvalifikaci před čil. Naposledy si minulou sobotu vyjel dokonce 3. místo na roštu.
Jak se cítí před přestupem k týmu, který je letos nekonkurenceschopný a kvůli zmražení pravidel nebude moci radikálně přestavět svůj monopost před příští sezónou? Scuderia ztrácí nejen v oblasti aerodynamiky, ale také ve výkonu motoru (cca 15 kW na Mercedes).
"Hodně lidí se mě na to ptá, jak bych si dělal ohromné starosti nebo litoval svého rozhodnutí. A já to cítím tak, že to není otázka, na kterou se teď dá skutečně odpovědět. Myslím, že je brzy, teprve vstupujeme do sezóny, musíme být všichni trpěliví," odpovídá Sainz.
Kvůli pandemii koronaviru bylo o rok odloženo zavedení nových technický pravidel na rok 2022 a kvůli šetření budou moci týmy na svých letošních vozech učinit jen omezené množství změn. Španěl však i přesto věří, že Ferrari se svým současným šasi dosáhne velkých pokroků.
"Samozřejmě vidíte, jak moc se může auto meziročně změnit. Jak moc se od loňska změnil Racing Point, jak moc se změnilo Ferrari. Na Formuli 1 je dobré to, že tohle nikdy nepřestává. Nedělá si starosti kvůli tomu, co se děje nyní, protože za 360 dní může být všechno jinak," popisuje Sainz.
"V rozhovorech jsem 100krát řekl, že mým hlavním cílem je letos předvést s McLarenem co nejlepší výkon a nezaměřovat se na to, co se děje u Ferrari. A jakmile bude po sezóně, budu mít čas přejít k Ferrari a soustředit se na to, jak můžeme zlepšit příští sezónu ve srovnání s touto," dodává pilot McLarenu, kde ho nahradí Daniel Ricciardo z Renaultu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.