Carlos Sainz příští rok přestoupí z McLarenu, jemuž se na počátku sezóny náramně daří, k Ferrari, které se naopak dost trápí. Jak nyní vnímá své rozhodnutí změnit týmy?
Po dvou úvodních závodech sezóny je McLaren na druhém místě mezi konstruktéry - o tři příčky před Ferrari, které Sainz v obou víkendech v kvalifikaci před čil. Naposledy si minulou sobotu vyjel dokonce 3. místo na roštu.
Jak se cítí před přestupem k týmu, který je letos nekonkurenceschopný a kvůli zmražení pravidel nebude moci radikálně přestavět svůj monopost před příští sezónou? Scuderia ztrácí nejen v oblasti aerodynamiky, ale také ve výkonu motoru (cca 15 kW na Mercedes).
"Hodně lidí se mě na to ptá, jak bych si dělal ohromné starosti nebo litoval svého rozhodnutí. A já to cítím tak, že to není otázka, na kterou se teď dá skutečně odpovědět. Myslím, že je brzy, teprve vstupujeme do sezóny, musíme být všichni trpěliví," odpovídá Sainz.
Kvůli pandemii koronaviru bylo o rok odloženo zavedení nových technický pravidel na rok 2022 a kvůli šetření budou moci týmy na svých letošních vozech učinit jen omezené množství změn. Španěl však i přesto věří, že Ferrari se svým současným šasi dosáhne velkých pokroků.
"Samozřejmě vidíte, jak moc se může auto meziročně změnit. Jak moc se od loňska změnil Racing Point, jak moc se změnilo Ferrari. Na Formuli 1 je dobré to, že tohle nikdy nepřestává. Nedělá si starosti kvůli tomu, co se děje nyní, protože za 360 dní může být všechno jinak," popisuje Sainz.
"V rozhovorech jsem 100krát řekl, že mým hlavním cílem je letos předvést s McLarenem co nejlepší výkon a nezaměřovat se na to, co se děje u Ferrari. A jakmile bude po sezóně, budu mít čas přejít k Ferrari a soustředit se na to, jak můžeme zlepšit příští sezónu ve srovnání s touto," dodává pilot McLarenu, kde ho nahradí Daniel Ricciardo z Renaultu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.