Carlos Sainz příští rok přestoupí z McLarenu, jemuž se na počátku sezóny náramně daří, k Ferrari, které se naopak dost trápí. Jak nyní vnímá své rozhodnutí změnit týmy?
Po dvou úvodních závodech sezóny je McLaren na druhém místě mezi konstruktéry - o tři příčky před Ferrari, které Sainz v obou víkendech v kvalifikaci před čil. Naposledy si minulou sobotu vyjel dokonce 3. místo na roštu.
Jak se cítí před přestupem k týmu, který je letos nekonkurenceschopný a kvůli zmražení pravidel nebude moci radikálně přestavět svůj monopost před příští sezónou? Scuderia ztrácí nejen v oblasti aerodynamiky, ale také ve výkonu motoru (cca 15 kW na Mercedes).
"Hodně lidí se mě na to ptá, jak bych si dělal ohromné starosti nebo litoval svého rozhodnutí. A já to cítím tak, že to není otázka, na kterou se teď dá skutečně odpovědět. Myslím, že je brzy, teprve vstupujeme do sezóny, musíme být všichni trpěliví," odpovídá Sainz.
Kvůli pandemii koronaviru bylo o rok odloženo zavedení nových technický pravidel na rok 2022 a kvůli šetření budou moci týmy na svých letošních vozech učinit jen omezené množství změn. Španěl však i přesto věří, že Ferrari se svým současným šasi dosáhne velkých pokroků.
"Samozřejmě vidíte, jak moc se může auto meziročně změnit. Jak moc se od loňska změnil Racing Point, jak moc se změnilo Ferrari. Na Formuli 1 je dobré to, že tohle nikdy nepřestává. Nedělá si starosti kvůli tomu, co se děje nyní, protože za 360 dní může být všechno jinak," popisuje Sainz.
"V rozhovorech jsem 100krát řekl, že mým hlavním cílem je letos předvést s McLarenem co nejlepší výkon a nezaměřovat se na to, co se děje u Ferrari. A jakmile bude po sezóně, budu mít čas přejít k Ferrari a soustředit se na to, jak můžeme zlepšit příští sezónu ve srovnání s touto," dodává pilot McLarenu, kde ho nahradí Daniel Ricciardo z Renaultu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.