Carlos Sainz příští rok přestoupí z McLarenu, jemuž se na počátku sezóny náramně daří, k Ferrari, které se naopak dost trápí. Jak nyní vnímá své rozhodnutí změnit týmy?
Po dvou úvodních závodech sezóny je McLaren na druhém místě mezi konstruktéry - o tři příčky před Ferrari, které Sainz v obou víkendech v kvalifikaci před čil. Naposledy si minulou sobotu vyjel dokonce 3. místo na roštu.
Jak se cítí před přestupem k týmu, který je letos nekonkurenceschopný a kvůli zmražení pravidel nebude moci radikálně přestavět svůj monopost před příští sezónou? Scuderia ztrácí nejen v oblasti aerodynamiky, ale také ve výkonu motoru (cca 15 kW na Mercedes).
"Hodně lidí se mě na to ptá, jak bych si dělal ohromné starosti nebo litoval svého rozhodnutí. A já to cítím tak, že to není otázka, na kterou se teď dá skutečně odpovědět. Myslím, že je brzy, teprve vstupujeme do sezóny, musíme být všichni trpěliví," odpovídá Sainz.
Kvůli pandemii koronaviru bylo o rok odloženo zavedení nových technický pravidel na rok 2022 a kvůli šetření budou moci týmy na svých letošních vozech učinit jen omezené množství změn. Španěl však i přesto věří, že Ferrari se svým současným šasi dosáhne velkých pokroků.
"Samozřejmě vidíte, jak moc se může auto meziročně změnit. Jak moc se od loňska změnil Racing Point, jak moc se změnilo Ferrari. Na Formuli 1 je dobré to, že tohle nikdy nepřestává. Nedělá si starosti kvůli tomu, co se děje nyní, protože za 360 dní může být všechno jinak," popisuje Sainz.
"V rozhovorech jsem 100krát řekl, že mým hlavním cílem je letos předvést s McLarenem co nejlepší výkon a nezaměřovat se na to, co se děje u Ferrari. A jakmile bude po sezóně, budu mít čas přejít k Ferrari a soustředit se na to, jak můžeme zlepšit příští sezónu ve srovnání s touto," dodává pilot McLarenu, kde ho nahradí Daniel Ricciardo z Renaultu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.