Sebastian Vettel chce dokončit sezónu u nekonkurenceschopného Ferrari, které mu již dříve dalo najevo, že s ním nepočítá. Podle svých slov má ale dveře k závodění v F1 dále otevřené a nyní vyjednává s vedením Racing Pointu, jenž příští rok mění název na Aston Martin.
Kanadský miliardář Lawrence Stroll, který zachránil bývalou Force Indii a nedávnou koupil podíl v automobilce Aston Martin, nabídl čtyřnásobnému šampionovi kontrakt na rok 2021, jenž nyní uvažuje o přestupu.
Red Bull jeho návrat zcela vyloučil, moc šancí na konkurenceschopný monopost nemá: Mercedes má Lewise Hamiltona a hodlá si ponechat Valtteriho Bottase, McLaren je spokojený s mladým Landem Norrisem a chytá se na příchod Daniela Ricciarda z Renaultu, kam se po přestávce vrátí Fernando Alonso.
Racing Point má uzavřenou několikaletou smlouvu se Sergiem Pérezem a místo Lance Strolla je v týmu jeho otce jisté. Šéf stáje Otmar Szafnauer popírá, že by měli mít pro Vettela místo: "S našimi jezdci máme dlouholeté smlouvy, je tedy logické, že místo nemáme." Pilot Ferrari přesto v Rakousku prohlásil, že má několik možností.
Podle zákulisních zdrojů má však Pérezův kontrakt výstupní klauzule, které týmu umožňují učinit předčasnou změnu, na což o minulém víkendu poukázal i šéf Red Bullu Christian Horner: "Myslím, že má pár voleb - předpokládám, že jde o Racing Point."
"Nebo si může dát rok pauzu a po ní znovu možnosti znovu vyhodnotit. Nemyslím si, že Lanceho vyhodí. Nikdy samozřejmě nevíte, co obsahují smlouvy mezi jezdci a týmy... Jsem si jistý, že mají možnosti, body o ukončení či cokoliv. Ale to není naše starost," dodává Horner.
Stroll starší se po přejmenování týmu bude snažit pozvednout slavnou britskou automobilku a možnost vzít Vettela je pro něj lákavá. Německý jezdec by byl příhodným rovněž pro Mercedes, který jim dodává své pohonné jednotky a převodovky. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ostatně také nakoupil akcie Aston Martinu a jeho novým šéfem byl jmenován Tobias Moers, který donedávna působil u AMG.
O zajímavou možnost by mohlo jít i pro Vettela, jenž by se tak dostal do tábora Mercedesu s možností přestoupit do Brackley, pokud by se u Stříbrných šípů uvolnilo v budoucnu místo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.