Sebastian Vettel chce dokončit sezónu u nekonkurenceschopného Ferrari, které mu již dříve dalo najevo, že s ním nepočítá. Podle svých slov má ale dveře k závodění v F1 dále otevřené a nyní vyjednává s vedením Racing Pointu, jenž příští rok mění název na Aston Martin.
Kanadský miliardář Lawrence Stroll, který zachránil bývalou Force Indii a nedávnou koupil podíl v automobilce Aston Martin, nabídl čtyřnásobnému šampionovi kontrakt na rok 2021, jenž nyní uvažuje o přestupu.
Red Bull jeho návrat zcela vyloučil, moc šancí na konkurenceschopný monopost nemá: Mercedes má Lewise Hamiltona a hodlá si ponechat Valtteriho Bottase, McLaren je spokojený s mladým Landem Norrisem a chytá se na příchod Daniela Ricciarda z Renaultu, kam se po přestávce vrátí Fernando Alonso.
Racing Point má uzavřenou několikaletou smlouvu se Sergiem Pérezem a místo Lance Strolla je v týmu jeho otce jisté. Šéf stáje Otmar Szafnauer popírá, že by měli mít pro Vettela místo: "S našimi jezdci máme dlouholeté smlouvy, je tedy logické, že místo nemáme." Pilot Ferrari přesto v Rakousku prohlásil, že má několik možností.
Podle zákulisních zdrojů má však Pérezův kontrakt výstupní klauzule, které týmu umožňují učinit předčasnou změnu, na což o minulém víkendu poukázal i šéf Red Bullu Christian Horner: "Myslím, že má pár voleb - předpokládám, že jde o Racing Point."
"Nebo si může dát rok pauzu a po ní znovu možnosti znovu vyhodnotit. Nemyslím si, že Lanceho vyhodí. Nikdy samozřejmě nevíte, co obsahují smlouvy mezi jezdci a týmy... Jsem si jistý, že mají možnosti, body o ukončení či cokoliv. Ale to není naše starost," dodává Horner.
Stroll starší se po přejmenování týmu bude snažit pozvednout slavnou britskou automobilku a možnost vzít Vettela je pro něj lákavá. Německý jezdec by byl příhodným rovněž pro Mercedes, který jim dodává své pohonné jednotky a převodovky. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ostatně také nakoupil akcie Aston Martinu a jeho novým šéfem byl jmenován Tobias Moers, který donedávna působil u AMG.
O zajímavou možnost by mohlo jít i pro Vettela, jenž by se tak dostal do tábora Mercedesu s možností přestoupit do Brackley, pokud by se u Stříbrných šípů uvolnilo v budoucnu místo.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.