Bývalý technický ředitel Scuderie Ross Brawn moc dobře ví, jak složité situaci momentálně jeho bývalý zaměstnavatel čelí. Její náprava si podle respektovaného odborníka vyžádá hodně času.
Ferrari zažilo v Rakousku bídný víkend. GP Štýrska ukázala v plné nahotě, jak nekonkurenceschopný SF1000 momentálně je. Příliš nepomohly ani nové díly, které italská stáj nasadila. To koneckonců potvrdil i šéf červených Matiia Binotto, jenž po zpackané sobotě prohlásil že, přínos vylepšení je zanedbatelný. Pokud vůbec nějaký je...
Jenomže to nebylo zdaleka vše. Komedie plná omylů v podání Ferrari pokračovala rovněž v nedělním závodě. Když se oba vozy po vzájemné kolizi vyřadily hned během prvního kola, byla celá Itálie na nohou. Ostatně tak je tomu vždy, pokud se Scuderii nedaří. Mnohými obávaný italský tisk pak národní chloubu opravdu nešetřil.
K víkendovým událostem u našich jižních sousedů řekl své taktéž bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn. Zcela jistě má naprostá většina z nás v živé paměti dominantní období Michaela Schumachera, přičemž právě Brawn má na něm obrovský podíl.
„Na tenhle víkend musí bezpodmínečně zapomenout. Už kvůli tomu, že se jejich jezdci dopustili enormního hříchu. Jako šéf týmu tohle nechcete nikdy vidět. Ferrari navíc přivezlo nový balík, jehož nasazení po velké snaze uspíšilo, jenže vzájemná kolize je připravila o šanci na jeho analýzu," říká Brawn.
„Charles udělal dobře, že akceptoval vinu. Avšak to jim teď moc nepomůže. Inženýry v továrně čeká spousta práce, při které hudou navíc vystaveni výraznému tlaku italských médií. Tak je to u Ferrari v podobných případech vždy. Čeká je hodně práce, tohle nespraví jen tak ze dne na den," je přesvědčen Brawn.
Možnost na reparát dostane Ferrari už tento víkend, kdy se kolotoč Formule 1 přemístí do Maďarska. Místní trať je specifická svým klikatým charakterem, však se jí přezdívá Monako bez svodidel. K úspěchu zde potřebujete dobrý přítlak, přičemž Scuderia udělala v této oblasti podle svých slov solidní pokrok.
Jak se Ferrari na Hungaroringu povede?
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.