Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi se po Velké ceně Štýrska nelíbí rychlost kontroverzního Racing Pointu, který považuje za hrozbu pro všechny. Tým se ale nařčení z porušování pravidel brání, protest Renaultu podle něj vychází ze nedostatečné informovanosti.
Po bídné kvalifikaci, v níž skončil až sedmnáctý, se Sergiovi Pérezovi podařilo během závodu probít dopředu a bojovat o čtvrté místo, než si při kolizi s Alexanderem Albonem v závěru poškodil přední křídlo a skončil šestý.
Nová hrozba pro všechnyRychlost, kterou vůz Racing Pointu prokázal, udělala mnohým vrásky na čele. Když byl na čerstvém vzduch, tak Mexičan držel stejné tempo jako vítězný Lewis Hamilton. "Věřím, že máme druhé nebo třetí nejrychlejší auto," usmíval se po závodě jeho týmový kolega Lance Stroll.
Starosti tak přibyly i Red Bullu, jenž si místo původně avizovaného boje o vítězství musel spíše hlídat svou pozici před nově se objevivším soupeřem. "Myslím, že by všichni měli mít obavy kvůli Racing Pointu," hodnotil Christian Horner.
"Pérez byl v danou chvíli závodu rychlejší než Mercedes. Když vezmeme v potaz, že Bottas byl na stejně starých pneumatikách, tak Pérez jezdil o tři či čtyři desetiny rychleji. Šlo tedy o velmi působivou rychlost, kterou předvedli. Alex jel velmi dobře, když ho držel za sebou," poukazuje šéf Red Bullu na průběh Velké ceny Štýrska.
Podle Daniela Ricciarda Racing Point pěkně zabrat a "je příliš rychlý na to, co by se nám líbilo." Přiznal, že ho jejich tempo dost překvapilo: "Viděl jsem grafy ze závodu. A Pérez měl rozhodně ohromnou rychlost... Nechci nic upírat Pérezovi, je velmi dobrým jezdcem. Ale ta věc momentálně funguje velmi dobře."
I jeho týmový kolega Esteban Ocon uznává, že na Racing Point nemají: "Momentálně se zdá, že na ně rozhodně ztrácíme, to je jasné. Momentálně jsou před námi. My jsme na úrovni s McLarenem... Stále jsme mohli získat dobrý výsledek, takže mi nedělá starosti to, jak dlouho Racing Point vydržel na měkkých pneumatikách. Pokud jde o jejich šetření, nejsme na tom špatně. Proti těm růžovým strojům na jen schází trocha rychlosti."
"Bídný protest, FIA jej zamítne," věří Racing PointRenault po ní podal proti "růžovému Mercedesu" protest, který FIA přijala. Její komisaři zabavili brzdové kanálky vozu RP20 a budou je nyní srovnávat s těmi z loňského Stříbrného šípu W10, což Racing Point zarmoutilo.
"Jsme extrémně zklamáni zpochybněním výsledků Velké ceny Štýrska po špatně pochopeném a bídně informovaném protestu. Jakýkoliv náznak něčeho špatného pevně odmítáme. Tým učiní veškeré potřebné kroky, aby zajistil správné uplatnění pravidel podle faktů," hájí se Racing Point ve svém prohlášení.
Soupeřům však jejich forma leží v žaludku, nelíbí se jim kopírování mistrovského vozu, který se podle nich nedá napodobit jednoduše prostřednictvím fotografií a videí, což nyní bude muset rozlousknout FIA.
"Před startem sezóny tým spolupracoval s FIA a uspokojivě odpověděl na všechny otázky týkající se původu konstrukce RP20. Tým pevně věří, že protest bude zamítnut, jakmile představíme svou odpověď," dodává Racing Point.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.