Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi se po Velké ceně Štýrska nelíbí rychlost kontroverzního Racing Pointu, který považuje za hrozbu pro všechny. Tým se ale nařčení z porušování pravidel brání, protest Renaultu podle něj vychází ze nedostatečné informovanosti.
Po bídné kvalifikaci, v níž skončil až sedmnáctý, se Sergiovi Pérezovi podařilo během závodu probít dopředu a bojovat o čtvrté místo, než si při kolizi s Alexanderem Albonem v závěru poškodil přední křídlo a skončil šestý.
Nová hrozba pro všechnyRychlost, kterou vůz Racing Pointu prokázal, udělala mnohým vrásky na čele. Když byl na čerstvém vzduch, tak Mexičan držel stejné tempo jako vítězný Lewis Hamilton. "Věřím, že máme druhé nebo třetí nejrychlejší auto," usmíval se po závodě jeho týmový kolega Lance Stroll.
Starosti tak přibyly i Red Bullu, jenž si místo původně avizovaného boje o vítězství musel spíše hlídat svou pozici před nově se objevivším soupeřem. "Myslím, že by všichni měli mít obavy kvůli Racing Pointu," hodnotil Christian Horner.
"Pérez byl v danou chvíli závodu rychlejší než Mercedes. Když vezmeme v potaz, že Bottas byl na stejně starých pneumatikách, tak Pérez jezdil o tři či čtyři desetiny rychleji. Šlo tedy o velmi působivou rychlost, kterou předvedli. Alex jel velmi dobře, když ho držel za sebou," poukazuje šéf Red Bullu na průběh Velké ceny Štýrska.
Podle Daniela Ricciarda Racing Point pěkně zabrat a "je příliš rychlý na to, co by se nám líbilo." Přiznal, že ho jejich tempo dost překvapilo: "Viděl jsem grafy ze závodu. A Pérez měl rozhodně ohromnou rychlost... Nechci nic upírat Pérezovi, je velmi dobrým jezdcem. Ale ta věc momentálně funguje velmi dobře."
I jeho týmový kolega Esteban Ocon uznává, že na Racing Point nemají: "Momentálně se zdá, že na ně rozhodně ztrácíme, to je jasné. Momentálně jsou před námi. My jsme na úrovni s McLarenem... Stále jsme mohli získat dobrý výsledek, takže mi nedělá starosti to, jak dlouho Racing Point vydržel na měkkých pneumatikách. Pokud jde o jejich šetření, nejsme na tom špatně. Proti těm růžovým strojům na jen schází trocha rychlosti."
"Bídný protest, FIA jej zamítne," věří Racing PointRenault po ní podal proti "růžovému Mercedesu" protest, který FIA přijala. Její komisaři zabavili brzdové kanálky vozu RP20 a budou je nyní srovnávat s těmi z loňského Stříbrného šípu W10, což Racing Point zarmoutilo.
"Jsme extrémně zklamáni zpochybněním výsledků Velké ceny Štýrska po špatně pochopeném a bídně informovaném protestu. Jakýkoliv náznak něčeho špatného pevně odmítáme. Tým učiní veškeré potřebné kroky, aby zajistil správné uplatnění pravidel podle faktů," hájí se Racing Point ve svém prohlášení.
Soupeřům však jejich forma leží v žaludku, nelíbí se jim kopírování mistrovského vozu, který se podle nich nedá napodobit jednoduše prostřednictvím fotografií a videí, což nyní bude muset rozlousknout FIA.
"Před startem sezóny tým spolupracoval s FIA a uspokojivě odpověděl na všechny otázky týkající se původu konstrukce RP20. Tým pevně věří, že protest bude zamítnut, jakmile představíme svou odpověď," dodává Racing Point.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.