Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.
Francouzský tým po 2. závodu sezóny zpochybnil regulérnost brzdových kanálků "růžového Mercedesu," který v neděli předvedl velmi dobré tempo - na dráze byl třetím nejrychlejším po Stříbrných šípech a Red Bullech. Sergio Pérez se i přes poškození dostal ze 17. na 6. místo a jeho týmový kolega Lance Stroll skončil osmý, až za ním Daniel Ricciardo s Renaultem.
Údajné porušení pravidel se týká předních a zadních brzdových kanálků, jež letos poprvé spadají mezi vypsané díly, jež si každý tým musí vyrábět sám. Stejné části svého loňského vozu musí komisařům poskytnout rovněž Mercedes, který letošní Racing Point odebírající jeho pohonné jednotky s převodovkami kopíruje.
Racing Point se hájí tím, že je vše v souladu s pravidly. Díly Mercedesu měl okopírovat pouze na základě videozáznamů a fotografií s tím, že neměl přístup k žádné dokumentaci či duševnímu vlastnictví svého dodavatele.
"Nemyslím si, že bychom udělali něco úplně nového, pokud jde o převzetí konceptu týmu a vyrobení si ho po svém. To je součástí Formule 1 od jejího počátku," hájí se technický ředitel stáje sídlící v Silverstone Andy Green.
Zatím nebyl stanoven termín, ve kterém komisaři rozhodnou o legalitě letošního monopostu Racing Pointu vlastněného Lawrencem Strollem, další závod je však naplánován na tento víkend v Maďarsku. FIA včera po krátkém posouzení pouze vydala večer prohlášení, že protest je v tomto případě přípustný a že se jím bude zabývat.
"Zástupce technického oddělení FIA dostal nařízeno, aby zapečetil a zabavil příslušné díly vozů 11 a 18 pro přípravu na vykonání detailní analýzy těchto části. Zároveň má poskytnout detailní zprávu komisařům s veškerými nálezy a zahrnout hodnocení, která odpovídají stížnosti na porušení pravidel popsaných v protestu. Komisaři rovněž nařídili Mercedesu, aby k průzkumu technického oddělení FIA poskytl přední a zadní brzdové kanálky vozu V10 využívaného v roce 2019," stojí v oficiální zprávě.
Protest Renaultu je částečně odvetou za to, co mu loni Racing Point (bývalá Force India) provedl po Velké ceně Japonska, kdy úspěšně protestovala proti jeho systému ovlivňujícím rozložení brzdného účinku, a připravila jej tak o body. Loni skončil francouzský tým celkově pátý, o dvě místa výše než Racing Point - ten je ale letos čtvrtý, zatímco Renault šestý.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.