Mokrou kvalifikaci na GP Štýrska ovládl Lewis Hamilton. Z první řady odstartuje rovněž Max Verstappen, jehož následují Carlos Sainz a Valtteri Bottas.
První část kvalifikace na GP Štýrska se nesla ve znamení sprintu. Na mokré trati se všichni snažili zajet co nejvíc kol, aby si zajistili dostatečně kvalitní měřený čas. Pořadí se proto neustále přesýpalo.
Pět minut před koncem Q1 se na nepostupových pozicích nacházeli Russell, Gioviinazzi, Pérez, Gasly a Grosjean. V závěrečných vteřinách havaroval Antonio Giovinazzi, což první část kvalifikace předčasně ukončilo. Nepostoupili z ní Giovinazzi, Pérez, Raikkonen, Grosjean a Latifi.
Druhý kvalifikační segment přinesl stejný scénář, jako ten první. Všichni piloti předváděli zběsilé kroužení. Časy se tak rychle vyvíjely. Pět minut před vypršením časového limitu se pod velký tlak dostal Leclerc, který se ocitnul na jedenácté, tedy první nepostupující příčce. O moc lépe na tom nebyl ani desátý Vettel.
Ve zbytku času se toho už moc nezměnilo. Z části i proto, že podmínky na trati byly opět o cosi horší. Nepostoupili Leclerc, Russell, Stroll, Kvyat a Magnussen.
Finální část kvalifikace přinesla na trati opět více vody. Dvě minuty před koncem vedl Hamilton před Bottasem, ty následoval Gasly. Závěrečné pokusy znamenaly dominanci Lewise Hamiltona, který deklasoval druhého Verspapenna rozdílem více než jedné vteřiny. Fantastická třetí příčka náleží Sainzovi, čtvrtý bude startovat Bottas. Tragédii Ferrari podtrhl desátý Vettel.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.