Scuderia reaguje na mizernou konkurenceschopnost svého letošního modelu. Část z balíku vylepšení, který byl původně plánován pro Maďarsko, nasadí už tento týden na Red Bull Ringu.
První závod sezony dopadl pro Ferrari (překvapivě) dobře. Scuderia sice zažila katastrofální sobotu, neboť kvalifikace rozhodně nedopadla podle jejich představ, ale závod se Italům povedl.
Přesněji řečeno Charlesi Leclecovi. Monačan sice startoval až jako sedmý, ale cílovou pásku proťal na druhém místě. Dá se říct, že bezchybnou jízdou vytěžil z minima maximum. Jeho výkon mnohým připomínal rok 2012, kdy se naprosto stejně prezentoval Fernando Alonso, který měl tehdy k dispozici také těžce nekonkurenceschopný vůz. Nakonec s ním ale málem získal titul mistra světa.
Není se proto čemu divit, když Leclerc po závodě řekl, že toto druhé místo pro něj má cenu zlata. On sám totiž moc dobře ví, že současná situace Ferrari není vůbec dobrá.
Je tristní...
Červený stroj má slabiny snad ve všech oblastech. Nefunguje motor ani aerodynamika. Částečnou nápravu má zajistit balík novinek, který měla Scuderia přinést do Maďarska. V Maranellu ale zrychlili vývoj a tak první část kýžených vylepšení představí už tento týden na Red Bull Ringu.
„Rozhodně to nejsou pozice, které si přejeme. Musíme okamžitě zareagovat. Nejde jen o to, abychom dnes přinesli věci plánované na zítra, ale také o to, aby se nám povedlo urychlit celý vývojový program. Mám důvěru v Mattiu Binotta i celý tým, společně to zvládneme," říká Louis Camilieri.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.