Scuderia reaguje na mizernou konkurenceschopnost svého letošního modelu. Část z balíku vylepšení, který byl původně plánován pro Maďarsko, nasadí už tento týden na Red Bull Ringu.
První závod sezony dopadl pro Ferrari (překvapivě) dobře. Scuderia sice zažila katastrofální sobotu, neboť kvalifikace rozhodně nedopadla podle jejich představ, ale závod se Italům povedl.
Přesněji řečeno Charlesi Leclecovi. Monačan sice startoval až jako sedmý, ale cílovou pásku proťal na druhém místě. Dá se říct, že bezchybnou jízdou vytěžil z minima maximum. Jeho výkon mnohým připomínal rok 2012, kdy se naprosto stejně prezentoval Fernando Alonso, který měl tehdy k dispozici také těžce nekonkurenceschopný vůz. Nakonec s ním ale málem získal titul mistra světa.
Není se proto čemu divit, když Leclerc po závodě řekl, že toto druhé místo pro něj má cenu zlata. On sám totiž moc dobře ví, že současná situace Ferrari není vůbec dobrá.
Je tristní...
Červený stroj má slabiny snad ve všech oblastech. Nefunguje motor ani aerodynamika. Částečnou nápravu má zajistit balík novinek, který měla Scuderia přinést do Maďarska. V Maranellu ale zrychlili vývoj a tak první část kýžených vylepšení představí už tento týden na Red Bull Ringu.
„Rozhodně to nejsou pozice, které si přejeme. Musíme okamžitě zareagovat. Nejde jen o to, abychom dnes přinesli věci plánované na zítra, ale také o to, aby se nám povedlo urychlit celý vývojový program. Mám důvěru v Mattiu Binotta i celý tým, společně to zvládneme," říká Louis Camilieri.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.