Po skončení druhého měřeného tréninku podal Red Bull oficiální protest zaměřený na kontroverzní systém DAS, který vyvinul Mercedes.
První kontroverze letošní formulové sezony na sebe nenechala dlouho čekat. Nutno říct, že podle předpokladů. Bodem sváru je revoluční systém DAS, který nese na svých vozech Mercedes. Jenže to se nelíbí soupeřům - především pak Red Bullu. Rakušané už dřív naznačili, že pokud Stříbrné šípy svou vychytávku nasadí, podají oficiální protest.
To se teď stalo. Rudým býkům vadí především dva aspekty. Zaprvé fakt, že současná technická pravidla zakazují jakýkoli pohyblivý aerodynamický prvek, přičemž přesně takovou pomůckou podle nich systém DAS je. Zadruhé se Red Bull odkazuje na článek technických pravidel, který tvrdí, že není možné vykonávat sebemenší úpravy zavěšení pokud je vůz v pohybu.
Výsledek jednání ještě neznáme. Sportovní komisaři si nejdříve předvolají obě strany, a teprve až pak vynesou konečný verdikt. Všeobecně se ale předpokládá, že DAS bude prohlášen za legální, neboť Mercedes jeho vývoj průběžně komunikoval s FIA, která jej posvětila. Zákaz proto pravděpodobně ani nikdo nečeká. V zákulisí se dokonce proslýchá, že Red Bull už teď usilovně pracuje na své verzi tohoto systému.
Na Red Bull Ringu ho ale ještě určitě nenasadí.
Páteční tréninky zastihly rakouský tým tak trochu za očekáváním. Dopoledne skončil Max Verstappen třetí, přičemž jeho ztráta na Mercedes činila propastných šest desetin. Odpoledne to bylo ještě horší.
Mizerná vizitka pro předpokládané uchazeče o titul.
Na mysli však soubor Christiana Hornera neklesá. Max Verstappen tvrdí, že špatný čas v druhém tréninku byl způsobený poškozeným předním křídlem. Holanďan si podle svých slov před zbytkem závodního víkendu věří.
Dokáže Red Bull vystrčit růžky?
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.