Po skončení druhého měřeného tréninku podal Red Bull oficiální protest zaměřený na kontroverzní systém DAS, který vyvinul Mercedes.
První kontroverze letošní formulové sezony na sebe nenechala dlouho čekat. Nutno říct, že podle předpokladů. Bodem sváru je revoluční systém DAS, který nese na svých vozech Mercedes. Jenže to se nelíbí soupeřům - především pak Red Bullu. Rakušané už dřív naznačili, že pokud Stříbrné šípy svou vychytávku nasadí, podají oficiální protest.
To se teď stalo. Rudým býkům vadí především dva aspekty. Zaprvé fakt, že současná technická pravidla zakazují jakýkoli pohyblivý aerodynamický prvek, přičemž přesně takovou pomůckou podle nich systém DAS je. Zadruhé se Red Bull odkazuje na článek technických pravidel, který tvrdí, že není možné vykonávat sebemenší úpravy zavěšení pokud je vůz v pohybu.
Výsledek jednání ještě neznáme. Sportovní komisaři si nejdříve předvolají obě strany, a teprve až pak vynesou konečný verdikt. Všeobecně se ale předpokládá, že DAS bude prohlášen za legální, neboť Mercedes jeho vývoj průběžně komunikoval s FIA, která jej posvětila. Zákaz proto pravděpodobně ani nikdo nečeká. V zákulisí se dokonce proslýchá, že Red Bull už teď usilovně pracuje na své verzi tohoto systému.
Na Red Bull Ringu ho ale ještě určitě nenasadí.
Páteční tréninky zastihly rakouský tým tak trochu za očekáváním. Dopoledne skončil Max Verstappen třetí, přičemž jeho ztráta na Mercedes činila propastných šest desetin. Odpoledne to bylo ještě horší.
Mizerná vizitka pro předpokládané uchazeče o titul.
Na mysli však soubor Christiana Hornera neklesá. Max Verstappen tvrdí, že špatný čas v druhém tréninku byl způsobený poškozeným předním křídlem. Holanďan si podle svých slov před zbytkem závodního víkendu věří.
Dokáže Red Bull vystrčit růžky?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.