Daniel Ricciardo věří, že Renault bude v letošní zkrácené více riskovat vzhledem k tomu, že týmy středu pole toho nemají moc co ztratit.
Sezóna se rozběhne tento týden v Rakousku, zatím je schváleno prvních osm podniků improvizovaného kalendáře s tím, že další budou přidány, byť jich letos nebude 22, jak bylo původně plánováno.
Seškrtaný kalendář znamená, že každé odstoupení a každá chyba vyjde týmy dráž, ale Ricciardo i přesto doufá, že jeho Renault bude více riskovat, aby co nejvíce využil dané situace.
"Přístup je taková, že zkrátka do toho půjdeme s tím, abychom se co nejdříve v sezóně pohnuli. Myslím si, že pro my toho uprostřed pole můžeme méně ztratit, pokud jde o riziko a odměnu," popisuje australský pilot, jenž po sezóně zamíří k McLarenu.
"Podle mě využijeme šance a snad získáme velké výsledky, ať už bude závodů 8, 12 či 15 - kdo ví, kolik jich bude," pokračuje Ricciardo, jenž letos očekává na základě výsledků z předsezónních testů vyrovnané souboje uprostřed pole.
"Vzpomínám si, že jsme provedli analýzu toho, jak si kdo v poli stojí a jak je rozloženo odshora dolů. A střed pole, aspoň dle našich předpovědí, vypadal na to, že se vleze do jedné desetiny. To je to, co jsme si odnesli z testování. Myslím, že čtyři či pět týmů bude dělit velmi, velmi drobný rozdíl," odhaluje usměvavý jezdec.
"Rád bych řekl, že jsme špičku stáhli, ale samozřejmě Mercedesu bude pořád velmi těžké překonat, alespoň v počátku sezóny. Uprostřed pole to s Racing Pointem, McLarenem a dalšími bude těsné. Myslím si, že budeme tam někde mezi nimi, ale fakt to momentálně vypadá na to, že byste si mohli hodit korunou, pokud jde o to, kdo z toho vyjde nejlépe," hodnotí dále.
Last week saw the team (virtually) get back together for an online season re-launch. This week? We're sharing the best bits with you!Watch highlights with @danielricciardo @OconEsteban Cyril Abiteboul & hosted by @LeeMcKenzieTV 👉 https://t.co/EZ4gw0TA9t#RSspirit #AustrianGP pic.twitter.com/8mqZAf9YL5
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2020S Renaultem na Red Bull Ringu už před dvěma týdny soukromě kroužil. Byť šlo o dva roky starý monopost, přesto šlo podle něj o velmi užitečný test: "Bylo to příjemné, byť to nebylo úplně relevantní vzhledem k tomu, co tady budeme mít."
"Bylo to příjemné nejen se dostat na trať, ale pro mě taky oprášit pavučiny a znovu spolupracovat s týmem, zkrátka se dostat zpět do pracovního módu z pohledu závodění. Poslední měsíce jsem fyzicky trénoval, s vozem F1 jsem však samozřejmě nejezdil. Bylo to skvělé dostat svou mysl zpět," přibližuje Ricciardo.
"Rakousku bylo loni našim nejhorším závodem, takže mít šanci se tam vrátit a odjet dva závody vnímáme jako pozitivum a šanci se něco naučit a proti loňsku se zlepšit, místo toho, abychom řekli: 'No, tohle pro nás nebude dobrý závod, budeme mít pomalý vstup do sezóny,'" dodává pilot Renaultu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.