Daniel Ricciardo věří, že Renault bude v letošní zkrácené více riskovat vzhledem k tomu, že týmy středu pole toho nemají moc co ztratit.
Sezóna se rozběhne tento týden v Rakousku, zatím je schváleno prvních osm podniků improvizovaného kalendáře s tím, že další budou přidány, byť jich letos nebude 22, jak bylo původně plánováno.
Seškrtaný kalendář znamená, že každé odstoupení a každá chyba vyjde týmy dráž, ale Ricciardo i přesto doufá, že jeho Renault bude více riskovat, aby co nejvíce využil dané situace.
"Přístup je taková, že zkrátka do toho půjdeme s tím, abychom se co nejdříve v sezóně pohnuli. Myslím si, že pro my toho uprostřed pole můžeme méně ztratit, pokud jde o riziko a odměnu," popisuje australský pilot, jenž po sezóně zamíří k McLarenu.
"Podle mě využijeme šance a snad získáme velké výsledky, ať už bude závodů 8, 12 či 15 - kdo ví, kolik jich bude," pokračuje Ricciardo, jenž letos očekává na základě výsledků z předsezónních testů vyrovnané souboje uprostřed pole.
"Vzpomínám si, že jsme provedli analýzu toho, jak si kdo v poli stojí a jak je rozloženo odshora dolů. A střed pole, aspoň dle našich předpovědí, vypadal na to, že se vleze do jedné desetiny. To je to, co jsme si odnesli z testování. Myslím, že čtyři či pět týmů bude dělit velmi, velmi drobný rozdíl," odhaluje usměvavý jezdec.
"Rád bych řekl, že jsme špičku stáhli, ale samozřejmě Mercedesu bude pořád velmi těžké překonat, alespoň v počátku sezóny. Uprostřed pole to s Racing Pointem, McLarenem a dalšími bude těsné. Myslím si, že budeme tam někde mezi nimi, ale fakt to momentálně vypadá na to, že byste si mohli hodit korunou, pokud jde o to, kdo z toho vyjde nejlépe," hodnotí dále.
Last week saw the team (virtually) get back together for an online season re-launch. This week? We're sharing the best bits with you!Watch highlights with @danielricciardo @OconEsteban Cyril Abiteboul & hosted by @LeeMcKenzieTV 👉 https://t.co/EZ4gw0TA9t#RSspirit #AustrianGP pic.twitter.com/8mqZAf9YL5
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2020S Renaultem na Red Bull Ringu už před dvěma týdny soukromě kroužil. Byť šlo o dva roky starý monopost, přesto šlo podle něj o velmi užitečný test: "Bylo to příjemné, byť to nebylo úplně relevantní vzhledem k tomu, co tady budeme mít."
"Bylo to příjemné nejen se dostat na trať, ale pro mě taky oprášit pavučiny a znovu spolupracovat s týmem, zkrátka se dostat zpět do pracovního módu z pohledu závodění. Poslední měsíce jsem fyzicky trénoval, s vozem F1 jsem však samozřejmě nejezdil. Bylo to skvělé dostat svou mysl zpět," přibližuje Ricciardo.
"Rakousku bylo loni našim nejhorším závodem, takže mít šanci se tam vrátit a odjet dva závody vnímáme jako pozitivum a šanci se něco naučit a proti loňsku se zlepšit, místo toho, abychom řekli: 'No, tohle pro nás nebude dobrý závod, budeme mít pomalý vstup do sezóny,'" dodává pilot Renaultu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.