Daniel Ricciardo věří, že Renault bude v letošní zkrácené více riskovat vzhledem k tomu, že týmy středu pole toho nemají moc co ztratit.
Sezóna se rozběhne tento týden v Rakousku, zatím je schváleno prvních osm podniků improvizovaného kalendáře s tím, že další budou přidány, byť jich letos nebude 22, jak bylo původně plánováno.
Seškrtaný kalendář znamená, že každé odstoupení a každá chyba vyjde týmy dráž, ale Ricciardo i přesto doufá, že jeho Renault bude více riskovat, aby co nejvíce využil dané situace.
"Přístup je taková, že zkrátka do toho půjdeme s tím, abychom se co nejdříve v sezóně pohnuli. Myslím si, že pro my toho uprostřed pole můžeme méně ztratit, pokud jde o riziko a odměnu," popisuje australský pilot, jenž po sezóně zamíří k McLarenu.
"Podle mě využijeme šance a snad získáme velké výsledky, ať už bude závodů 8, 12 či 15 - kdo ví, kolik jich bude," pokračuje Ricciardo, jenž letos očekává na základě výsledků z předsezónních testů vyrovnané souboje uprostřed pole.
"Vzpomínám si, že jsme provedli analýzu toho, jak si kdo v poli stojí a jak je rozloženo odshora dolů. A střed pole, aspoň dle našich předpovědí, vypadal na to, že se vleze do jedné desetiny. To je to, co jsme si odnesli z testování. Myslím, že čtyři či pět týmů bude dělit velmi, velmi drobný rozdíl," odhaluje usměvavý jezdec.
"Rád bych řekl, že jsme špičku stáhli, ale samozřejmě Mercedesu bude pořád velmi těžké překonat, alespoň v počátku sezóny. Uprostřed pole to s Racing Pointem, McLarenem a dalšími bude těsné. Myslím si, že budeme tam někde mezi nimi, ale fakt to momentálně vypadá na to, že byste si mohli hodit korunou, pokud jde o to, kdo z toho vyjde nejlépe," hodnotí dále.
Last week saw the team (virtually) get back together for an online season re-launch. This week? We're sharing the best bits with you!Watch highlights with @danielricciardo @OconEsteban Cyril Abiteboul & hosted by @LeeMcKenzieTV 👉 https://t.co/EZ4gw0TA9t#RSspirit #AustrianGP pic.twitter.com/8mqZAf9YL5
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2020S Renaultem na Red Bull Ringu už před dvěma týdny soukromě kroužil. Byť šlo o dva roky starý monopost, přesto šlo podle něj o velmi užitečný test: "Bylo to příjemné, byť to nebylo úplně relevantní vzhledem k tomu, co tady budeme mít."
"Bylo to příjemné nejen se dostat na trať, ale pro mě taky oprášit pavučiny a znovu spolupracovat s týmem, zkrátka se dostat zpět do pracovního módu z pohledu závodění. Poslední měsíce jsem fyzicky trénoval, s vozem F1 jsem však samozřejmě nejezdil. Bylo to skvělé dostat svou mysl zpět," přibližuje Ricciardo.
"Rakousku bylo loni našim nejhorším závodem, takže mít šanci se tam vrátit a odjet dva závody vnímáme jako pozitivum a šanci se něco naučit a proti loňsku se zlepšit, místo toho, abychom řekli: 'No, tohle pro nás nebude dobrý závod, budeme mít pomalý vstup do sezóny,'" dodává pilot Renaultu.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.