Martin Brundle si myslí, že Sebastianu Vettelovi se letošní sezona podaří. Podle Brita by mu měla pomoci rovněž absence tlaku, který na něj byl ještě loni vyvíjen.
Spojení Sebastian Vettel a Ferrari napíše na konci letošní sezony svou tečku. Mnozí proto spekulují o tom, jak bude poslední vzájemná sezona italské stáje a německého šampiona vypadat.
Padají úvahy o Vettelově upozadění. Někteří dokonce tvrdí, že Seb sezonu vypustí a bude se věnovat hledání nové výzvy na závodní trati, popřípadě rodině, která je pro něj prioritní. Martin Brundle si ale ani jedno z toho nemyslí. Podle něj se stane úplný opak...
„Myslím si, že Vettel letos poletí. Pojede sám za sebe, týmové příkazy nikdy moc neřešil, tak proč by to měl dělat letos, že ano? Není sporu o tom, že letos bude reprezentovat sám sebe," praví nynější televizní analytik.
Brundle má navíc pocit, že Vettelovi vydatně pomůže absence tlaku. Schopnost vyrovnat se s ním, je nepochybně jedna z jeho slabších stránek, přičemž následující sezonu od něj vlastně nikdo nic moc čekat nebude. Veškerá pozornost Ferrari je totiž nově směřována na mladého Leclerca.
„Myslím, že mu to pomůže. Stejně jako fakt, že závody půjdou rychle za sebou. Je na odchodu z týmu, což je jiná situace, než když jste v nějaké stáji nováčkem. Očekávání jsou pak vždy logicky jiná. Těžko říct, jestli bude chtít ve Formuli 1 zůstat. Ale znovu opakuji, jsem si jistý, že letos bude létat," ukončuje Brundle.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.