Martin Brundle si myslí, že Sebastianu Vettelovi se letošní sezona podaří. Podle Brita by mu měla pomoci rovněž absence tlaku, který na něj byl ještě loni vyvíjen.
Spojení Sebastian Vettel a Ferrari napíše na konci letošní sezony svou tečku. Mnozí proto spekulují o tom, jak bude poslední vzájemná sezona italské stáje a německého šampiona vypadat.
Padají úvahy o Vettelově upozadění. Někteří dokonce tvrdí, že Seb sezonu vypustí a bude se věnovat hledání nové výzvy na závodní trati, popřípadě rodině, která je pro něj prioritní. Martin Brundle si ale ani jedno z toho nemyslí. Podle něj se stane úplný opak...
„Myslím si, že Vettel letos poletí. Pojede sám za sebe, týmové příkazy nikdy moc neřešil, tak proč by to měl dělat letos, že ano? Není sporu o tom, že letos bude reprezentovat sám sebe," praví nynější televizní analytik.
Brundle má navíc pocit, že Vettelovi vydatně pomůže absence tlaku. Schopnost vyrovnat se s ním, je nepochybně jedna z jeho slabších stránek, přičemž následující sezonu od něj vlastně nikdo nic moc čekat nebude. Veškerá pozornost Ferrari je totiž nově směřována na mladého Leclerca.
„Myslím, že mu to pomůže. Stejně jako fakt, že závody půjdou rychle za sebou. Je na odchodu z týmu, což je jiná situace, než když jste v nějaké stáji nováčkem. Očekávání jsou pak vždy logicky jiná. Těžko říct, jestli bude chtít ve Formuli 1 zůstat. Ale znovu opakuji, jsem si jistý, že letos bude létat," ukončuje Brundle.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.