Martin Brundle si myslí, že Sebastianu Vettelovi se letošní sezona podaří. Podle Brita by mu měla pomoci rovněž absence tlaku, který na něj byl ještě loni vyvíjen.
Spojení Sebastian Vettel a Ferrari napíše na konci letošní sezony svou tečku. Mnozí proto spekulují o tom, jak bude poslední vzájemná sezona italské stáje a německého šampiona vypadat.
Padají úvahy o Vettelově upozadění. Někteří dokonce tvrdí, že Seb sezonu vypustí a bude se věnovat hledání nové výzvy na závodní trati, popřípadě rodině, která je pro něj prioritní. Martin Brundle si ale ani jedno z toho nemyslí. Podle něj se stane úplný opak...
„Myslím si, že Vettel letos poletí. Pojede sám za sebe, týmové příkazy nikdy moc neřešil, tak proč by to měl dělat letos, že ano? Není sporu o tom, že letos bude reprezentovat sám sebe," praví nynější televizní analytik.
Brundle má navíc pocit, že Vettelovi vydatně pomůže absence tlaku. Schopnost vyrovnat se s ním, je nepochybně jedna z jeho slabších stránek, přičemž následující sezonu od něj vlastně nikdo nic moc čekat nebude. Veškerá pozornost Ferrari je totiž nově směřována na mladého Leclerca.
„Myslím, že mu to pomůže. Stejně jako fakt, že závody půjdou rychle za sebou. Je na odchodu z týmu, což je jiná situace, než když jste v nějaké stáji nováčkem. Očekávání jsou pak vždy logicky jiná. Těžko říct, jestli bude chtít ve Formuli 1 zůstat. Ale znovu opakuji, jsem si jistý, že letos bude létat," ukončuje Brundle.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.