Omezení, jež budou v boxové uličce zavedena proti šíření koronaviru, nebudou mít podle sportovního ředitele Ferrari Laurenta Mekiese dopad na délku zastávek v boxech.
Týmy kvůli pandemii Covid-10 musí kromě nošení roušek omezit počet zaměstnanců, kteří mohou cestovat na závody: nesmí jich přijet více než 80. Pro případ infekce některého z nich jako například Ferrari navíc vytvářejí vlastní sociální 'bubliny:' skupinky obou aut, které jsou od sebe co nejvíce odděleny.
Pro týmy to bude tedy náročnější během závodních víkendů úzce spolupracovat, některé práce v garáži také potrvají déle než obvykle. Nemělo by se to ale dotknout zastávek v boxech - ty by měly být stejně rychlé jako v minulosti.
"Máme teď vlastní limity, které byly určeny po celkovém počtu 80 lidí. Museli jsme tedy omezit zejména netechnické pracovníky. V důsledku toho činnosti v boxech a inženýrské činnosti nebudou tolik ovlivněny," popisuje Mekies.
"Trochu se to na nich projeví, jelikož se kvůli globální zodpovědnosti pokusíme vzít na závodní okruh co nejméně lidí bez ohledu na limit. Ale celkově neuvidíte velkou změnu v počtu lidí, kteří jsou zapojeni do zastávek v boxech či tamějších činností," pokračuje sportovní šéf Ferrari.
"Omezili jsme počty, abychom mohli co nejvíce věcí udělat vzdáleně. Jak víte, tak tady u Ferrari máme to, čemu říkáme 'paralelní boxy' - vzdálenou garáže, která podporuje naše činnosti. Proto všechno, co můžeme, děláme vzdáleně," poodhaluje Mekies.
"Jsem si jistý tím, že ostatní týmy a FIA to udělají podobně. Ale pokud jde o zastávky v boxech, tak tady uvidíte stejné činnosti," opakuje Mekies před prvním závodem, který se pojede příští týden v Rakousku. Bez víkendové přestávky budou následovat Velká cena Tyrolska na stejném místě a hned další týden Velká cena Maďarska na Hungaroringu.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.