Omezení, jež budou v boxové uličce zavedena proti šíření koronaviru, nebudou mít podle sportovního ředitele Ferrari Laurenta Mekiese dopad na délku zastávek v boxech.
Týmy kvůli pandemii Covid-10 musí kromě nošení roušek omezit počet zaměstnanců, kteří mohou cestovat na závody: nesmí jich přijet více než 80. Pro případ infekce některého z nich jako například Ferrari navíc vytvářejí vlastní sociální 'bubliny:' skupinky obou aut, které jsou od sebe co nejvíce odděleny.
Pro týmy to bude tedy náročnější během závodních víkendů úzce spolupracovat, některé práce v garáži také potrvají déle než obvykle. Nemělo by se to ale dotknout zastávek v boxech - ty by měly být stejně rychlé jako v minulosti.
"Máme teď vlastní limity, které byly určeny po celkovém počtu 80 lidí. Museli jsme tedy omezit zejména netechnické pracovníky. V důsledku toho činnosti v boxech a inženýrské činnosti nebudou tolik ovlivněny," popisuje Mekies.
"Trochu se to na nich projeví, jelikož se kvůli globální zodpovědnosti pokusíme vzít na závodní okruh co nejméně lidí bez ohledu na limit. Ale celkově neuvidíte velkou změnu v počtu lidí, kteří jsou zapojeni do zastávek v boxech či tamějších činností," pokračuje sportovní šéf Ferrari.
"Omezili jsme počty, abychom mohli co nejvíce věcí udělat vzdáleně. Jak víte, tak tady u Ferrari máme to, čemu říkáme 'paralelní boxy' - vzdálenou garáže, která podporuje naše činnosti. Proto všechno, co můžeme, děláme vzdáleně," poodhaluje Mekies.
"Jsem si jistý tím, že ostatní týmy a FIA to udělají podobně. Ale pokud jde o zastávky v boxech, tak tady uvidíte stejné činnosti," opakuje Mekies před prvním závodem, který se pojede příští týden v Rakousku. Bez víkendové přestávky budou následovat Velká cena Tyrolska na stejném místě a hned další týden Velká cena Maďarska na Hungaroringu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.