Velká vylepšení plánuje pro závody na Red Bull Ringu Renault. Francouzská stáj přiveze modifikace, jenž byly původně plánovány do Vietnamu, Nizozemska a Španělska.
Už za týden nás čeká první závod letošní sezony Formule 1. Dějištěm úvodní bitvy bude rakouský Red Bull Ring, přičemž řada stájí přiveze větší či menší balíky vylepšení. Statistiky a predikce z barcelonských testů, které se odjely před několika měsíci, proto nemusí moc znamenat.
Masivní inovace přiveze kupříkladu Renault. Francouzi nasadí tři velké balíky novinek, jenž původně plánovali pro Velké ceny ve Vietnamu, Nizozemsku, potažmo Španělsku. Bude tedy zajímavé sledovat, o kolik Renault v porovnání se soupeři zrychlí.
„Připravujeme velkou sadu vylepšení. Výrobní oddělení zapracovalo skvěle, díky čemuž můžeme do Rakouska přivést díly, které byly původně plánované pro závody tři pět a šest," říká šéf stáje Cyril Abiteboul.
„Každopádně krotím všechna očekávání. Loni jsme byli opravdu špatní. Doufáme, že letos budeme lepší, ale v tuto chvíli to nemá cenu příliš komentovat. Uvidíme, jak to bude vypadat na trati," dodává.
Australan Daniel Ricciardo, jehož čeká v barvách Renaultu poslední sezona očekává ve středu pole velkou bitvu. Podle něj by se dokonce mohly hned tři týmy pohybovat v rozmezí jedné desetiny sekundy.
„Očekávám, že to bude opravdu těsné. Hned tři týmy by se mohly pohybovat v jedné desetině. Celkově bych řekl, že se přiblíží celé startovní pole. Sníží se rovněž náskok lídrů," předpovídá rodák z Perhu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.