Velká vylepšení plánuje pro závody na Red Bull Ringu Renault. Francouzská stáj přiveze modifikace, jenž byly původně plánovány do Vietnamu, Nizozemska a Španělska.
Už za týden nás čeká první závod letošní sezony Formule 1. Dějištěm úvodní bitvy bude rakouský Red Bull Ring, přičemž řada stájí přiveze větší či menší balíky vylepšení. Statistiky a predikce z barcelonských testů, které se odjely před několika měsíci, proto nemusí moc znamenat.
Masivní inovace přiveze kupříkladu Renault. Francouzi nasadí tři velké balíky novinek, jenž původně plánovali pro Velké ceny ve Vietnamu, Nizozemsku, potažmo Španělsku. Bude tedy zajímavé sledovat, o kolik Renault v porovnání se soupeři zrychlí.
„Připravujeme velkou sadu vylepšení. Výrobní oddělení zapracovalo skvěle, díky čemuž můžeme do Rakouska přivést díly, které byly původně plánované pro závody tři pět a šest," říká šéf stáje Cyril Abiteboul.
„Každopádně krotím všechna očekávání. Loni jsme byli opravdu špatní. Doufáme, že letos budeme lepší, ale v tuto chvíli to nemá cenu příliš komentovat. Uvidíme, jak to bude vypadat na trati," dodává.
Australan Daniel Ricciardo, jehož čeká v barvách Renaultu poslední sezona očekává ve středu pole velkou bitvu. Podle něj by se dokonce mohly hned tři týmy pohybovat v rozmezí jedné desetiny sekundy.
„Očekávám, že to bude opravdu těsné. Hned tři týmy by se mohly pohybovat v jedné desetině. Celkově bych řekl, že se přiblíží celé startovní pole. Sníží se rovněž náskok lídrů," předpovídá rodák z Perhu.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.