Velká vylepšení plánuje pro závody na Red Bull Ringu Renault. Francouzská stáj přiveze modifikace, jenž byly původně plánovány do Vietnamu, Nizozemska a Španělska.
Už za týden nás čeká první závod letošní sezony Formule 1. Dějištěm úvodní bitvy bude rakouský Red Bull Ring, přičemž řada stájí přiveze větší či menší balíky vylepšení. Statistiky a predikce z barcelonských testů, které se odjely před několika měsíci, proto nemusí moc znamenat.
Masivní inovace přiveze kupříkladu Renault. Francouzi nasadí tři velké balíky novinek, jenž původně plánovali pro Velké ceny ve Vietnamu, Nizozemsku, potažmo Španělsku. Bude tedy zajímavé sledovat, o kolik Renault v porovnání se soupeři zrychlí.
„Připravujeme velkou sadu vylepšení. Výrobní oddělení zapracovalo skvěle, díky čemuž můžeme do Rakouska přivést díly, které byly původně plánované pro závody tři pět a šest," říká šéf stáje Cyril Abiteboul.
„Každopádně krotím všechna očekávání. Loni jsme byli opravdu špatní. Doufáme, že letos budeme lepší, ale v tuto chvíli to nemá cenu příliš komentovat. Uvidíme, jak to bude vypadat na trati," dodává.
Australan Daniel Ricciardo, jehož čeká v barvách Renaultu poslední sezona očekává ve středu pole velkou bitvu. Podle něj by se dokonce mohly hned tři týmy pohybovat v rozmezí jedné desetiny sekundy.
„Očekávám, že to bude opravdu těsné. Hned tři týmy by se mohly pohybovat v jedné desetině. Celkově bych řekl, že se přiblíží celé startovní pole. Sníží se rovněž náskok lídrů," předpovídá rodák z Perhu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.