Sezona Formule 1 nám už brzy odstartuje. Bude to ale bez diváků, s čímž se šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton smiřuje těžko.
Do startu letošního ročníku Formule 1 zbývá už jen posledních pár okamžiků. Doslova. Motory nejrychlejších vozů se znovu probudí k životu už příští týden. Dojde k tomu na rakouském Red Bull Ringu, avšak za přísných bezpečnostních opatření.
Kvůli nemoci Covid-19 bude prakticky vše vzhůru nohama. Vedení seriálu plánuje uskutečnit až deset tisíc testů, které mají zajistit, že se do blízkosti týmů nedostane nikdo nakažený. Diváci na tribunách? Zapomeňte. A takhle bychom mohli ve výčtu vysoce nestandardních rozhodnutí pokračovat.
Dá se tak říct, že nás čeká sezona, která tady ještě nebyla. Koneckonců jezdit před prázdnými tribunami je nezvyk pro všechny motoristické disciplíny. Jenže všechny si jej letos vyzkouší. F1 nebude výjimkou.
Obhájce titulu mistra světa Lewis Hamilton z tohoto faktu rozhodně nadšený není. Šestinásobný šampion, který letos může vyrovnat rekord fenomenálního Michaela Schumachera hovoří o tom, že jezdit na okruzích bez diváků nebude inspirativní.
„Intenzivně se připravujeme na sezonu, která bude kvůli všem těm změnám, jež jsou nutné k udržení bezpečnosti pravděpodobně nejtěžší, jakou jsme kdy zažili. Na závodech mi budete všichni chybět. Jezdit kolem prázdných tribun nebude moc uspokojující, budu však alespoň vědět, že jste s námi duchem," vzkazuje Hamilton fanouškům.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.