Kevin Magnussen by rád místo u Ferrari. Jenže k tomu ho loňské výkony neopravňovaly, přičemž hlavní vinu na tom nese mizerná forma Haasu. Dán proto lituje. že zmíněná příležitost nepřišla o rok dřív. To měl naopak on i Haas parádní formu.
O tom, kdo u Ferrari nahradí končícího Sebastiana Vettela, se vedly dlouhé a vášnivé diskuze. Největší favorité byli v zásadě dva. Konkrétně Carlos Sainz a Daniel Ricciardo, přičemž lukrativní sedačka nakonec připadla prvně jmenovanému.
Mezi jezdci však bylo neporovnatelně více osobností, které si na místo u Scuderie dělaly větší či menší zálusk. Jednou z nich je i Kevin Magnussen. Sedmadvacetiletý Dán - nynější reprezentant týmu Haas, už patří mezi zkušené bardy. Svou první sezonu ve Formuli 1 absolvoval s příchodem ročníku 2014.u McLarenu. A byl to parádní začátek, neboť rodák z Rosklide si hned svůj první závod osladil získaným pódiem.
Jenže Magnussen ve Wokingu moc dlouho nevydržel. Přesněji řečeno jednu sezonu. Pak se poroučel do Renaultu, z něhož ho osud zavál k týmu Haas.
Americká stáj podávala kvalitní výkony zejména předloni. V roce 2018 se dařilo i Magnussenovi, který se zaskvěl ziskem 56 mistrovských bodů. Dán proto lituje, že volná sedačka u Ferrari nepřišla o ročník dříve. Podle svého mínění by totiž měl na její získání větší šance než letos. To se naopak Haas vzpamatovává z bídné sezony, která se logicky promítla rovněž do formy jeho pilotů.
„Tu sedačku bych rád získal. Je škoda, že ona příležitost nepřišla o rok dřív. Měl bych asi o dost větší šance, protože v sezoně 2018 se nám s Haasem dařilo," komentuje Dán.
„Bylo jasné, že Ferrari vsadí na jistotu, takže si vybrali Sainze, který měl podobně dobrou sezonu loni. Každopádně se nelituji. Budu tvrdě pracovat dál, aby mě nějaká další taková příležitost ještě potkala," uzavírá Magnussen.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.