Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Podle Marka Webbera by to měl dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 těžké.
Sága kolem dalšího působení Fernanda Alonsa se zdá být nekonečná.Brzy devětatřicetiletý pilot má za cíl návrat do Formule 1, avšak pouze s konkurenceschopným vozem. Jenže ten se mu momentálně nenabízí, neboť top týmy - tedy Mercedes, Ferrari a Red Bull, mají plno.
V souvislosti s Alonsem padá nejčastěji do úvah Renault. Společně s francouzskou automobilkou získal rodák z Ovieda ve Formuli 1 své dva mistrovské tituly. To už je sice pořádně dávno, ale obnovení kdysi úspěšného partnerství by to bránit nemuselo.
Nad Alonsovou budoucností přemýšlí rovněž jeho dlouholetý kamarád Mark Webber. Ten se k možnosti Španělova návratu do královny motorsportu staví spíše pesimisticky
„Je to skvělý pilot, o tom není pochyb. Ale v minulosti se nechal slyšet, že se do F1 vrátí pouze v případě, když bude moci bojovat o pódia. Já pro něj takovou šanci momentálně nevidím. Navíc už není na vrcholu svých sil, takže zopakovat dřívější úspěchy, by pro něj bylo složité," uvažuje Webber,
„O co mu teď jde? Bude věrný programu v délce dvou až tří let? Nebo mu jde jen o jednu sezonu? V tom druhém případě nevím, jaký by mělo pro daný tým jeho angažování význam," ptá se na závěr bývalý pilot Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.