Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Podle Marka Webbera by to měl dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 těžké.
Sága kolem dalšího působení Fernanda Alonsa se zdá být nekonečná.Brzy devětatřicetiletý pilot má za cíl návrat do Formule 1, avšak pouze s konkurenceschopným vozem. Jenže ten se mu momentálně nenabízí, neboť top týmy - tedy Mercedes, Ferrari a Red Bull, mají plno.
V souvislosti s Alonsem padá nejčastěji do úvah Renault. Společně s francouzskou automobilkou získal rodák z Ovieda ve Formuli 1 své dva mistrovské tituly. To už je sice pořádně dávno, ale obnovení kdysi úspěšného partnerství by to bránit nemuselo.
Nad Alonsovou budoucností přemýšlí rovněž jeho dlouholetý kamarád Mark Webber. Ten se k možnosti Španělova návratu do královny motorsportu staví spíše pesimisticky
„Je to skvělý pilot, o tom není pochyb. Ale v minulosti se nechal slyšet, že se do F1 vrátí pouze v případě, když bude moci bojovat o pódia. Já pro něj takovou šanci momentálně nevidím. Navíc už není na vrcholu svých sil, takže zopakovat dřívější úspěchy, by pro něj bylo složité," uvažuje Webber,
„O co mu teď jde? Bude věrný programu v délce dvou až tří let? Nebo mu jde jen o jednu sezonu? V tom druhém případě nevím, jaký by mělo pro daný tým jeho angažování význam," ptá se na závěr bývalý pilot Red Bullu.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.