Letošní ročník závodů Formule 1 bude dosti specifický. Kromě omezeného kalendáře si můžeme nechat zajít chuť i na tradiční vyhlašování vítězů.
Letošní ročník závodů Formule 1, který je už sedmdesátým v pořadí, bude do značné míry okleštěný. O zredukovaném počtu Velkých cen se toho už napsalo hodně. Koneckonců včera jsme informovali ohledně definitivního zrušení závodů v Baku, Singapuru a Suzuce.
Jenže to není jediný škrt přes rozpočet, který letos musí vedení šampionátu udělat. Jedním z těch dalších je i zrušení oblíbeného závěrečného ceremoniálu, na němž se vítězům předávají trofeje a na závěr se stříká šampaňským. K Formuli 1 patří tento zvyk už neodmyslitelně, avšak letos na něj zapomeňte.
Důvod je opět jediný - obava o bezpečnost, jak potvrzuje jeden z šéfů současné F1 Ross Brawn. „Trofeje předávat nemůžeme. V těsné blízkosti jezdců nelze mít nikoho, kdo by je předával. Jde o bezpečnost. Nicméně přemýšlíme o možných alternativách," praví.
Jednou z nich může být jakási dietní forma vítězného ceremoniálu na startovním roštu. „Uvažujeme o tom, že jezdci se seřadí na startovním roštu v pořadí, ve kterém závod dojeli a pak si stoupnou před své monoposty," nastiňuje Brawn.
O definitivní rozhodnutí každopádně ještě nejde. Jedno je ale jasné - jubilejní ročník královny motorsportu vejde do historie - to už teď víme. Bohužel však ne způsobem, kterým bychom si přáli
Tak snad to vše vynahradí alespoň samotné závody. První z nich je plánován na začátek července, což je v této době za tři týdny. Pomalu už tedy můžete odpočítávat.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.