Letošní ročník závodů Formule 1 bude dosti specifický. Kromě omezeného kalendáře si můžeme nechat zajít chuť i na tradiční vyhlašování vítězů.
Letošní ročník závodů Formule 1, který je už sedmdesátým v pořadí, bude do značné míry okleštěný. O zredukovaném počtu Velkých cen se toho už napsalo hodně. Koneckonců včera jsme informovali ohledně definitivního zrušení závodů v Baku, Singapuru a Suzuce.
Jenže to není jediný škrt přes rozpočet, který letos musí vedení šampionátu udělat. Jedním z těch dalších je i zrušení oblíbeného závěrečného ceremoniálu, na němž se vítězům předávají trofeje a na závěr se stříká šampaňským. K Formuli 1 patří tento zvyk už neodmyslitelně, avšak letos na něj zapomeňte.
Důvod je opět jediný - obava o bezpečnost, jak potvrzuje jeden z šéfů současné F1 Ross Brawn. „Trofeje předávat nemůžeme. V těsné blízkosti jezdců nelze mít nikoho, kdo by je předával. Jde o bezpečnost. Nicméně přemýšlíme o možných alternativách," praví.
Jednou z nich může být jakási dietní forma vítězného ceremoniálu na startovním roštu. „Uvažujeme o tom, že jezdci se seřadí na startovním roštu v pořadí, ve kterém závod dojeli a pak si stoupnou před své monoposty," nastiňuje Brawn.
O definitivní rozhodnutí každopádně ještě nejde. Jedno je ale jasné - jubilejní ročník královny motorsportu vejde do historie - to už teď víme. Bohužel však ne způsobem, kterým bychom si přáli
Tak snad to vše vynahradí alespoň samotné závody. První z nich je plánován na začátek července, což je v této době za tři týdny. Pomalu už tedy můžete odpočítávat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.