Dnes bylo oznámeno rozhodnutí, podle kterého si můžeme z letošního kalendáře závodů Formule 1 vyškrtnout okruhy v Baku, Singapuru a Japonsku. Ani v jedné z těchto destinací se totiž nepojede.
Na seznam závodů, které letos musí fanoušci Formule 1 oželet přibyly další položky. Jsou jimi Velké ceny v Baku, Singapuru a Japonsku. Ani na jednom z těchto míst se letos nepojede.
Ty se tak přidávají k Francii, Monaku či Nizozemsku. Ani zde se motory nejrychlejších monopostů tento rok nenastartují. Společný jmenovatel je ve všech případech stejný - a sice následky koronavirové krize, které sebou nesou obavy o bezpečnost.
„V důsledku přetrvávajících problémů spojených s nemocí Covid-19 jsme se společně s promotéry rozhodli neuspořádat závody v Japonsku, Baku a Singapuru.," píše se v oficiálním prohlášení.
V případě Baku a Singapuru přitom nejde o žádné překvapení. Jedná se totiž o městské tratě, kde je během závodů soustředěno velké množství lidí na jednom místě Navíc i těch, kteří nepatří mezi účastníky či diváky Velké ceny.
Letošní šampionát začne, jak už bylo několikrát řečeno, na začátku července, kdy se uskuteční dva závody v Rakousku. Následovat bude přesun do Silverstone. Všechna tato klání se odjedou před prázdnými tribunami.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.