Dnes bylo oznámeno rozhodnutí, podle kterého si můžeme z letošního kalendáře závodů Formule 1 vyškrtnout okruhy v Baku, Singapuru a Japonsku. Ani v jedné z těchto destinací se totiž nepojede.
Na seznam závodů, které letos musí fanoušci Formule 1 oželet přibyly další položky. Jsou jimi Velké ceny v Baku, Singapuru a Japonsku. Ani na jednom z těchto míst se letos nepojede.
Ty se tak přidávají k Francii, Monaku či Nizozemsku. Ani zde se motory nejrychlejších monopostů tento rok nenastartují. Společný jmenovatel je ve všech případech stejný - a sice následky koronavirové krize, které sebou nesou obavy o bezpečnost.
„V důsledku přetrvávajících problémů spojených s nemocí Covid-19 jsme se společně s promotéry rozhodli neuspořádat závody v Japonsku, Baku a Singapuru.," píše se v oficiálním prohlášení.
V případě Baku a Singapuru přitom nejde o žádné překvapení. Jedná se totiž o městské tratě, kde je během závodů soustředěno velké množství lidí na jednom místě Navíc i těch, kteří nepatří mezi účastníky či diváky Velké ceny.
Letošní šampionát začne, jak už bylo několikrát řečeno, na začátku července, kdy se uskuteční dva závody v Rakousku. Následovat bude přesun do Silverstone. Všechna tato klání se odjedou před prázdnými tribunami.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.