Charles Leclerc i Carlos Sainz budou mít u Ferrari na počátku šampionátu stejné podmínky. Tvrdí to šéf Scuderie Mattia Binotto s tím, že to tak v Maranellu fungovalo vždy.
O jezdecké změně ve Ferrari, ke které dojde před sezonou 2021, se už toho namluvilo a napsalo hodně. Scuderia dá po pěti letech sbohem Sebastianu Vettelovi, přičemž jeho místo zaujme mladý Carlos Sainz, jehož červení přivábili z McLarenu.
Pro mnohé je to krok, díky němuž se Ferrari chce ve svém týmu nastolit klid a pořádek. Jinými slovy soupeření dvou kohoutů na jednom smetišti už prý v Maranellu měli dost. To mezi Vettelem a Leclercem vyvrcholilo loni v Brazílii, kdy oba piloti kolidovali. Následky byly děsivé, neboť ani jeden z nich kvůli tomuto incidentu cíl závodu na Interlagosu neviděl.
Se Sainzem má přijít větší harmonie. Někteří dokonce tvrdí, že španělský dravec podepsal smlouvu, ve které je automaticky ustanoven jako pilot číslo dva. To ale šéf Ferrari Mattia Binotto rázně odmítá. Podle něj budou mít oba piloti na začátku šampionátu své šance stejné. Žádné předběžné dohody o postavení svých jezdců prý Scuderia neuzavřela.
„První rok je tradičně náročnější. Jezdec si musí zvyknout na nové auto i tým. Také proto jsme s Carlosem podepsali smlouvu na dva roky. Jsem si jistý tím, že má rychlost na to, aby se jednou stal mistrem světa," líčí Binotto.
„Až okruh určí, jaké bude mezi nimi pořadí. U nás to takhle bylo vždy. Dokonce i za doby Michaela Schumachera, ale tam už bylo po třech závodech jasné, kdo je rychlejší," vykládá šéf Ferrari na adresu Schumachera a jeho týmových parťáků
A co osud Sebastiana Vettela? Binotto doufá, že čtyřnásobný světový šampion ve Formuli 1 zůstane. Přál by mu sedačku u Mercedesu.„Byl bych šťastný, kdyby se Seb dostal do Mercedesu Pro fanoušky by to bylo skvělé a pro sport také," dodává Binotto. .
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.