Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Difuzor Ferrari
Difuzor Ferrari, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Pavel Mandát 4. června 2020 19:15
Sdílej:

Počínaje sezonou 2021 už týmy nebudou moci využívat libovolné množství výfukových systémů. Jejich počet bude nově stanoven na osm kusů za sezonu. Za nasazení každého dalšího přijde trest ve formě penalizace.

V uplynulých dnech byly schváleny další změny pravidel, které Formuli 1 brzy potkají. Konkrétně od sezony 2021. Je mezi nimi nižší rozpočtový strop i aerodynamický handicap. Právě těmto novinkám byla věnována největší pozornost.

Nejde však jen o ně. Počínaje ročníkem 2021 pravidla kromě jiného omezí také využívání výfuků. Ty jsou dnes považovány za samostatnou součástku, která nespadá do pohonné jednotky. To se ale brzy změní.

Už za rok. Se začátkem sezony 2021 se totiž výfuky začnou brát jako díl patřící do pohonné jednotky. Takže jejich využívání bude podléhat striktně stanovenému počtu a stejně tak případným penalizacím ve formě ztráty několika míst na startovním roštu.

Aktuální návrh počítá s tím, že od sezony 2021 budou týmy moci využít osm kusů výfukových systémů. Za nasazení každého dalšího je postihne penalizace. 

Důvod tohoto opatření je jednoduchý. Spočívá, jak už je zvykem, ve snaze redukovat finanční náklady. No a oblast výfuků patřila ve Formuli 1 k těm, které doposud žádné výrazné restrikce nepotkaly. To znamenalo značné využívání speciálních materiálů, které ale rozhodně nebyly levné. Tomu brzy odzvoní.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.