Počínaje sezonou 2021 už týmy nebudou moci využívat libovolné množství výfukových systémů. Jejich počet bude nově stanoven na osm kusů za sezonu. Za nasazení každého dalšího přijde trest ve formě penalizace.
V uplynulých dnech byly schváleny další změny pravidel, které Formuli 1 brzy potkají. Konkrétně od sezony 2021. Je mezi nimi nižší rozpočtový strop i aerodynamický handicap. Právě těmto novinkám byla věnována největší pozornost.
Nejde však jen o ně. Počínaje ročníkem 2021 pravidla kromě jiného omezí také využívání výfuků. Ty jsou dnes považovány za samostatnou součástku, která nespadá do pohonné jednotky. To se ale brzy změní.
Už za rok. Se začátkem sezony 2021 se totiž výfuky začnou brát jako díl patřící do pohonné jednotky. Takže jejich využívání bude podléhat striktně stanovenému počtu a stejně tak případným penalizacím ve formě ztráty několika míst na startovním roštu.
Aktuální návrh počítá s tím, že od sezony 2021 budou týmy moci využít osm kusů výfukových systémů. Za nasazení každého dalšího je postihne penalizace.
Důvod tohoto opatření je jednoduchý. Spočívá, jak už je zvykem, ve snaze redukovat finanční náklady. No a oblast výfuků patřila ve Formuli 1 k těm, které doposud žádné výrazné restrikce nepotkaly. To znamenalo značné využívání speciálních materiálů, které ale rozhodně nebyly levné. Tomu brzy odzvoní.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.