Ralf Schumacher patří do bohaté historie stáje Williams. Za tradiční tým totiž kdysi sám jezdil. Bylo to ještě v době, která se pro Williams vyznačovala celkem solidními výsledky. Jenže pak přišel výrazný pád. Podle mladšího z bratrů Schumacherů za něj může nedostatečně kvalitní vedení stáje z Grove.
Současná krize Williamsu, je zcela jistě všem dobře známá. Jeden z nejtradičnějších týmů Formule 1, se potýká s velkými finančními problémy. Ve hře je i prodej jinému majiteli, což by v konečném důsledku mohlo znamenat i zmizení jména Williams ze světa Velkých cen.
Jako možný zájemce by mohl připadat v úvahu ruský miliardář Dmitrij Mazepin, jehož syn se momentálně pohybuje ve Formuli 2. Příliš přesvědčivé výsledky přitom nemá, avšak odkup některého z týmů by mu sedačku v královně motorsportu nejspíš zaručil. Ostatně na podobné cestě vydělal třeba Lance Stroll.
Ale kde hledat příčiny tak masivního úpadku kdysi slavné stáje? Její bývalý pilot Ralf Schumacher, má v odpovědi na tuto otázku jasno. Mladší bratr slavnějšího Michaela závodil pro britský tým mezi lety 1999 až 2004. Pamatuje si proto ještě dobu, kdy Williams disponoval celkem slušným závodním materiálem.
Pak to s ním však šlo z kopce. Podle Schumachera za to mohou lidé ve vedení Konkrétně Frank Williams a především jeho dcera Claire. K jejich nahrazení už prý mělo dojít před lety.
„Frank a ani Claire už nemají na to, aby vedli tým Formule 1. Po této stránce je tam opravdu hodně špatných rozhodnutí. Jestliže by se oba stáhli, tak by mohl přijít velký investor, což by jejich šanci na přežití dost zvýšilo," myslí si Schumacher.
„Já sám jsem to zažil. Doba se mění. Lidé se mění a stejně tak styl vedení. V tomto Williams zaspal dobu. To je taky důvod, proč jsou tam, kde jsou. Přitom zdroje toho týmu jsou skvělé, jen to někdo musí vést tím správným směrem," dodává Ralf Schumacher.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.