Ralf Schumacher patří do bohaté historie stáje Williams. Za tradiční tým totiž kdysi sám jezdil. Bylo to ještě v době, která se pro Williams vyznačovala celkem solidními výsledky. Jenže pak přišel výrazný pád. Podle mladšího z bratrů Schumacherů za něj může nedostatečně kvalitní vedení stáje z Grove.
Současná krize Williamsu, je zcela jistě všem dobře známá. Jeden z nejtradičnějších týmů Formule 1, se potýká s velkými finančními problémy. Ve hře je i prodej jinému majiteli, což by v konečném důsledku mohlo znamenat i zmizení jména Williams ze světa Velkých cen.
Jako možný zájemce by mohl připadat v úvahu ruský miliardář Dmitrij Mazepin, jehož syn se momentálně pohybuje ve Formuli 2. Příliš přesvědčivé výsledky přitom nemá, avšak odkup některého z týmů by mu sedačku v královně motorsportu nejspíš zaručil. Ostatně na podobné cestě vydělal třeba Lance Stroll.
Ale kde hledat příčiny tak masivního úpadku kdysi slavné stáje? Její bývalý pilot Ralf Schumacher, má v odpovědi na tuto otázku jasno. Mladší bratr slavnějšího Michaela závodil pro britský tým mezi lety 1999 až 2004. Pamatuje si proto ještě dobu, kdy Williams disponoval celkem slušným závodním materiálem.
Pak to s ním však šlo z kopce. Podle Schumachera za to mohou lidé ve vedení Konkrétně Frank Williams a především jeho dcera Claire. K jejich nahrazení už prý mělo dojít před lety.
„Frank a ani Claire už nemají na to, aby vedli tým Formule 1. Po této stránce je tam opravdu hodně špatných rozhodnutí. Jestliže by se oba stáhli, tak by mohl přijít velký investor, což by jejich šanci na přežití dost zvýšilo," myslí si Schumacher.
„Já sám jsem to zažil. Doba se mění. Lidé se mění a stejně tak styl vedení. V tomto Williams zaspal dobu. To je taky důvod, proč jsou tam, kde jsou. Přitom zdroje toho týmu jsou skvělé, jen to někdo musí vést tím správným směrem," dodává Ralf Schumacher.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.