Pro Formuli 1 by to byla výhra, pokud by se do ní vrátil veterán Fernando Alonso. Tento krok, který šéf Renaultu nevylučuje, by vřele uvítal Stefano Domenicali, jenž kdysi vedl Ferrari.
Španělský pilot závodil v F1 naposledy v roce 2018 s McLarenem, nyní se však spekuluje o jeho možném návratu s Renaultem, který po neuspokojivých výkonech po skončení sezóny 2020 opustí Daniel Ricciardo.
Renault potvrzuje, že o Alonsovi přemýšlíŠéf francouzského týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že o Alonsovi vedle Estebana Ocona příští rok přemýšlejí. "Příští rok budou dostupní dobří jezdci. Ten, kterého jste zmínili, je jednou z možností." Podotýká ale, že by měl zájem o několikaletou spolupráci na jejich dlouhodobém projektu F1. Španělovi přitom příští rok bude už 39 let.
"Můžu říct jen to, že nám vyhodnocení nějaký čas potrvá. Jde o velmi důležité rozhodnutí. Nechtěli jsme se dostat do takové aktivity kvůli Ferrari a McLarenu, kteří pro to měli své důvody."
"Upřímně rozhodovat o jezdci, když sezóna ještě ani nezačala... přijde nám to trochu zvláštní," komentuje Abiteboul rošádu na jezdeckém trhu poté, co Sebastian Vettel oznámil svůj konec u Scuderie, která na jeho místo vzala Carlose Sainze.
Fernando by byl určitě velmi silný, věří DomenicaliPokud by to vyšlo, bylo by to podle Domenicaliho pro F1 velkým přínosem: "Fantastické mladé jezdce už mám, ale Fernando by to posunul na další úroveň. Určitě byl velmi silný. Samozřejmě, že s dobrým, velmi rychlý autem by byl ještě silnější, ale i tak by byl pro Formuli 1 přínosem, pokud by se vrátil."
Ital, jenž v letech 2008 - 2014 šéfoval závodnímu týmu Ferrari, v současnosti vede automobilku Lamborghini, která pandemii Covd-19 přestála "v dobré formě." Tuto sobotu navíc vstoupila do světa virtuálního závodění v sérii "The Real Race" v partnerství s Assetto Corsa Competizione. Turnaj bude mít pět kvalifikačních víkendů, finále se pak uskuteční v centrále Lamborghini a vítěz získá možnost prohnat jeho skutečný vůz na závodní trati.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.