Williams se potýká s velkými finančními problémy. Ve hře je i prodej týmu Formule 1. Společnost nyní vyhodnocuje všechny možné alternativy.
Tak tohle by byla pro Formuli 1 velká rána. Královna motorsportu totiž může přijít o jednu ze svých nejtradičnějších stájí. Jde o Williams, který se potýká s finančními těžkostmi Ty se během poslední doby ještě zvýraznily.
Zejména kvůli koronavirové krizi. Jednotlivé firmy si momentálně nemohou dovolit sponzoring ve vrcholovém sportu, přičemž řada z nich se vzhledem k tomuto faktu marketingových aktivit spojených právě se sponzoringem vzdává.
Mezi takové patří rovněž RoKiT a ROK Drinks. Jedni z hlavních partnerů současného Williamsu. Především v případě prvně jmenovaného subjektu jde o velkou ztrátu, neboť RoKiT působil jakožto titulární partner týmu z Grove. Tedy partner, který do týmu přinesl nejvíce finančních prostředků.
Tomu je teď konec. Pro úplnost dodejme, že telekomunikační společnost byla generálním partnerem Williamsu od února 2019.
Britský tým se tak ocitnul v mimořádně nepříjemné situaci. Jeho výsledky jsou špatné. Po solidním vkročení do hybridní éry Formule 1, které bylo korunováno třetím místem v Poháru konstruktérů, přišel pád.
Dost strmý...
Ten vyvrcholil během posledních dvou let, kdy se britský tým potácel u dna výsledkových tabulek. Dá se zde najít paralela s Titanicem. V obou případech bylo potopení hluboké - beznadějné.
Jak z takové šlamastiky ven? U Williamsu přemýšlí nad několika variantami. Patří mezi ně prodej menšinového či dokonce většinového podílu. Druhá varianta by mohla znamenat konec slavné stáje ve Formuli 1.
„Zvažujeme všechny možnosti. Může dojít k zisku nového kapitálu. Možný je i odprodej menšinového, popřípadě většinového podílu v týmu. Naší prioritou každopádně je, aby značka Williams zůstala ve Formuli 1," stojí v tiskové zprávě.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.