Daniel Ricciardo přiznal, že již před několika lety začal jednat s Ferrari o svém přestupu, to letos nakonec dalo přednost Carlosovi Sainzovi. Australan chápe proč a není nikterak zahořklý.
Pilot Renault již dříve tento měsíc oznámil, že na konci roku přejde k McLarenu, kde nahradí Carlose Sainze. Sám byl dlouho zmiňován jako možný kandidát na místo v Maranellu, jednal o něm dokonce už v roce 2018, kdy ještě působil v Red Bullu.
"Vedli jsme rozhovory už několik let, to vše pořád pokračovalo až do současnosti. Nepopírám to. Ale nikdy to nepřineslo reálné ovoce. Nikdy jsem se do toho moc hluboko neponořil," připouští Ricciardo.
"Všichni říkají, že bych tam dobře zapadl, samozřejmě s mým jménem a veškerým tím pozadím, ale v takových situacích se snažím nepropadat emocím," pokračuje usměvavý pilot s italskými kořeny.
Místo něj si Scuderia ale nakonec vybrala Sainze. Jak to Daniel vnímá? "Vidím, jak do týmu Carlos zapadá, takže se na to nedívám s pocitem 'Proč ne já?' Carlos loni prožil velmi dobrý rok. Momentálně je horkým zbožím a myslím, dobře zapadá do pozice, v níž se pohybují."
Ricciardo před 3 lety kromě Ferrari jednal i s McLarenem, nakonec však dal přednost Renaultu. Nyní ale změnil názor a míří do Wokingu, byť podle něj nešlo o jednoznačné rozhodnutí.
"Nepřišel žádný okamžik, který by byl jako rozsvícení žárovky s myšlenkou: 'Ano, to je to, co musím udělat.' Rozhovory s McLarenem se datují do roku 2018 a myslím, že pak dále pokračovaly. Samozřejmě nešlo o rozhodnutí přes noc. Myslím, že porovnávat zároveň tyto dva týmy není fér," dodává 30letý Australan.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.