Daniel Ricciardo přiznal, že již před několika lety začal jednat s Ferrari o svém přestupu, to letos nakonec dalo přednost Carlosovi Sainzovi. Australan chápe proč a není nikterak zahořklý.
Pilot Renault již dříve tento měsíc oznámil, že na konci roku přejde k McLarenu, kde nahradí Carlose Sainze. Sám byl dlouho zmiňován jako možný kandidát na místo v Maranellu, jednal o něm dokonce už v roce 2018, kdy ještě působil v Red Bullu.
"Vedli jsme rozhovory už několik let, to vše pořád pokračovalo až do současnosti. Nepopírám to. Ale nikdy to nepřineslo reálné ovoce. Nikdy jsem se do toho moc hluboko neponořil," připouští Ricciardo.
"Všichni říkají, že bych tam dobře zapadl, samozřejmě s mým jménem a veškerým tím pozadím, ale v takových situacích se snažím nepropadat emocím," pokračuje usměvavý pilot s italskými kořeny.
Místo něj si Scuderia ale nakonec vybrala Sainze. Jak to Daniel vnímá? "Vidím, jak do týmu Carlos zapadá, takže se na to nedívám s pocitem 'Proč ne já?' Carlos loni prožil velmi dobrý rok. Momentálně je horkým zbožím a myslím, dobře zapadá do pozice, v níž se pohybují."
Ricciardo před 3 lety kromě Ferrari jednal i s McLarenem, nakonec však dal přednost Renaultu. Nyní ale změnil názor a míří do Wokingu, byť podle něj nešlo o jednoznačné rozhodnutí.
"Nepřišel žádný okamžik, který by byl jako rozsvícení žárovky s myšlenkou: 'Ano, to je to, co musím udělat.' Rozhovory s McLarenem se datují do roku 2018 a myslím, že pak dále pokračovaly. Samozřejmě nešlo o rozhodnutí přes noc. Myslím, že porovnávat zároveň tyto dva týmy není fér," dodává 30letý Australan.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.