Aston Martin má nového generálního ředitele. Stal se jím Tobias Moers z Daimleru, který ve funkci nahradil Andyho Palmera..
Aston Martin se intenzivně připravuje na svůj brzký vstup do Formule 1. Ten by se měl uskutečnit už příští rok skrz současnou stáj Racing Point. V rámci posilování manažerské struktury došlo u Aston Martinu ke změně na pozici generálního ředitele společnosti.
Nově se jím stal Tobias Moers, který ve funkci nahradil Andyho Palmera. Moers jde zkušený manažer. Jeho jméno je spjato především s koncernem Daimler. Čtyřiapadesátiletý Němec působil od roku 2013 v čele firmy Mercedes-AMG.
Právě s Mercedesem má nynější Racing Point -. budoucí Aston Martin nadstandardní vztahy. Kanadský miliardář Lawrence Stroll, který skomírající tým před časem zachránil odebírá od Mercedesu hned několik klíčových komponent. Současný vůz Racing Pointu navíc velmi nápadně připomíná loňskou zbraň Stříbrných šípů.
„Jsem nadšený, že mohu Tobiase přivítat v Aston Martinu. Je to opravdový profesionál, jenž má mnoho zkušeností zejména díky rokům stráveným v Daimleru, s kterým máme úzké technologické partnerství," komentuje Lawrence Stroll.
Není bez zajímavosti, že mezi podílníky Aston Martinu patří rovněž současný šéf stáje Mercedes Toto Wolff. Nejedna spekulace hovoří o tom, že i jeho se Stroll snaží zlanařit do svého projektu. Zvlášť když jsou momentální vztahy Wolffa s vedením Daimleru (údajně) na bodu mrazu.
Ani to však není poslední spekulace, jenž kolem Aston Martinu koluje. Tým by do svých řad rád získal Sebastiana Vettela, Problém je ale v tom, že Sergio Pérez disponuje dlouhodobým kontraktem, přičemž druhá sedačka patří Lance Strollovi.
A táta přece syna z nově rodící se ambiciózní stáje nevyhodí. Nebo snad ano?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.