Aston Martin má nového generálního ředitele. Stal se jím Tobias Moers z Daimleru, který ve funkci nahradil Andyho Palmera..
Aston Martin se intenzivně připravuje na svůj brzký vstup do Formule 1. Ten by se měl uskutečnit už příští rok skrz současnou stáj Racing Point. V rámci posilování manažerské struktury došlo u Aston Martinu ke změně na pozici generálního ředitele společnosti.
Nově se jím stal Tobias Moers, který ve funkci nahradil Andyho Palmera. Moers jde zkušený manažer. Jeho jméno je spjato především s koncernem Daimler. Čtyřiapadesátiletý Němec působil od roku 2013 v čele firmy Mercedes-AMG.
Právě s Mercedesem má nynější Racing Point -. budoucí Aston Martin nadstandardní vztahy. Kanadský miliardář Lawrence Stroll, který skomírající tým před časem zachránil odebírá od Mercedesu hned několik klíčových komponent. Současný vůz Racing Pointu navíc velmi nápadně připomíná loňskou zbraň Stříbrných šípů.
„Jsem nadšený, že mohu Tobiase přivítat v Aston Martinu. Je to opravdový profesionál, jenž má mnoho zkušeností zejména díky rokům stráveným v Daimleru, s kterým máme úzké technologické partnerství," komentuje Lawrence Stroll.
Není bez zajímavosti, že mezi podílníky Aston Martinu patří rovněž současný šéf stáje Mercedes Toto Wolff. Nejedna spekulace hovoří o tom, že i jeho se Stroll snaží zlanařit do svého projektu. Zvlášť když jsou momentální vztahy Wolffa s vedením Daimleru (údajně) na bodu mrazu.
Ani to však není poslední spekulace, jenž kolem Aston Martinu koluje. Tým by do svých řad rád získal Sebastiana Vettela, Problém je ale v tom, že Sergio Pérez disponuje dlouhodobým kontraktem, přičemž druhá sedačka patří Lance Strollovi.
A táta přece syna z nově rodící se ambiciózní stáje nevyhodí. Nebo snad ano?
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.