Renault si stanovil termín, do kdy rozhodne o náhradě za svého jezdce Daniela Ricciarda, jenž po sezóně odejde k McLarenu.
Francouzský tým má po odchodu Australana volné místo, zatím potvrdil pouze Estebana Ocona, jenž po loňské sezóně vystřídal Nica Hülkenberga. S Renaultem jsou nyní spojována velká jména včetně Fernanda Alonsa, Valtteriho Bottase či Sebastiana Vettela.
Výkonnost povzbudivá, konkurenceschopnost neznámáTým ale veškeré spekulace odmítá komentovat: "Neodjeli jsme závod, dokonce ani jednu část víkendu. Máme za sebou pouze zimní testy. Naše výkonnost byla povzbudivá, šlo však jen o testování a upřímně, zatím konkurenceschopnost našeho vozu neznám," říká šéf Cyril Abiteboul.
"Máme své analýzy, ale dokud neabsolvujeme řádnou kvalifikaci, tak toho moc vědět nebudeme. Konkurenceschopnost auta obvykle představuje konkurenceschopnost týmu a lidí, které máme. Chci, aby to naznačovaly priority toho, do čeho investujeme, než se pustíme do nějakého rozhodnutí," pokračuje Abiteboul, jenž s výběrem jezdce pro volnou sedačku nikterak nespěchá.
"V naší pozici si chceme dát spíše na čas, abychom byli řádně informováni, a mohli tak učinit to správné rozhodnutí, protože to příští rozhodnutí o jezdcích bude důležité. Jezdec, který k nám přijde před ročníkem 2021, zřejmě zůstane i pro 2022," říká šéf Renaultu.
"My navíc víme, že pokud se změní naše sportovní mapa kvůli posunu v pravidlech, tak se naše ambice nemění a stále chceme mít ty správné jezdce. Chceme si dát na čas, abychom učinili správné rozhodnutí. První domino jezdců už podle mě padlo. Očekávám, že dojde i na další, ale až po několika měsících. Při té druhé vlně tedy myslíme na sebe, nic mezi tím není," vysvětluje 42letý Pařížan.
Předčasný odchod Ricciarda je pro Renault zklamánímPřiznává, že jej odchod Ricciarda před dosažením pokroku s Renaultem zarmoutil: "Hlavně nesmíme zapomínat na to, že jsme společně strávili jedinou sezónu. V té loňské sezóně jsme toho očekávali rozhodně více, to je jisté. Jsem trochu zklamaný, protože si nemyslím, že byste mohli něco vybudovat bez stability. To se týká pilotů, ale samozřejmě i zbytku organizace."
Francouzský tým loni skončil v šampionátu pátý za McLarenem, jemuž dodával své pohonné jednotky. "Loni u nás došlo ke spoustě změn: 70 % zaměstnanců se dotkla změna vedení či struktury jejich oddělení - nový technický ředitel, nový šéf aerodynamiky, nový ředitel inženýrů," vypočítává Abiteboul.
"K tomu všemu došlo se spoustou změn během 12 měsíců. Rád bych před změnou jezdců a rozhovorech o nich viděl výsledky, protože vím, že ty mají vždy trochu zpoždění. A pak mě trochu překvapila aktivita obzvlášť dvou týmů, které dotlačily Daniela tak trochu k unáhlenému rozhodnutí. Nechtěli jsme kvůli tomu načasování dělat přehnané ústupky, rozhodli jsme se držet se svého plánu. Tím je lepší auto," komentuje šéf Renaultu.
"Pokud bychom loni měli lepší auto, tak teď byste se mě na to zřejmě neptali. A my si uvědomujeme, že s lepším autem bychom dokázali v budoucnu přitáhnout kteréhokoliv jezdce, na to se soustředíme. Je to naší prioritou. Zaměřujeme se na nová pravidla, jde o naší prioritu. Zajistit si budoucnost v F1 je naší prioritou. On se rozhodl, my jdeme dále," dodává Abiteboul k rozhodnutí Ricciarda opustit Renault.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.