Renault si stanovil termín, do kdy rozhodne o náhradě za svého jezdce Daniela Ricciarda, jenž po sezóně odejde k McLarenu.
Francouzský tým má po odchodu Australana volné místo, zatím potvrdil pouze Estebana Ocona, jenž po loňské sezóně vystřídal Nica Hülkenberga. S Renaultem jsou nyní spojována velká jména včetně Fernanda Alonsa, Valtteriho Bottase či Sebastiana Vettela.
Výkonnost povzbudivá, konkurenceschopnost neznámáTým ale veškeré spekulace odmítá komentovat: "Neodjeli jsme závod, dokonce ani jednu část víkendu. Máme za sebou pouze zimní testy. Naše výkonnost byla povzbudivá, šlo však jen o testování a upřímně, zatím konkurenceschopnost našeho vozu neznám," říká šéf Cyril Abiteboul.
"Máme své analýzy, ale dokud neabsolvujeme řádnou kvalifikaci, tak toho moc vědět nebudeme. Konkurenceschopnost auta obvykle představuje konkurenceschopnost týmu a lidí, které máme. Chci, aby to naznačovaly priority toho, do čeho investujeme, než se pustíme do nějakého rozhodnutí," pokračuje Abiteboul, jenž s výběrem jezdce pro volnou sedačku nikterak nespěchá.
"V naší pozici si chceme dát spíše na čas, abychom byli řádně informováni, a mohli tak učinit to správné rozhodnutí, protože to příští rozhodnutí o jezdcích bude důležité. Jezdec, který k nám přijde před ročníkem 2021, zřejmě zůstane i pro 2022," říká šéf Renaultu.
"My navíc víme, že pokud se změní naše sportovní mapa kvůli posunu v pravidlech, tak se naše ambice nemění a stále chceme mít ty správné jezdce. Chceme si dát na čas, abychom učinili správné rozhodnutí. První domino jezdců už podle mě padlo. Očekávám, že dojde i na další, ale až po několika měsících. Při té druhé vlně tedy myslíme na sebe, nic mezi tím není," vysvětluje 42letý Pařížan.
Předčasný odchod Ricciarda je pro Renault zklamánímPřiznává, že jej odchod Ricciarda před dosažením pokroku s Renaultem zarmoutil: "Hlavně nesmíme zapomínat na to, že jsme společně strávili jedinou sezónu. V té loňské sezóně jsme toho očekávali rozhodně více, to je jisté. Jsem trochu zklamaný, protože si nemyslím, že byste mohli něco vybudovat bez stability. To se týká pilotů, ale samozřejmě i zbytku organizace."
Francouzský tým loni skončil v šampionátu pátý za McLarenem, jemuž dodával své pohonné jednotky. "Loni u nás došlo ke spoustě změn: 70 % zaměstnanců se dotkla změna vedení či struktury jejich oddělení - nový technický ředitel, nový šéf aerodynamiky, nový ředitel inženýrů," vypočítává Abiteboul.
"K tomu všemu došlo se spoustou změn během 12 měsíců. Rád bych před změnou jezdců a rozhovorech o nich viděl výsledky, protože vím, že ty mají vždy trochu zpoždění. A pak mě trochu překvapila aktivita obzvlášť dvou týmů, které dotlačily Daniela tak trochu k unáhlenému rozhodnutí. Nechtěli jsme kvůli tomu načasování dělat přehnané ústupky, rozhodli jsme se držet se svého plánu. Tím je lepší auto," komentuje šéf Renaultu.
"Pokud bychom loni měli lepší auto, tak teď byste se mě na to zřejmě neptali. A my si uvědomujeme, že s lepším autem bychom dokázali v budoucnu přitáhnout kteréhokoliv jezdce, na to se soustředíme. Je to naší prioritou. Zaměřujeme se na nová pravidla, jde o naší prioritu. Zajistit si budoucnost v F1 je naší prioritou. On se rozhodl, my jdeme dále," dodává Abiteboul k rozhodnutí Ricciarda opustit Renault.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.