Renault si stanovil termín, do kdy rozhodne o náhradě za svého jezdce Daniela Ricciarda, jenž po sezóně odejde k McLarenu.
Francouzský tým má po odchodu Australana volné místo, zatím potvrdil pouze Estebana Ocona, jenž po loňské sezóně vystřídal Nica Hülkenberga. S Renaultem jsou nyní spojována velká jména včetně Fernanda Alonsa, Valtteriho Bottase či Sebastiana Vettela.
Výkonnost povzbudivá, konkurenceschopnost neznámáTým ale veškeré spekulace odmítá komentovat: "Neodjeli jsme závod, dokonce ani jednu část víkendu. Máme za sebou pouze zimní testy. Naše výkonnost byla povzbudivá, šlo však jen o testování a upřímně, zatím konkurenceschopnost našeho vozu neznám," říká šéf Cyril Abiteboul.
"Máme své analýzy, ale dokud neabsolvujeme řádnou kvalifikaci, tak toho moc vědět nebudeme. Konkurenceschopnost auta obvykle představuje konkurenceschopnost týmu a lidí, které máme. Chci, aby to naznačovaly priority toho, do čeho investujeme, než se pustíme do nějakého rozhodnutí," pokračuje Abiteboul, jenž s výběrem jezdce pro volnou sedačku nikterak nespěchá.
"V naší pozici si chceme dát spíše na čas, abychom byli řádně informováni, a mohli tak učinit to správné rozhodnutí, protože to příští rozhodnutí o jezdcích bude důležité. Jezdec, který k nám přijde před ročníkem 2021, zřejmě zůstane i pro 2022," říká šéf Renaultu.
"My navíc víme, že pokud se změní naše sportovní mapa kvůli posunu v pravidlech, tak se naše ambice nemění a stále chceme mít ty správné jezdce. Chceme si dát na čas, abychom učinili správné rozhodnutí. První domino jezdců už podle mě padlo. Očekávám, že dojde i na další, ale až po několika měsících. Při té druhé vlně tedy myslíme na sebe, nic mezi tím není," vysvětluje 42letý Pařížan.
Předčasný odchod Ricciarda je pro Renault zklamánímPřiznává, že jej odchod Ricciarda před dosažením pokroku s Renaultem zarmoutil: "Hlavně nesmíme zapomínat na to, že jsme společně strávili jedinou sezónu. V té loňské sezóně jsme toho očekávali rozhodně více, to je jisté. Jsem trochu zklamaný, protože si nemyslím, že byste mohli něco vybudovat bez stability. To se týká pilotů, ale samozřejmě i zbytku organizace."
Francouzský tým loni skončil v šampionátu pátý za McLarenem, jemuž dodával své pohonné jednotky. "Loni u nás došlo ke spoustě změn: 70 % zaměstnanců se dotkla změna vedení či struktury jejich oddělení - nový technický ředitel, nový šéf aerodynamiky, nový ředitel inženýrů," vypočítává Abiteboul.
"K tomu všemu došlo se spoustou změn během 12 měsíců. Rád bych před změnou jezdců a rozhovorech o nich viděl výsledky, protože vím, že ty mají vždy trochu zpoždění. A pak mě trochu překvapila aktivita obzvlášť dvou týmů, které dotlačily Daniela tak trochu k unáhlenému rozhodnutí. Nechtěli jsme kvůli tomu načasování dělat přehnané ústupky, rozhodli jsme se držet se svého plánu. Tím je lepší auto," komentuje šéf Renaultu.
"Pokud bychom loni měli lepší auto, tak teď byste se mě na to zřejmě neptali. A my si uvědomujeme, že s lepším autem bychom dokázali v budoucnu přitáhnout kteréhokoliv jezdce, na to se soustředíme. Je to naší prioritou. Zaměřujeme se na nová pravidla, jde o naší prioritu. Zajistit si budoucnost v F1 je naší prioritou. On se rozhodl, my jdeme dále," dodává Abiteboul k rozhodnutí Ricciarda opustit Renault.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.