Charles Leclerc po ohlášeném odchodu Sebastiana Vettela po letošní sezóně tvrdí, že se nestane automaticky jedničkou Ferrari, až po jeho boku nastoupí Carlos Sainz z McLarenu.
V zákulisí se hovoří o tom, že mladý Monačan bude mít u Scuderie jasnou pozici. Italský tým na něj sází svou budoucnost a hodlá z něj učinit lídra týmu. Ovšem své zvýhodňování na úkor budoucího kolegy nečeká.
"Samozřejmě, že Carlos na mě bude tlačit, bude velmi rychlý. Nestanu se jedničkou. Myslím, že je skvělým jezdcem a že to ukáže - pokud to ještě není všem jasné. Pro mě to bude velká výzva, odlišná od ježdění po boku Vettela," komentuje Leclerc.
Lights, camera, action: @LelouchOfficiel and @Charles_Leclerc together, for an amazing rendez-vous in Monaco. #LeGrandRendezVous #FerrariSF90Stradale pic.twitter.com/i6fm8soBHC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 24, 2020Ten v loňské sezóně příjemně překvapil, když ovládl sedm kvalifikací a ve svém prvním roce u Ferrari vyhrál dva závody. V celkovém pořadí nakonec předstihl i preferovaného Vettela a zajistil si prodloužení smlouvy o dalších pět let. V Maranellu poté již nebyli ochotni zkušenému čtyřnásobnému šampionovi nabídnout kontrakt na déle než jednu sezónu.
Leclerc si včera užil domácího Monaka jen pro sebe, kdy se v rámci natáčení nové verze filmu "Le Grand rendez-vous" režiséra Claudeho Leloucha naplno proháněl s Ferrari SF90 Stradale úzkými uličkami. Město bylo kvůli tomu od 6:45 do 9:00 zavřené.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.