Charles Leclerc po ohlášeném odchodu Sebastiana Vettela po letošní sezóně tvrdí, že se nestane automaticky jedničkou Ferrari, až po jeho boku nastoupí Carlos Sainz z McLarenu.
V zákulisí se hovoří o tom, že mladý Monačan bude mít u Scuderie jasnou pozici. Italský tým na něj sází svou budoucnost a hodlá z něj učinit lídra týmu. Ovšem své zvýhodňování na úkor budoucího kolegy nečeká.
"Samozřejmě, že Carlos na mě bude tlačit, bude velmi rychlý. Nestanu se jedničkou. Myslím, že je skvělým jezdcem a že to ukáže - pokud to ještě není všem jasné. Pro mě to bude velká výzva, odlišná od ježdění po boku Vettela," komentuje Leclerc.
Lights, camera, action: @LelouchOfficiel and @Charles_Leclerc together, for an amazing rendez-vous in Monaco. #LeGrandRendezVous #FerrariSF90Stradale pic.twitter.com/i6fm8soBHC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 24, 2020Ten v loňské sezóně příjemně překvapil, když ovládl sedm kvalifikací a ve svém prvním roce u Ferrari vyhrál dva závody. V celkovém pořadí nakonec předstihl i preferovaného Vettela a zajistil si prodloužení smlouvy o dalších pět let. V Maranellu poté již nebyli ochotni zkušenému čtyřnásobnému šampionovi nabídnout kontrakt na déle než jednu sezónu.
Leclerc si včera užil domácího Monaka jen pro sebe, kdy se v rámci natáčení nové verze filmu "Le Grand rendez-vous" režiséra Claudeho Leloucha naplno proháněl s Ferrari SF90 Stradale úzkými uličkami. Město bylo kvůli tomu od 6:45 do 9:00 zavřené.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.