Charles Leclerc po ohlášeném odchodu Sebastiana Vettela po letošní sezóně tvrdí, že se nestane automaticky jedničkou Ferrari, až po jeho boku nastoupí Carlos Sainz z McLarenu.
V zákulisí se hovoří o tom, že mladý Monačan bude mít u Scuderie jasnou pozici. Italský tým na něj sází svou budoucnost a hodlá z něj učinit lídra týmu. Ovšem své zvýhodňování na úkor budoucího kolegy nečeká.
"Samozřejmě, že Carlos na mě bude tlačit, bude velmi rychlý. Nestanu se jedničkou. Myslím, že je skvělým jezdcem a že to ukáže - pokud to ještě není všem jasné. Pro mě to bude velká výzva, odlišná od ježdění po boku Vettela," komentuje Leclerc.
Lights, camera, action: @LelouchOfficiel and @Charles_Leclerc together, for an amazing rendez-vous in Monaco. #LeGrandRendezVous #FerrariSF90Stradale pic.twitter.com/i6fm8soBHC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 24, 2020Ten v loňské sezóně příjemně překvapil, když ovládl sedm kvalifikací a ve svém prvním roce u Ferrari vyhrál dva závody. V celkovém pořadí nakonec předstihl i preferovaného Vettela a zajistil si prodloužení smlouvy o dalších pět let. V Maranellu poté již nebyli ochotni zkušenému čtyřnásobnému šampionovi nabídnout kontrakt na déle než jednu sezónu.
Leclerc si včera užil domácího Monaka jen pro sebe, kdy se v rámci natáčení nové verze filmu "Le Grand rendez-vous" režiséra Claudeho Leloucha naplno proháněl s Ferrari SF90 Stradale úzkými uličkami. Město bylo kvůli tomu od 6:45 do 9:00 zavřené.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.