Automobilka Renault se potýká s existenčními problémy. Francouzská vláda proto uvažuje o poskytnutí finanční pomoci. Ohrožen může být i program ve Formuli 1.
Současná koronavirová krize, která hýbe takřka celou evropou od počátku jara, sice už pomalu ustupuje. Její dopady na ekonomiku však teprve vyplouvají na povrch. Budou drsné. Nevyhne se jim žádná oblast lidské činnosti.
Výjimku netvoří ani automobilový průmysl. Řada společností pozastavila výrobu, prodeje klesly - v některých případech na historické minimum. Ušetřen nezůstal ani Renault. Francouzská automobilka má ohromné, možná až apokalyptické problémy. Prodej automobilů klesl firmě na minimum. Dokonce hrozí uzavření továrny.
Vážnosti situace si je vědoma i francouzská vláda. Její ministr financí Bruno Le Maire dokonce prohlásil, že Renaultu hrozí zánik. Z tohoto důvodu uvažuje o finanční pomoci, kterou by francouzské automobilce poskytlo ministerstvo financí.
Nejužší vedení Renaultu už zároveň dostalo za úkol, aby vypracovalo plán drastických úsporných opatření. Na jeho seznamu se dost možná může objevit položka s názvem Formule 1.
Nebylo by to překvapením. V Enstone se od svého posledního návratu do královny motorsportu příliš neukázali. Nejlepší výsledek? čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Jenže s propastnou ztrátou na elitní tři stáje. Ba co víc. Nastolený pokrok se loni zastavil a místo dalšího stahování manka přišel propad. Francouze předstihl McLaren.
Další ránou do vazu pak může být pro Renault odchod Daniela Ricciarda, který se rozhodl přesídlit právě k McLarenu.
Vydrží tradiční automobilka ve Formuli 1?
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.