Automobilka Renault se potýká s existenčními problémy. Francouzská vláda proto uvažuje o poskytnutí finanční pomoci. Ohrožen může být i program ve Formuli 1.
Současná koronavirová krize, která hýbe takřka celou evropou od počátku jara, sice už pomalu ustupuje. Její dopady na ekonomiku však teprve vyplouvají na povrch. Budou drsné. Nevyhne se jim žádná oblast lidské činnosti.
Výjimku netvoří ani automobilový průmysl. Řada společností pozastavila výrobu, prodeje klesly - v některých případech na historické minimum. Ušetřen nezůstal ani Renault. Francouzská automobilka má ohromné, možná až apokalyptické problémy. Prodej automobilů klesl firmě na minimum. Dokonce hrozí uzavření továrny.
Vážnosti situace si je vědoma i francouzská vláda. Její ministr financí Bruno Le Maire dokonce prohlásil, že Renaultu hrozí zánik. Z tohoto důvodu uvažuje o finanční pomoci, kterou by francouzské automobilce poskytlo ministerstvo financí.
Nejužší vedení Renaultu už zároveň dostalo za úkol, aby vypracovalo plán drastických úsporných opatření. Na jeho seznamu se dost možná může objevit položka s názvem Formule 1.
Nebylo by to překvapením. V Enstone se od svého posledního návratu do královny motorsportu příliš neukázali. Nejlepší výsledek? čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Jenže s propastnou ztrátou na elitní tři stáje. Ba co víc. Nastolený pokrok se loni zastavil a místo dalšího stahování manka přišel propad. Francouze předstihl McLaren.
Další ránou do vazu pak může být pro Renault odchod Daniela Ricciarda, který se rozhodl přesídlit právě k McLarenu.
Vydrží tradiční automobilka ve Formuli 1?
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.