Automobilka Renault se potýká s existenčními problémy. Francouzská vláda proto uvažuje o poskytnutí finanční pomoci. Ohrožen může být i program ve Formuli 1.
Současná koronavirová krize, která hýbe takřka celou evropou od počátku jara, sice už pomalu ustupuje. Její dopady na ekonomiku však teprve vyplouvají na povrch. Budou drsné. Nevyhne se jim žádná oblast lidské činnosti.
Výjimku netvoří ani automobilový průmysl. Řada společností pozastavila výrobu, prodeje klesly - v některých případech na historické minimum. Ušetřen nezůstal ani Renault. Francouzská automobilka má ohromné, možná až apokalyptické problémy. Prodej automobilů klesl firmě na minimum. Dokonce hrozí uzavření továrny.
Vážnosti situace si je vědoma i francouzská vláda. Její ministr financí Bruno Le Maire dokonce prohlásil, že Renaultu hrozí zánik. Z tohoto důvodu uvažuje o finanční pomoci, kterou by francouzské automobilce poskytlo ministerstvo financí.
Nejužší vedení Renaultu už zároveň dostalo za úkol, aby vypracovalo plán drastických úsporných opatření. Na jeho seznamu se dost možná může objevit položka s názvem Formule 1.
Nebylo by to překvapením. V Enstone se od svého posledního návratu do královny motorsportu příliš neukázali. Nejlepší výsledek? čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Jenže s propastnou ztrátou na elitní tři stáje. Ba co víc. Nastolený pokrok se loni zastavil a místo dalšího stahování manka přišel propad. Francouze předstihl McLaren.
Další ránou do vazu pak může být pro Renault odchod Daniela Ricciarda, který se rozhodl přesídlit právě k McLarenu.
Vydrží tradiční automobilka ve Formuli 1?
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.