Sebastian Vettel minulý týden oznámil rozchod s Ferrari, kam ale půjde? Německý šampion má zájem zůstat v F1 se špičkovým týmem, Bernie Ecclestone ho proto doporučuje Mercedesu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff již prohlásil, že Vettela považuje za skvělého pilota, který je přínosem pro jakýkoliv tým Formule 1, proto musí zvážit jeho současnou dostupnost na trhu s jezdci.
"Samozřejmě, že německý jezdec by v německém voze představoval dobrý marketingový příběh. Pracujeme pouze na úspěších. A Sebastian je samozřejmě někdo, kdo je opravdu dobrý," podotýká Wolff.
Rozhodnutí podle něj jen tak brzy nepadne, byť smlouvy Mercedesu s Lewisem Hamiltonem i s Valtterim Bottasem vyprší na konci letošního roku. Kromě toho mají v záloze talentovaného mladíka, jehož momentálně poslali na zkušenou do Williamsu.
"Proto se ptáme, co udělat s Georgem Russellem, a pak je tady možnost se Sebastianem Vettelem. Ale není to momentálně prvořadá věc, protože se chceme zaměřit na náš vlastní tým," pokračuje Rakušan, jemuž také na konci roku vyprší s Mercedesem manažerská smlouva.
S Vettelem má dobré vztahy Ecclestone, jenž mu občas nabídne svou radu. Jak on vnímá jeho rozchod s Ferrari? "Dalo se očekávat, že z Ferrari odejde. Mezi ním a Ferrari to nikdy nebylo takové, jako mezi Michaelem Schumacherem a Italy. Tým a jeho šéfové za ním nikdy nestáli tolik, jako za Schumacherem," odpovídá 89letý Brit.
"Za současné situace by měl Mercedes zvážit angažmá takového německého hrdiny, jakým je Sebastian. To by bylo emocionální vzpruhou pro zaměstnance a také by to vyslalo pozitivní signály vnějšímu světu. PR efektivita Vettela u Mercedesu by každopádně byla mega," domnívá se Ecclestone.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.