Flavio Briatore vidí v Charlesi Leclercovi hvězdu budoucnosti. Bývalý šéf Benettonu či Renaultu přirovnává mladého Monačana k Michaelu Schumacherovi a Fernandu Alonsovi.
Charles Leclerc má za sebou první sezonu ve Formuli 1, kdy řídil monopost elitní stáje. A vedl si skvěle. V i interním týmovém souboji dokázal zdolat čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Dá se říct, že právě tímto kouskem si mladý Monačan podmanil Scuderii, neboť Vettel v týmu po letošním ročníku skončí. O tom, jak velký vliv měl na toto rozhodnutí příchod mladého dravce, nelze polemizovat.
Stejné věci si všímá rovněž Flavio Briatore. Nyní sedmdesátiletý Ital je velkou postavou historie Formule 1. Pod rukama mu prošla celá řada skvělých pilotů. Mezi nimi byli i Michael Schumacher a Fernando Alonso. Schumachera vedl Briatore u Benettonu, Alonsa pro změnu u Renaultu. S oběma získal dva mistrovské tituly.
A právě k nim Ital přirovnává Charlesa Leclerca. „Okamžitě poznáte, který jezdec je opravdu výjimečný. Leclerc jím rozhodně je. Takový pocit jsem měl, když jsem viděl čísla Schumachera a stejně tak, když jsem zaregistroval Alonsa. Tihle tři patří do stejné kategorie," praví Briatore.
Někdejší šéf Benettonu či Renaultu oceňuje taktéž výkony Carlose Sainze. Ten si podle něj získal značný kredit především díky svým loňským výkonům s McLarenem. I tak ale bude podle Briatoreho týmová jednička Leclerc.
„Ve Formuli 1 musíte mít jezdce, který dokáže vyhrát šampionát, zároveň také jezdce, jenž je schopný obírat soupeře o dostatek bodů. Tohle by teď u Ferrari mohlo fungovat a právě na to doplatil Vettel. Zkrátka přišel mladý jezdec, který ho připravil o pozici. Něco podobného se stalo během roku 2007 u McLarenu," uzavírá Flavio Briatore.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.