Flavio Briatore vidí v Charlesi Leclercovi hvězdu budoucnosti. Bývalý šéf Benettonu či Renaultu přirovnává mladého Monačana k Michaelu Schumacherovi a Fernandu Alonsovi.
Charles Leclerc má za sebou první sezonu ve Formuli 1, kdy řídil monopost elitní stáje. A vedl si skvěle. V i interním týmovém souboji dokázal zdolat čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Dá se říct, že právě tímto kouskem si mladý Monačan podmanil Scuderii, neboť Vettel v týmu po letošním ročníku skončí. O tom, jak velký vliv měl na toto rozhodnutí příchod mladého dravce, nelze polemizovat.
Stejné věci si všímá rovněž Flavio Briatore. Nyní sedmdesátiletý Ital je velkou postavou historie Formule 1. Pod rukama mu prošla celá řada skvělých pilotů. Mezi nimi byli i Michael Schumacher a Fernando Alonso. Schumachera vedl Briatore u Benettonu, Alonsa pro změnu u Renaultu. S oběma získal dva mistrovské tituly.
A právě k nim Ital přirovnává Charlesa Leclerca. „Okamžitě poznáte, který jezdec je opravdu výjimečný. Leclerc jím rozhodně je. Takový pocit jsem měl, když jsem viděl čísla Schumachera a stejně tak, když jsem zaregistroval Alonsa. Tihle tři patří do stejné kategorie," praví Briatore.
Někdejší šéf Benettonu či Renaultu oceňuje taktéž výkony Carlose Sainze. Ten si podle něj získal značný kredit především díky svým loňským výkonům s McLarenem. I tak ale bude podle Briatoreho týmová jednička Leclerc.
„Ve Formuli 1 musíte mít jezdce, který dokáže vyhrát šampionát, zároveň také jezdce, jenž je schopný obírat soupeře o dostatek bodů. Tohle by teď u Ferrari mohlo fungovat a právě na to doplatil Vettel. Zkrátka přišel mladý jezdec, který ho připravil o pozici. Něco podobného se stalo během roku 2007 u McLarenu," uzavírá Flavio Briatore.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce