Flavio Briatore vidí v Charlesi Leclercovi hvězdu budoucnosti. Bývalý šéf Benettonu či Renaultu přirovnává mladého Monačana k Michaelu Schumacherovi a Fernandu Alonsovi.
Charles Leclerc má za sebou první sezonu ve Formuli 1, kdy řídil monopost elitní stáje. A vedl si skvěle. V i interním týmovém souboji dokázal zdolat čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Dá se říct, že právě tímto kouskem si mladý Monačan podmanil Scuderii, neboť Vettel v týmu po letošním ročníku skončí. O tom, jak velký vliv měl na toto rozhodnutí příchod mladého dravce, nelze polemizovat.
Stejné věci si všímá rovněž Flavio Briatore. Nyní sedmdesátiletý Ital je velkou postavou historie Formule 1. Pod rukama mu prošla celá řada skvělých pilotů. Mezi nimi byli i Michael Schumacher a Fernando Alonso. Schumachera vedl Briatore u Benettonu, Alonsa pro změnu u Renaultu. S oběma získal dva mistrovské tituly.
A právě k nim Ital přirovnává Charlesa Leclerca. „Okamžitě poznáte, který jezdec je opravdu výjimečný. Leclerc jím rozhodně je. Takový pocit jsem měl, když jsem viděl čísla Schumachera a stejně tak, když jsem zaregistroval Alonsa. Tihle tři patří do stejné kategorie," praví Briatore.
Někdejší šéf Benettonu či Renaultu oceňuje taktéž výkony Carlose Sainze. Ten si podle něj získal značný kredit především díky svým loňským výkonům s McLarenem. I tak ale bude podle Briatoreho týmová jednička Leclerc.
„Ve Formuli 1 musíte mít jezdce, který dokáže vyhrát šampionát, zároveň také jezdce, jenž je schopný obírat soupeře o dostatek bodů. Tohle by teď u Ferrari mohlo fungovat a právě na to doplatil Vettel. Zkrátka přišel mladý jezdec, který ho připravil o pozici. Něco podobného se stalo během roku 2007 u McLarenu," uzavírá Flavio Briatore.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.