Flavio Briatore vidí v Charlesi Leclercovi hvězdu budoucnosti. Bývalý šéf Benettonu či Renaultu přirovnává mladého Monačana k Michaelu Schumacherovi a Fernandu Alonsovi.
Charles Leclerc má za sebou první sezonu ve Formuli 1, kdy řídil monopost elitní stáje. A vedl si skvěle. V i interním týmovém souboji dokázal zdolat čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Dá se říct, že právě tímto kouskem si mladý Monačan podmanil Scuderii, neboť Vettel v týmu po letošním ročníku skončí. O tom, jak velký vliv měl na toto rozhodnutí příchod mladého dravce, nelze polemizovat.
Stejné věci si všímá rovněž Flavio Briatore. Nyní sedmdesátiletý Ital je velkou postavou historie Formule 1. Pod rukama mu prošla celá řada skvělých pilotů. Mezi nimi byli i Michael Schumacher a Fernando Alonso. Schumachera vedl Briatore u Benettonu, Alonsa pro změnu u Renaultu. S oběma získal dva mistrovské tituly.
A právě k nim Ital přirovnává Charlesa Leclerca. „Okamžitě poznáte, který jezdec je opravdu výjimečný. Leclerc jím rozhodně je. Takový pocit jsem měl, když jsem viděl čísla Schumachera a stejně tak, když jsem zaregistroval Alonsa. Tihle tři patří do stejné kategorie," praví Briatore.
Někdejší šéf Benettonu či Renaultu oceňuje taktéž výkony Carlose Sainze. Ten si podle něj získal značný kredit především díky svým loňským výkonům s McLarenem. I tak ale bude podle Briatoreho týmová jednička Leclerc.
„Ve Formuli 1 musíte mít jezdce, který dokáže vyhrát šampionát, zároveň také jezdce, jenž je schopný obírat soupeře o dostatek bodů. Tohle by teď u Ferrari mohlo fungovat a právě na to doplatil Vettel. Zkrátka přišel mladý jezdec, který ho připravil o pozici. Něco podobného se stalo během roku 2007 u McLarenu," uzavírá Flavio Briatore.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.