V padoku se spekuluje o možném návratu Fernanda Alonsa do Formule 1. Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna by pro Renault mělo jít o jednoznačnou záležitost. Přijal by však jejich nabídku španělský veterán?
Renaultu po letošním ročníku uteče k McLarenu Daniel Ricciardo, jenž ve Wokingu nahradí Carlose Sainze. Ten pro změnu nahradí u Ferrari Sebastiana Vettela. Touto rošádou se otevírají dveře u francouzského týmu, který by se rád vrátil na vrchol Formule 1. Své poslední dva tituly získal právě s Alonsem v letech 2005 a 2006.
"Jo, včera jsem s ním hovořil, tak trochu se pokukuje okolo," prozrazuje Brown o Fernandovi, jenž reprezentoval McLaren v sezóně 2007 a podruhé v letech 2015 - 2018. "Myslím, že se ještě nerozhodl," sdílí své dojmy šéf McLarenu.
"A pokud bych Renault vedl já, tak bych do auta posadil právě jeho: má velké jméno, je rychlý jako kdokoliv jiný, vyhrál s nimi dva šampionáty, takže má bohatou historii. Myslím, že z pohledu Renaultu není o čem přemýšlet," pokračuje Brown.
Alonso přišel k McLarenu z Ferrari, v Británii ale nezažil kvůli nekonkurenceschopnému pohonu Hondy šťastné období, kdy neměl šanci na pódia. Byl by ochotný se nyní vrátit s Renaultem, který bojuje ve středu pole?
"To je ale otázka, jestli se chce Fernando vrátit zpět k 22 závodům s autem, u kterého to ale nevypadá, že by už mělo na vítězství. Vzhledem k jeho osobnosti by ho do auta přitáhla možnost bojovat o vrchní stupínek na pódiu," domnívá se Brown.
"Vzhledem k podobné cestě zpět k vrcholu si myslím, že by se k tomu s Renaultem dopracovali. Jsou skvělým týmem se skvělými zdroji, skvělou společností, která to dříve už dokázala. Nevím, jestli má Fernando chuť se vydat na tříletou cestu místo usednutí do auta, s nímž by v roce 2021 mohl vyhrávat," dodává šéf McLarenu.
Podle Flavia Briatoreho, jenž Alonsa zastupuje, by španělský pilot návrat do F1 v pohodě zvládl: "Fernando je motivovaný. Rok mimo Formuli 1 mu prospěl. Prošel vlastní detoxikací a vidím, že je klidnější a připravený k návratu."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.