V padoku se spekuluje o možném návratu Fernanda Alonsa do Formule 1. Podle výkonného ředitele McLarenu Zaka Browna by pro Renault mělo jít o jednoznačnou záležitost. Přijal by však jejich nabídku španělský veterán?
Renaultu po letošním ročníku uteče k McLarenu Daniel Ricciardo, jenž ve Wokingu nahradí Carlose Sainze. Ten pro změnu nahradí u Ferrari Sebastiana Vettela. Touto rošádou se otevírají dveře u francouzského týmu, který by se rád vrátil na vrchol Formule 1. Své poslední dva tituly získal právě s Alonsem v letech 2005 a 2006.
"Jo, včera jsem s ním hovořil, tak trochu se pokukuje okolo," prozrazuje Brown o Fernandovi, jenž reprezentoval McLaren v sezóně 2007 a podruhé v letech 2015 - 2018. "Myslím, že se ještě nerozhodl," sdílí své dojmy šéf McLarenu.
"A pokud bych Renault vedl já, tak bych do auta posadil právě jeho: má velké jméno, je rychlý jako kdokoliv jiný, vyhrál s nimi dva šampionáty, takže má bohatou historii. Myslím, že z pohledu Renaultu není o čem přemýšlet," pokračuje Brown.
Alonso přišel k McLarenu z Ferrari, v Británii ale nezažil kvůli nekonkurenceschopnému pohonu Hondy šťastné období, kdy neměl šanci na pódia. Byl by ochotný se nyní vrátit s Renaultem, který bojuje ve středu pole?
"To je ale otázka, jestli se chce Fernando vrátit zpět k 22 závodům s autem, u kterého to ale nevypadá, že by už mělo na vítězství. Vzhledem k jeho osobnosti by ho do auta přitáhla možnost bojovat o vrchní stupínek na pódiu," domnívá se Brown.
"Vzhledem k podobné cestě zpět k vrcholu si myslím, že by se k tomu s Renaultem dopracovali. Jsou skvělým týmem se skvělými zdroji, skvělou společností, která to dříve už dokázala. Nevím, jestli má Fernando chuť se vydat na tříletou cestu místo usednutí do auta, s nímž by v roce 2021 mohl vyhrávat," dodává šéf McLarenu.
Podle Flavia Briatoreho, jenž Alonsa zastupuje, by španělský pilot návrat do F1 v pohodě zvládl: "Fernando je motivovaný. Rok mimo Formuli 1 mu prospěl. Prošel vlastní detoxikací a vidím, že je klidnější a připravený k návratu."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce