Antonio Giovinazzi je stále součástí plánů Ferrari. Tvrdí to šéf Scuderie Mattia Binotto.
Ital Antonio Giovinazzi patří už řadu let do juniorské akademie Ferrari. První zkušenosti ve Formuli 1 získal během roku 2017, tehdy si v úvodu sezony vyzkoušel monopost Sauber.
První kompletní ročník coby pilot královské třídy motorsportu absolvoval loni. Popravdě je třeba říct, že u Alfy neoslnil. Ostřílený bard Kimi Raikkonen byl nad jeho síly. Výkonnostní rozdál mezi oběma piloty byl markantní zejména v první části sezony, kdy se Giovinazzi takříkajíc absolutně nechytal.
Když pak v závěru závodu ve Spa zbytečnou chybou zahodil bodovaný výsledek, zdálo se, že jeho dny u Alfy Romeo jsou sečteny. Nestalo se a Ital si svou sedačku nakonec uhájil. Z části i díky zlepšeným výkonům, které v závěru roku předváděl.
Hlavně díky nim se prý může i nadále těšit důvěře Ferrari. Tvrdí to alespoň šéf Scuderie Matta Binotto. „Antonia velmi respektuji. Naše plány s ním počítají i do budoucna, ale je pravda, že jít do Ferrari po jednom roce ve Formuli 1 je opravdu velký závazek. Giovinazzi zkrátka ještě musí sbírat zkušenosti," hlásí Ital.
Inu raketový vzestup, který se povedl Charlesi Leclercovi je spíše ojedinělým jevem. Giovinazzi by se však u Ferrari mohl přece jen brzy objevit. Spekuluje se totiž o předčasném konci Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný šampion prý zvažuje, že do letošní sezony nenastoupí. V takovém případě by byl nejspíš první volbou Ferrari právě Giovinazzi.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.