Antonio Giovinazzi je stále součástí plánů Ferrari. Tvrdí to šéf Scuderie Mattia Binotto.
Ital Antonio Giovinazzi patří už řadu let do juniorské akademie Ferrari. První zkušenosti ve Formuli 1 získal během roku 2017, tehdy si v úvodu sezony vyzkoušel monopost Sauber.
První kompletní ročník coby pilot královské třídy motorsportu absolvoval loni. Popravdě je třeba říct, že u Alfy neoslnil. Ostřílený bard Kimi Raikkonen byl nad jeho síly. Výkonnostní rozdál mezi oběma piloty byl markantní zejména v první části sezony, kdy se Giovinazzi takříkajíc absolutně nechytal.
Když pak v závěru závodu ve Spa zbytečnou chybou zahodil bodovaný výsledek, zdálo se, že jeho dny u Alfy Romeo jsou sečteny. Nestalo se a Ital si svou sedačku nakonec uhájil. Z části i díky zlepšeným výkonům, které v závěru roku předváděl.
Hlavně díky nim se prý může i nadále těšit důvěře Ferrari. Tvrdí to alespoň šéf Scuderie Matta Binotto. „Antonia velmi respektuji. Naše plány s ním počítají i do budoucna, ale je pravda, že jít do Ferrari po jednom roce ve Formuli 1 je opravdu velký závazek. Giovinazzi zkrátka ještě musí sbírat zkušenosti," hlásí Ital.
Inu raketový vzestup, který se povedl Charlesi Leclercovi je spíše ojedinělým jevem. Giovinazzi by se však u Ferrari mohl přece jen brzy objevit. Spekuluje se totiž o předčasném konci Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný šampion prý zvažuje, že do letošní sezony nenastoupí. V takovém případě by byl nejspíš první volbou Ferrari právě Giovinazzi.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.