Antonio Giovinazzi je stále součástí plánů Ferrari. Tvrdí to šéf Scuderie Mattia Binotto.
Ital Antonio Giovinazzi patří už řadu let do juniorské akademie Ferrari. První zkušenosti ve Formuli 1 získal během roku 2017, tehdy si v úvodu sezony vyzkoušel monopost Sauber.
První kompletní ročník coby pilot královské třídy motorsportu absolvoval loni. Popravdě je třeba říct, že u Alfy neoslnil. Ostřílený bard Kimi Raikkonen byl nad jeho síly. Výkonnostní rozdál mezi oběma piloty byl markantní zejména v první části sezony, kdy se Giovinazzi takříkajíc absolutně nechytal.
Když pak v závěru závodu ve Spa zbytečnou chybou zahodil bodovaný výsledek, zdálo se, že jeho dny u Alfy Romeo jsou sečteny. Nestalo se a Ital si svou sedačku nakonec uhájil. Z části i díky zlepšeným výkonům, které v závěru roku předváděl.
Hlavně díky nim se prý může i nadále těšit důvěře Ferrari. Tvrdí to alespoň šéf Scuderie Matta Binotto. „Antonia velmi respektuji. Naše plány s ním počítají i do budoucna, ale je pravda, že jít do Ferrari po jednom roce ve Formuli 1 je opravdu velký závazek. Giovinazzi zkrátka ještě musí sbírat zkušenosti," hlásí Ital.
Inu raketový vzestup, který se povedl Charlesi Leclercovi je spíše ojedinělým jevem. Giovinazzi by se však u Ferrari mohl přece jen brzy objevit. Spekuluje se totiž o předčasném konci Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný šampion prý zvažuje, že do letošní sezony nenastoupí. V takovém případě by byl nejspíš první volbou Ferrari právě Giovinazzi.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.