O tom, kdo nahradí Sebastiana Vettela v Maranellu se nyní vedou vášnivé debaty. Podle španělských médií je už však jeho nástupce vybrán.
Medvěd se probudil ze zimního spánku a začal řádit.Tak takhle nějak by se dala popsat dnešní situace ve světě Formule 1, která touhle dobou jinak připomíná spíše zamrzlé moře bez známek života.
Oznámení o konci Sebastiana Vettela u Ferrari vzbudilo pořádný rozruch. Zvlášť když se všeobecně očekávalo, že Němec ve Scudeii i s ohledem na koronavirem poznamenaný letošní ročník vydrží.
Opak je pravdou. Cesty italské stáje a čtyřnásobného mistra světa z Německa se letos na podzim rozejdou. Zřejmě bez fanfár.
Vettel svou misi s názvem Ferrari nesplnil a vzhledem k tomu, jak se věci momentálně mají, asi už ani nesplní. Napodobit svůj velký vzor Michaela Schumachera se mu zkrátka nepodařilo.
Jenže, kdo místo něj? Okruh možných kandidátů sice vypadá na první pohled široce, avšak jmen jezdců, kteří reální připadají do úvahy je patrně jen pár. Španělská média už mají jasno.
Podle nich se novým pilotem Scuderie stane Carlos Sainz. Oznámení o přesunu nynější hvězdy McLarenu z Wokingu do Maranella má podle nich přijít velmi brzy - do 48 hodin. Jen dodejme, že sám Carlos se dříve k možnosti svého přesunu do Ferrari nijak nevyjadřoval. Lépe řečeno, tuto variantu nedementoval.
Who do you think will replace Sebastian Vettel at @ScuderiaFerrari?#F1 pic.twitter.com/pfs6kxMzfS
— Formula 1 (@F1) May 12, 2020A další jména kromě Sainze? Nejčastěji se skloňuje Daniel Ricciardo či Nico Hülkenberg. Vyloučit nelze ani návrat Fernanda Alonsa, i když jeho opětovné vstoupení do řeky jménem Ferrari je spíše nepravděpodobné. Nebo spíše rovnou sci-fi.
Na koho byste si vsadili vy?
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.