O tom, kdo nahradí Sebastiana Vettela v Maranellu se nyní vedou vášnivé debaty. Podle španělských médií je už však jeho nástupce vybrán.
Medvěd se probudil ze zimního spánku a začal řádit.Tak takhle nějak by se dala popsat dnešní situace ve světě Formule 1, která touhle dobou jinak připomíná spíše zamrzlé moře bez známek života.
Oznámení o konci Sebastiana Vettela u Ferrari vzbudilo pořádný rozruch. Zvlášť když se všeobecně očekávalo, že Němec ve Scudeii i s ohledem na koronavirem poznamenaný letošní ročník vydrží.
Opak je pravdou. Cesty italské stáje a čtyřnásobného mistra světa z Německa se letos na podzim rozejdou. Zřejmě bez fanfár.
Vettel svou misi s názvem Ferrari nesplnil a vzhledem k tomu, jak se věci momentálně mají, asi už ani nesplní. Napodobit svůj velký vzor Michaela Schumachera se mu zkrátka nepodařilo.
Jenže, kdo místo něj? Okruh možných kandidátů sice vypadá na první pohled široce, avšak jmen jezdců, kteří reální připadají do úvahy je patrně jen pár. Španělská média už mají jasno.
Podle nich se novým pilotem Scuderie stane Carlos Sainz. Oznámení o přesunu nynější hvězdy McLarenu z Wokingu do Maranella má podle nich přijít velmi brzy - do 48 hodin. Jen dodejme, že sám Carlos se dříve k možnosti svého přesunu do Ferrari nijak nevyjadřoval. Lépe řečeno, tuto variantu nedementoval.
Who do you think will replace Sebastian Vettel at @ScuderiaFerrari?#F1 pic.twitter.com/pfs6kxMzfS
— Formula 1 (@F1) May 12, 2020A další jména kromě Sainze? Nejčastěji se skloňuje Daniel Ricciardo či Nico Hülkenberg. Vyloučit nelze ani návrat Fernanda Alonsa, i když jeho opětovné vstoupení do řeky jménem Ferrari je spíše nepravděpodobné. Nebo spíše rovnou sci-fi.
Na koho byste si vsadili vy?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.