Sergio Pérez platil za jeden z největších talentů, který se svého času ve Formuli 1 objevil. Jenže angažmá u McLarenu mu nevyšlo a zdálo se, že to pro něj bude znamenat konec kariéry vztahující se ke královské třídě motorsportu. S pomocnou rukou nakonec přispěchala tehdejší Force India, avšak její zdroje se s těmi ve Wokingu nemohly rovnat.
Sergio Pérez byl vnímán jako velký talent Formule 1. Jméno si udělal už ve svém prvním angažmá v tomto sportu, když dokázal u Sauberu získat hned několik umístění na stupních vítězů. Tyto úspěchy mu zajistily laso od McLarenu. Pérez měl ve slavné britské stájí nahradit Lewise Hamiltona, který podepsal pro sezonu 2013 s Mercedesem.
Jeho zdejší angažmá však nebylo podařené. McLaren i sám Pérez se v roce 2013 trápili. Výsledek? Nadějného Mexičana nahradil pro ročník 2014 Kevin Magnussen. Zdálo se, že Pérezova kariéra ve Formuli 1 spěje ke konci. Královna motorsportu nemá ve zvyku dávat druhé šance, zvlášť když svou příležitost u velké stáje promrháte.
Aktuálně třicetiletý závodník ale možnost na reparát přece jen dostal. S nabídkou smlouvy totiž přispěchala Force India, to byl ale ve srovnání s McLarenem úplně jiný svět.
„Byl jsem až šokovaný, když jsem poprvé viděl továrnu Force Indie. Nedostatek financí byl patrný na první pohled. Ve srovnání s McLarenem to bylo úplně o něčem jiném," vzpomíná. Pérez.
Pří závodění ale prý rozdíly vidět nejsou. „Je to velmi schopný tým, hodně motivovaný. Úroveň jeho vedení je velmi dobrá. Díky tomu jsme mohli slavit naše první společné pódium už v Bahrajnu 2014," přemítá.
Spokojenost je oboustranná. To dokládá i dlouhodobý kontrakt, který Pérez od bývalé Force Indie - nynějšího Racing Pointu dostal. Ten platí až do roku 2022. Z tohoto pohledu jde pro Mexičana o luxusní pozici.
A kdo ví, s příchodem Aston Martinu se můžeme od Sergia dost možná dočkat velkých věcí. „Myslím, že naše spojenectví s Aston Martinem je obrovská příležitost pro obě strany," uzavírá třicetiletý závodník.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.