Lewis Hamilton nedočkavě vyhlíží start letošní sezony Formule 1. Ročník, který je poznamenán koronavirem, by měl odstartovat za začátku července.
Zdá se, že začátek letošní sezony Formule 1 už pomalu klepe na dveře. Po měsících průtahů už můžeme vzhlížet ke konkrétnímu datu, kdy se královna motorsportu (snad) konečně rozjede.
Mělo by se tak stát na začátku července v Rakousku. Sice bez diváků, ale i to je po dlouhém půstu zcela jistě vítanou zprávou pro všechny milovníky závodů. Celý kalendář bude značně překopaný. V plánu je hned několik tratí, které by měly hostit víc než jeden závod, což bylo dříve něco nemyslitelného. Ve hře je dokonce i větší počet závodů během jednoho týdne. Třeba odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se nechal slyšet, že si takovou variantu umí představit.
Tak či tak se už všichni na start letošního ročníku pořádně těší. Výjimku netvoří ani šestinásobný mistr světa ve službách Mercedesu Lewis Hamilton. Veleúspěšný Brit může letos vyrovnat rekord fenomenálního Michaela Schumachera v počtu mistrovských titulů. Chybí mu k tomu jeden zářez.
„Na start sezony už se moc těším. Sice to bude bez diváků, ale je to lepší než nic. Pochopitelně by to bylo lepší s plnými tribunami, takhle bude okruh prázdný, ale nedá se nic dělat. Je těžké říct, jak si to lidé užijí pouze před televizními obrazovkami, ale jak už jsem říkal, je to lepší než nic," má jasno Hamilton.
„Už aby se závodilo. Chybí mi to. Nevím, kdy naposledy jsem byl na jednom místě bez cestování tak dlouhou dobu. Spousta lidí by mi píše, jak jim závody chybí. To ukazuje celkovou důležitost sportu," dodává šestinásobný mistr světa.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.