Lewis Hamilton nedočkavě vyhlíží start letošní sezony Formule 1. Ročník, který je poznamenán koronavirem, by měl odstartovat za začátku července.
Zdá se, že začátek letošní sezony Formule 1 už pomalu klepe na dveře. Po měsících průtahů už můžeme vzhlížet ke konkrétnímu datu, kdy se královna motorsportu (snad) konečně rozjede.
Mělo by se tak stát na začátku července v Rakousku. Sice bez diváků, ale i to je po dlouhém půstu zcela jistě vítanou zprávou pro všechny milovníky závodů. Celý kalendář bude značně překopaný. V plánu je hned několik tratí, které by měly hostit víc než jeden závod, což bylo dříve něco nemyslitelného. Ve hře je dokonce i větší počet závodů během jednoho týdne. Třeba odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se nechal slyšet, že si takovou variantu umí představit.
Tak či tak se už všichni na start letošního ročníku pořádně těší. Výjimku netvoří ani šestinásobný mistr světa ve službách Mercedesu Lewis Hamilton. Veleúspěšný Brit může letos vyrovnat rekord fenomenálního Michaela Schumachera v počtu mistrovských titulů. Chybí mu k tomu jeden zářez.
„Na start sezony už se moc těším. Sice to bude bez diváků, ale je to lepší než nic. Pochopitelně by to bylo lepší s plnými tribunami, takhle bude okruh prázdný, ale nedá se nic dělat. Je těžké říct, jak si to lidé užijí pouze před televizními obrazovkami, ale jak už jsem říkal, je to lepší než nic," má jasno Hamilton.
„Už aby se závodilo. Chybí mi to. Nevím, kdy naposledy jsem byl na jednom místě bez cestování tak dlouhou dobu. Spousta lidí by mi píše, jak jim závody chybí. To ukazuje celkovou důležitost sportu," dodává šestinásobný mistr světa.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.