Lewis Hamilton nedočkavě vyhlíží start letošní sezony Formule 1. Ročník, který je poznamenán koronavirem, by měl odstartovat za začátku července.
Zdá se, že začátek letošní sezony Formule 1 už pomalu klepe na dveře. Po měsících průtahů už můžeme vzhlížet ke konkrétnímu datu, kdy se královna motorsportu (snad) konečně rozjede.
Mělo by se tak stát na začátku července v Rakousku. Sice bez diváků, ale i to je po dlouhém půstu zcela jistě vítanou zprávou pro všechny milovníky závodů. Celý kalendář bude značně překopaný. V plánu je hned několik tratí, které by měly hostit víc než jeden závod, což bylo dříve něco nemyslitelného. Ve hře je dokonce i větší počet závodů během jednoho týdne. Třeba odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se nechal slyšet, že si takovou variantu umí představit.
Tak či tak se už všichni na start letošního ročníku pořádně těší. Výjimku netvoří ani šestinásobný mistr světa ve službách Mercedesu Lewis Hamilton. Veleúspěšný Brit může letos vyrovnat rekord fenomenálního Michaela Schumachera v počtu mistrovských titulů. Chybí mu k tomu jeden zářez.
„Na start sezony už se moc těším. Sice to bude bez diváků, ale je to lepší než nic. Pochopitelně by to bylo lepší s plnými tribunami, takhle bude okruh prázdný, ale nedá se nic dělat. Je těžké říct, jak si to lidé užijí pouze před televizními obrazovkami, ale jak už jsem říkal, je to lepší než nic," má jasno Hamilton.
„Už aby se závodilo. Chybí mi to. Nevím, kdy naposledy jsem byl na jednom místě bez cestování tak dlouhou dobu. Spousta lidí by mi píše, jak jim závody chybí. To ukazuje celkovou důležitost sportu," dodává šestinásobný mistr světa.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.