Valtteri Bottas nadále usiluje o mistrovský titul. Letos je podle svých slov na zdolání této mety připraven lépe než kdy jindy.
Valtteri Botas načne letos u Mercedesu svou čtvrtou sezonu. V barvách mistrovské stáje už proto není žádným vyjukaným nováčkem. Jenže od doby, kdy nahradil Nica Rosberga, se mu nepodařilo vystoupit ze stínu šestinásobného mistra světa Lewise Hamiltona. Zkušený Brit Bottase porazil ve všech vzájemných týmových soubojích. Také proto se rodák z Nastoly postupně stal týmovou dvojku.
Nejen to. Nad jeho osudem už několikrát dokonce visel i pověstný Damoklův meč.Naposledy loni, kdy začaly Bottasovy výkony po slibném začátku ročníku uvadat. Jednu chvíli, už se zdálo být téměř jasné, že třicetiletého Fina nahradí v kokpitu elitní stáje Esteban Ocon.
Nestalo se a Valtteri tak může dál živit svůj sen o mistrovském titulu.„Když jsem byl malý, často jsem snil, že získám titul mistra světa. Ten sen mám pořád. Ještě se mi nesplnil, ale cítím, jak dozrávám. Do každé sezony jdu s tím, abych pro splnění tohohle svého snu udělal maximum. Letos je to stejné," říká Bottas odhodlaně.
Mnozí mu vyčítají absenci ostrých loktů. Jeho předchůdce u Mercedesu Nico Rosberg mu radí, aby v souboji s Hamiltonem použil znervozňovací taktiku. Přesně takovou, která Rosberga před čtyřmi lety dovedla na nejvyšší stupínek.
„Je jasné, že jsou tu věci, které musím zlepšit. Pracujeme na tom, jsem motivovaný. Je to hodně o zkušenostech. V minulosti jsem byl možná až přemotivovaný, chtěl jsem moc a to se mi pak čas od času vymstilo. Ve Formuli 1 se můžete rychle popálit. Z těch chyb už jsem se ale rychle poučil," dodává.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.