Byli týmoví kolegové, ale zároveň velcí soupeři. Felipe Massa vzpomíná na společné soužití s Fernandem Alonsem, které v Maranellu trvalo mezi sezonami 2010-2013.
Dvě jižanské povahy, dva ambiciózní piloti. Jeden dvojnásobný mistr světa, druhému mistrovský primát unikl o malinký kousíček, když v roce 2008 už už sahal po vysněné trofeji. Nakonec mu však protekla mezi prsty.
Pozorní fanoušci Formule 1 již zcela jistě poznali, o kom je řeč. Fernando Alonso a Felipe Massa patří mezi nejvýraznější postavy právě odcházející jezdecké generace. Společně svedli mnoho nezapomenutelných bitev, udála se mezi nimi řada kontroverzí a hlavně.. Byli týmovými kolegy u Ferrari. Konkrétně mezi sezonami 2010 až 2013.
Lépe vyšel z tohoto měření Fernando Alonso. Rodák z Ovieda dokázal svého brazilského rivala porazit ve všech čtyřech společných sezonách. Dá se říct, že z Massy se velmi brzy stala týmová dvojka.
Nosič vody nebo taky, trochu ostřeji řečeno, holka pro všechno. Paralela s osudem jiného Brazilce - Rubense Barichella, který u Scuderie zastával tutéž roli v době neohroženého kralování Michaela Schumachera, byla více než zřejmá.
Není se proto co divit, když při otázce na nejtěžšího týmového kolegu zvolil Massa právě Alonsovo jméno.
„Fernando je skvělý pilot. Pro mě byl nejtěžším týmovým kolegou. ve Formuli 1. S Michaelem jsme byli spíš jako bratři, Bitvy, které jsme svedli s Alonsem byly vyrovnanější, ale on je vždy dokázal otočit tak, aby pro něj vyzněly líp," vzpomíná Massa.
K největším přednostem Španěla měly patřit psychologické hry. „Psychologicky šlo o náročné sezony. V týmu měl velký vliv. Třeba v Austrálii roku 2010 mi tým řekl, ať ho před sebe pustím. Odmítl jsem, protože mi to nedávalo smysl. Byl to teprve druhý závod sezony. V Německu už jsem to ale udělal, tam se situace měla jinak. O titul bojoval on."
Poslední závod coby členové jednoho týmu zažili oba kohouti v závěru ročníku 2013, pak Massa přestoupil k Williamsu. Scuderia místo něj angažovala Kimiho Raikkonena.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.