Byli týmoví kolegové, ale zároveň velcí soupeři. Felipe Massa vzpomíná na společné soužití s Fernandem Alonsem, které v Maranellu trvalo mezi sezonami 2010-2013.
Dvě jižanské povahy, dva ambiciózní piloti. Jeden dvojnásobný mistr světa, druhému mistrovský primát unikl o malinký kousíček, když v roce 2008 už už sahal po vysněné trofeji. Nakonec mu však protekla mezi prsty.
Pozorní fanoušci Formule 1 již zcela jistě poznali, o kom je řeč. Fernando Alonso a Felipe Massa patří mezi nejvýraznější postavy právě odcházející jezdecké generace. Společně svedli mnoho nezapomenutelných bitev, udála se mezi nimi řada kontroverzí a hlavně.. Byli týmovými kolegy u Ferrari. Konkrétně mezi sezonami 2010 až 2013.
Lépe vyšel z tohoto měření Fernando Alonso. Rodák z Ovieda dokázal svého brazilského rivala porazit ve všech čtyřech společných sezonách. Dá se říct, že z Massy se velmi brzy stala týmová dvojka.
Nosič vody nebo taky, trochu ostřeji řečeno, holka pro všechno. Paralela s osudem jiného Brazilce - Rubense Barichella, který u Scuderie zastával tutéž roli v době neohroženého kralování Michaela Schumachera, byla více než zřejmá.
Není se proto co divit, když při otázce na nejtěžšího týmového kolegu zvolil Massa právě Alonsovo jméno.
„Fernando je skvělý pilot. Pro mě byl nejtěžším týmovým kolegou. ve Formuli 1. S Michaelem jsme byli spíš jako bratři, Bitvy, které jsme svedli s Alonsem byly vyrovnanější, ale on je vždy dokázal otočit tak, aby pro něj vyzněly líp," vzpomíná Massa.
K největším přednostem Španěla měly patřit psychologické hry. „Psychologicky šlo o náročné sezony. V týmu měl velký vliv. Třeba v Austrálii roku 2010 mi tým řekl, ať ho před sebe pustím. Odmítl jsem, protože mi to nedávalo smysl. Byl to teprve druhý závod sezony. V Německu už jsem to ale udělal, tam se situace měla jinak. O titul bojoval on."
Poslední závod coby členové jednoho týmu zažili oba kohouti v závěru ročníku 2013, pak Massa přestoupil k Williamsu. Scuderia místo něj angažovala Kimiho Raikkonena.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.