Byli týmoví kolegové, ale zároveň velcí soupeři. Felipe Massa vzpomíná na společné soužití s Fernandem Alonsem, které v Maranellu trvalo mezi sezonami 2010-2013.
Dvě jižanské povahy, dva ambiciózní piloti. Jeden dvojnásobný mistr světa, druhému mistrovský primát unikl o malinký kousíček, když v roce 2008 už už sahal po vysněné trofeji. Nakonec mu však protekla mezi prsty.
Pozorní fanoušci Formule 1 již zcela jistě poznali, o kom je řeč. Fernando Alonso a Felipe Massa patří mezi nejvýraznější postavy právě odcházející jezdecké generace. Společně svedli mnoho nezapomenutelných bitev, udála se mezi nimi řada kontroverzí a hlavně.. Byli týmovými kolegy u Ferrari. Konkrétně mezi sezonami 2010 až 2013.
Lépe vyšel z tohoto měření Fernando Alonso. Rodák z Ovieda dokázal svého brazilského rivala porazit ve všech čtyřech společných sezonách. Dá se říct, že z Massy se velmi brzy stala týmová dvojka.
Nosič vody nebo taky, trochu ostřeji řečeno, holka pro všechno. Paralela s osudem jiného Brazilce - Rubense Barichella, který u Scuderie zastával tutéž roli v době neohroženého kralování Michaela Schumachera, byla více než zřejmá.
Není se proto co divit, když při otázce na nejtěžšího týmového kolegu zvolil Massa právě Alonsovo jméno.
„Fernando je skvělý pilot. Pro mě byl nejtěžším týmovým kolegou. ve Formuli 1. S Michaelem jsme byli spíš jako bratři, Bitvy, které jsme svedli s Alonsem byly vyrovnanější, ale on je vždy dokázal otočit tak, aby pro něj vyzněly líp," vzpomíná Massa.
K největším přednostem Španěla měly patřit psychologické hry. „Psychologicky šlo o náročné sezony. V týmu měl velký vliv. Třeba v Austrálii roku 2010 mi tým řekl, ať ho před sebe pustím. Odmítl jsem, protože mi to nedávalo smysl. Byl to teprve druhý závod sezony. V Německu už jsem to ale udělal, tam se situace měla jinak. O titul bojoval on."
Poslední závod coby členové jednoho týmu zažili oba kohouti v závěru ročníku 2013, pak Massa přestoupil k Williamsu. Scuderia místo něj angažovala Kimiho Raikkonena.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.