Daniel Ricciardo a esport, to k sobě zatím příliš neladí. Usměvavý Australan upřednostňuje fyzickou přípravu.
Kdy odstartuje letošní sezona Formule 1? To je v tuto chvíli stále zahaleno hustou mlhou, která by se dala krájet stejně tak, jako v jednom známém večerníčkovém seriálu. Piloti proto pořád nemají pomyslně do čeho píchnout. A tak je jasné, že dobu volna si každý z nich zkracuje různě.
Velmi populární záležitostí se staly internetové online závody. Takzvaný Esport je pro mnoho lidí vítanou náhražkou skutečných Velkých cen.Stejného názoru jsou očividně také některé televizní stanice. Ty do svého programového schématu začaly tyto o virtuální GP zařazovat.
Jak by taky ne, když se jich účastní celá řada skutečných pilotů. Namátkou Charles Leclerc, Alex Albon, Lando Norris Jenson Button a mnozí další. Právě tato skutečnost cenu esportu na televizním trhu přirozeně zvyšuje.
Jsou však i tací, kteří této nové zábavě příliš nefandí. Třeba takový Daniel Ricciardo. Australan ve službách Renaultu tráví současné dny a týdny, které jsou ve znamení koronaviru na rodinné farmě v Austrálii.
Virtuální závody ještě neokusil. „Jsem hodně soutěživá povaha, takže pokud bych nějaký simulátor měl, určitě bych na něm strávil spoustu hodin denně, ale myslím si, že fyzická příprava je pro člověka lepší," praví Ricciardo.
„Třeba takový Max Verstappen na simulátoru tráví kolikrát i půl dne. To ale není můj případ. Já raději chodím běhat nebo posilovat. Nejvíc mě to baví, když jsem sám. Člověk se pak dostane do takové svojí pohodlné zóny, díky čemuž je pak vše ještě lepší," pokračuje.
Australský sympaťák dokonce přiznal, že na pár dní vysadil i mobilní telefon. „Je to žrout času, když tomu propadnete, tak vám mohou dny utíkat opravdu rychle. Proto se tomu nechci oddávat."
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.