Říká se, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš. V případě Stefana Domenicaliho a Ferrari by toto pořekadlo platit nemuselo. Italská média totiž spekulují o jeho návrat do Maranella.
Stefana Domenicaliho jistě není třeba představovat. Zkušený manažer byl dlouholetou součástí týmu Ferrari. Zažil slavné období, kdy stáj z Maranella v čele s Michaelem Schumacherem vládla Formuli 1. Mohl se učit od velikánů, jakými byli Jean Todt nebo Ross Brawn.
A byl to právě Domenicali, kdo po těchto personách převzal vedení Ferrari. Stalo se tak počínaje sezonou 2008. Pod jeho vedením získala Scuderia jeden mistrovský titul za triumf v poháru konstruktérů.
Pak ale v Maranellu začala doba temna...
Nelze říct, že by Ferrari nemělo šanci na tituly. Těch bylo dost. Hlavně mezi jednotlivci. Však si vzpomeňme na závěrečné závody ročníků 2008, 2010 a 2012. Jednou Felipe Massa a dvakrát Fernando Alonso byli hodně blízko zisku vysněného primátu. Ten jim ale vždy proklouzl mezi prsty.
Příchod hybridní éry znamenal pro Scuderii katastrofu. a Domenicali za ni zaplatil svou hlavou, neboť na počátku sezony 2014 rezignoval.
Nyní to vypadá, že by se na důvěrně známou adresu mohl vrátit. Spekulují o tom alespoň italská média. Domenicali sice aktuálně pracuje pro Lamborghini, to by ale nemuselo představovat výraznější problém.
„Lidi z vedení Ferrari znám dlouho. Často si spolu povídáme na téma cestovních aut. Ale můj návrat do Maranella? To je nepodložená fáma," říká čtyřiapadesátiletý funkcionář.
Ve schopnosti současného lídra Ferrari má totiž naprostou důvěru. „Binotta znám už dlouho, je to velmi schopný člověk. Dobrou práci odvádí jako technický ředitel i manažer týmu, pravidla hry se naučil rychle."
A co je podle Domenicaliho klíčem k návratu Ferrari na vrchol? „Jednoznačně potřebujete konkurenceschopné auto, vše ostatní jsou už jen maličkosti, které se dají vyřešit poměrně rychle," uzavírá.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.