Říká se, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš. V případě Stefana Domenicaliho a Ferrari by toto pořekadlo platit nemuselo. Italská média totiž spekulují o jeho návrat do Maranella.
Stefana Domenicaliho jistě není třeba představovat. Zkušený manažer byl dlouholetou součástí týmu Ferrari. Zažil slavné období, kdy stáj z Maranella v čele s Michaelem Schumacherem vládla Formuli 1. Mohl se učit od velikánů, jakými byli Jean Todt nebo Ross Brawn.
A byl to právě Domenicali, kdo po těchto personách převzal vedení Ferrari. Stalo se tak počínaje sezonou 2008. Pod jeho vedením získala Scuderia jeden mistrovský titul za triumf v poháru konstruktérů.
Pak ale v Maranellu začala doba temna...
Nelze říct, že by Ferrari nemělo šanci na tituly. Těch bylo dost. Hlavně mezi jednotlivci. Však si vzpomeňme na závěrečné závody ročníků 2008, 2010 a 2012. Jednou Felipe Massa a dvakrát Fernando Alonso byli hodně blízko zisku vysněného primátu. Ten jim ale vždy proklouzl mezi prsty.
Příchod hybridní éry znamenal pro Scuderii katastrofu. a Domenicali za ni zaplatil svou hlavou, neboť na počátku sezony 2014 rezignoval.
Nyní to vypadá, že by se na důvěrně známou adresu mohl vrátit. Spekulují o tom alespoň italská média. Domenicali sice aktuálně pracuje pro Lamborghini, to by ale nemuselo představovat výraznější problém.
„Lidi z vedení Ferrari znám dlouho. Často si spolu povídáme na téma cestovních aut. Ale můj návrat do Maranella? To je nepodložená fáma," říká čtyřiapadesátiletý funkcionář.
Ve schopnosti současného lídra Ferrari má totiž naprostou důvěru. „Binotta znám už dlouho, je to velmi schopný člověk. Dobrou práci odvádí jako technický ředitel i manažer týmu, pravidla hry se naučil rychle."
A co je podle Domenicaliho klíčem k návratu Ferrari na vrchol? „Jednoznačně potřebujete konkurenceschopné auto, vše ostatní jsou už jen maličkosti, které se dají vyřešit poměrně rychle," uzavírá.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.