Říká se, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš. V případě Stefana Domenicaliho a Ferrari by toto pořekadlo platit nemuselo. Italská média totiž spekulují o jeho návrat do Maranella.
Stefana Domenicaliho jistě není třeba představovat. Zkušený manažer byl dlouholetou součástí týmu Ferrari. Zažil slavné období, kdy stáj z Maranella v čele s Michaelem Schumacherem vládla Formuli 1. Mohl se učit od velikánů, jakými byli Jean Todt nebo Ross Brawn.
A byl to právě Domenicali, kdo po těchto personách převzal vedení Ferrari. Stalo se tak počínaje sezonou 2008. Pod jeho vedením získala Scuderia jeden mistrovský titul za triumf v poháru konstruktérů.
Pak ale v Maranellu začala doba temna...
Nelze říct, že by Ferrari nemělo šanci na tituly. Těch bylo dost. Hlavně mezi jednotlivci. Však si vzpomeňme na závěrečné závody ročníků 2008, 2010 a 2012. Jednou Felipe Massa a dvakrát Fernando Alonso byli hodně blízko zisku vysněného primátu. Ten jim ale vždy proklouzl mezi prsty.
Příchod hybridní éry znamenal pro Scuderii katastrofu. a Domenicali za ni zaplatil svou hlavou, neboť na počátku sezony 2014 rezignoval.
Nyní to vypadá, že by se na důvěrně známou adresu mohl vrátit. Spekulují o tom alespoň italská média. Domenicali sice aktuálně pracuje pro Lamborghini, to by ale nemuselo představovat výraznější problém.
„Lidi z vedení Ferrari znám dlouho. Často si spolu povídáme na téma cestovních aut. Ale můj návrat do Maranella? To je nepodložená fáma," říká čtyřiapadesátiletý funkcionář.
Ve schopnosti současného lídra Ferrari má totiž naprostou důvěru. „Binotta znám už dlouho, je to velmi schopný člověk. Dobrou práci odvádí jako technický ředitel i manažer týmu, pravidla hry se naučil rychle."
A co je podle Domenicaliho klíčem k návratu Ferrari na vrchol? „Jednoznačně potřebujete konkurenceschopné auto, vše ostatní jsou už jen maličkosti, které se dají vyřešit poměrně rychle," uzavírá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.