Itálie patří k zemím, které jsou novým koronavirem zasaženy nejvíce. Také proto dochází k mobilizaci prakticky celé zdejší společnosti. Roli řidičů sanitek se ujali bývalý šéf Ferrari Maurizio Arrivabene a vedoucí Pirelli Mario Isola.
Krize jménem koronavirus zasáhla celou společnost. Najednou nezáleží na tom, kdo má jakou hodnost či vzdělání, všichni se snaží pomáhat tam, kde je to potřeba. Nejmarkantnější je to v zemích, které jsou touto novou nemocí zasaženy nejvíce. Mezi takové patří i Itálie.
Oblíbený turistický cíl mnoha nejen českých turistů zápasí s neviditelným nepřítelem prakticky už od konce ledna. To, co začalo vcelku nenápadně, postupně přerostlo ve velmi nepříjemný a složitě řešitelný problém.
Italové si to uvědomují a tak se řada z nich rozhodla aktivně přiložit svou ruku k dílu. Mezi takovými je rovněž Maurizio Arrivabene, potažmo Mario Isola.
Oba výše zmínění jezdí se sanitkou. Třiašedesátiletý Arrivabene šéfoval Ferrari. V čele stáje z Maranella stál mezi lety 2014 - 2019. kdy ho vystřídal Mattia Binotto. Charismatický Ital si získal srdce řady fanoušků. Proslul jako emotivní chlapík, který si umí sjednat pořádek. V Maranellu vládl pevnou rukou, což se obecně v lidské společnosti většinou nesetkává s kladným ohlasem, svůj výsledek to každopádně mělo. Vzpínající se koník byl za Arrivabeneho vlády takřka permanentně na cestě vzhůru.
Řidičem sanitky je taktéž vedoucí Pirelli Mario Isola. I on pomáhá potřebným.
Práci řidiče sanitky vykonává ve svém volném čase od počátku dubna. Sám říká, že někdy jde o věc, která je mimořádně stresující. „Občas nevíte, koho vlastně vezete. Je to náročné. Používáme všechny možné ochranné pomůcky, pravidelně dezinfikujeme sanitku... Vidíte lidi, kteří se často sami ani nemohou pohybovat," líčí Isola své zážitky a na závěr říká „Všichni si navzájem pomáháme, všichni jsme lidé, nikdo tady nedělá rozdíly. Myslím, že celá ta věc naši společnost hodně spojila."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.