Itálie patří k zemím, které jsou novým koronavirem zasaženy nejvíce. Také proto dochází k mobilizaci prakticky celé zdejší společnosti. Roli řidičů sanitek se ujali bývalý šéf Ferrari Maurizio Arrivabene a vedoucí Pirelli Mario Isola.
Krize jménem koronavirus zasáhla celou společnost. Najednou nezáleží na tom, kdo má jakou hodnost či vzdělání, všichni se snaží pomáhat tam, kde je to potřeba. Nejmarkantnější je to v zemích, které jsou touto novou nemocí zasaženy nejvíce. Mezi takové patří i Itálie.
Oblíbený turistický cíl mnoha nejen českých turistů zápasí s neviditelným nepřítelem prakticky už od konce ledna. To, co začalo vcelku nenápadně, postupně přerostlo ve velmi nepříjemný a složitě řešitelný problém.
Italové si to uvědomují a tak se řada z nich rozhodla aktivně přiložit svou ruku k dílu. Mezi takovými je rovněž Maurizio Arrivabene, potažmo Mario Isola.
Oba výše zmínění jezdí se sanitkou. Třiašedesátiletý Arrivabene šéfoval Ferrari. V čele stáje z Maranella stál mezi lety 2014 - 2019. kdy ho vystřídal Mattia Binotto. Charismatický Ital si získal srdce řady fanoušků. Proslul jako emotivní chlapík, který si umí sjednat pořádek. V Maranellu vládl pevnou rukou, což se obecně v lidské společnosti většinou nesetkává s kladným ohlasem, svůj výsledek to každopádně mělo. Vzpínající se koník byl za Arrivabeneho vlády takřka permanentně na cestě vzhůru.
Řidičem sanitky je taktéž vedoucí Pirelli Mario Isola. I on pomáhá potřebným.
Práci řidiče sanitky vykonává ve svém volném čase od počátku dubna. Sám říká, že někdy jde o věc, která je mimořádně stresující. „Občas nevíte, koho vlastně vezete. Je to náročné. Používáme všechny možné ochranné pomůcky, pravidelně dezinfikujeme sanitku... Vidíte lidi, kteří se často sami ani nemohou pohybovat," líčí Isola své zážitky a na závěr říká „Všichni si navzájem pomáháme, všichni jsme lidé, nikdo tady nedělá rozdíly. Myslím, že celá ta věc naši společnost hodně spojila."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.