Itálie patří k zemím, které jsou novým koronavirem zasaženy nejvíce. Také proto dochází k mobilizaci prakticky celé zdejší společnosti. Roli řidičů sanitek se ujali bývalý šéf Ferrari Maurizio Arrivabene a vedoucí Pirelli Mario Isola.
Krize jménem koronavirus zasáhla celou společnost. Najednou nezáleží na tom, kdo má jakou hodnost či vzdělání, všichni se snaží pomáhat tam, kde je to potřeba. Nejmarkantnější je to v zemích, které jsou touto novou nemocí zasaženy nejvíce. Mezi takové patří i Itálie.
Oblíbený turistický cíl mnoha nejen českých turistů zápasí s neviditelným nepřítelem prakticky už od konce ledna. To, co začalo vcelku nenápadně, postupně přerostlo ve velmi nepříjemný a složitě řešitelný problém.
Italové si to uvědomují a tak se řada z nich rozhodla aktivně přiložit svou ruku k dílu. Mezi takovými je rovněž Maurizio Arrivabene, potažmo Mario Isola.
Oba výše zmínění jezdí se sanitkou. Třiašedesátiletý Arrivabene šéfoval Ferrari. V čele stáje z Maranella stál mezi lety 2014 - 2019. kdy ho vystřídal Mattia Binotto. Charismatický Ital si získal srdce řady fanoušků. Proslul jako emotivní chlapík, který si umí sjednat pořádek. V Maranellu vládl pevnou rukou, což se obecně v lidské společnosti většinou nesetkává s kladným ohlasem, svůj výsledek to každopádně mělo. Vzpínající se koník byl za Arrivabeneho vlády takřka permanentně na cestě vzhůru.
Řidičem sanitky je taktéž vedoucí Pirelli Mario Isola. I on pomáhá potřebným.
Práci řidiče sanitky vykonává ve svém volném čase od počátku dubna. Sám říká, že někdy jde o věc, která je mimořádně stresující. „Občas nevíte, koho vlastně vezete. Je to náročné. Používáme všechny možné ochranné pomůcky, pravidelně dezinfikujeme sanitku... Vidíte lidi, kteří se často sami ani nemohou pohybovat," líčí Isola své zážitky a na závěr říká „Všichni si navzájem pomáháme, všichni jsme lidé, nikdo tady nedělá rozdíly. Myslím, že celá ta věc naši společnost hodně spojila."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.